Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva muži jsou najati tajemnou ženou, aby ji doprovodili do vzdáleného města. Cestou musí přejít přes poušť. Během své cesty jsou sledováni černě oblečeným pistolníkem který, jak se zdá, má v úmyslu je všechny zabít. (Terva)

Recenze (16)

Maq 

všechny recenze uživatele

Potvrzuji, že tohle je skutečně jiný western, zaplněný netradičními, realističtějšími postavami. Tedy, některými, jiné jsou nesmyslné až hanba. A smysl té jejich kalvárie mi unikl. Buď jsem nebyl dost pozorný, anebo se to scénáristům celé nějak moc zamotalo. --- Fanoušci a filmoví historikové to asi oceňují jako pokus o překonání žánrových klišé. S tím souhlasím, takový pokus vítám, ale být producentem, vrátil bych scénář k přepracování. --- ()

Mol 

všechny recenze uživatele

Špatenka. Ve filmu je ženská, která je od začátku až do konce na vyliskání. Celý film jsem si přál, aby ji někdo střelil nebo ji aspoň vysadili v poušti, kde by jí supové vyklovali vnitřnosti, až by dehydratovaná ležela v písku. Celkově film působí dost nezáživně a ničím zajímavá pouštní krajina se po chvíli přemění v monotonní nudu. Co naplat, že zde hraje Nicholson. Navíc je tento masterpiece zakončen jedním z historicky nejhorších konců westernu. Průměrný film na jedno podívání. Další projekci už bych se vyhl. ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Existenciální kafkovský western, mistrně stavěný na tísnivé atmosféře. Tajemstvím zahalená mladá žena uplatí dva zlatokopy, aby ji doprovodili do města Kinsley. Jenže postupem času se mužům nepodaří ani trochu poodhalit její tajemství, ani jak se jmenuje a o co jí jde. Naopak, k nejistotě se přidávají znepokojivé události a nakonec se na scéně objeví chladnokrevný zabiják, komplic ženy. Atmosféra houstne až do finále, k překvapivému, a rovněž tísnivému konci. Točeno v pouštích Utahu. Hellman je podle mne vynikající režisér, moc se mi líbila už jeho Jízda v bouři, která má též skvělou gradaci. Také zde vidíme herečku Millie Perkins s roztomilou tvářičkou a velkýma očima, zde kvůli realismu jízdy pouští nesměla mít více make-upu (což jí prý hodně vadilo). „Střelba“ z roku 1966 bývá uváděna jako první velká ukázka tzv. Acid-westernu. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Atmosfericky velmi zvláštní obrazová kompozice, působící snímek, má to mnoho do sebe, i když s málo herci a akcí..! Jen několikrát se vypálí, nejvíce nastřílí "emoční vsuvka"-žena, která do snímku snad byla doplněna pouze jako element, který u ničeho nesmí chybět, v této ryze mužské záležitosti by ale její stopáž vyplnila stejně tak důležitá prérie či jiné záběry..! Škoda, kazila mi dojem.. Ovšem i ten konec..?! ()

arie 

všechny recenze uživatele

Hellmana primárne zaujíma atmosféra, rachot zbraní je symbolický, preto treba poznamenať, že názov snímky je zavádzajúci a slúži ako klam pre tradicionalistických westernových divákov, tempo je pomalé a hypnotické ako pražiace slnko, ktoré spaľuje krajinu vo filme a spaľuje i duše postáv, ktoré mieria priamo do srdca zatratenia. Výrazná dramatizácia sa nekoná, charakteristika postáv je optimálna vzhľadom na ich solitérske bytie. Warren Oates, nastupujúca hviezda blížiacich sa 70. rokov v diele svojho druhého dvorného režiséra (po Peckinpahovi), nemá čím sklamať, krásne arogantná Millie Perkins, ako ženský element, ktorý je začiatkom konca a enigmatický Nicholson a jeho miniatúra, z ktorej prebleskujú lúče neskoršieho hereckého génia. Iritujúcim faktorom je len Will Hutchins, zabudnutá westernová hviezdička zo seriálu Sugarfoot, ktorého postava naivného kovboja mala zostať iba na stránkach scenára, Hellmanov cynický opus by si pokojne vystačil i s trojicou postáv a hodnotenie by mohlo smerovať priamočiarejšie do osemdesiatkových sfér. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Uvedeno do kin až dva roky po dokončení natáčení. (D3VIL)
  • Jedná se již o druhý western režiséra Monte Hellmana, na kterém se coby producent podílel Jack Nicholson. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama