Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Výborný nápad, bez debat. Ale zdá se mi, že si autoři slibovali mnohem, ale MNOHEM víc od rozhořčených reakcí napálených zákazníků a uměle vytvořená mediální causa na ose Lidové noviny-televize Nova-ODS jim posloužila jen jako o třídu slabší náhražka. To je škoda. Proces reklamní propagace Českého snu je hodně zajímavý a třeba nahrávání pateticky mírotvorné hymny supermarketu mi připomnělo jistou scénu z Vrtěti psem. :o) Ale čekal jsem víc. Kupříkladu hysterii, jakou musel ČS svými cenami vyvolat u konkurence. Nic takového tam není. 60% ()

Reklama

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Akce to byla vskutku originální, samotný dokument už je na tom ale podstatně hůř. Doufala jsem, že se dozvím odpověď na nabízející se otázku "Proč tahle akce vůbec vznikla?", ale dostalo se mi jen několika neucelených myšlenek, kterými se autoři pokoušeli svůj netradiční pokus vysvětlit. Reklamně-mediální účel "Český sen" možná splnil, dokumentární a sociálně-filosofický ale nikoliv. P.S.: Nejsilnější dojem ve mně zanechala stará paní o berlích, která v půli cesty ke kulise pronáší "A proč to dělají?". (V tu chvíli jsem měla chuť pány autory nakopat do p*dele.) ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Film se nám nepředvádí zrovna v jednoznačném světle. Zůstává někde na poli mezi moralizujícím dokumentem o jedné typicky východoevropské postkomunistické zemi, která přešla z éry hladu po konzumu do konzumního ráje a mezi reportáží o studentské recesi dvou mladíků, kteří dostali od státní organizace peníze na svou megalegraci. Je to ale asi dobře. Vyhnuli se tak tomu, aby se film stal v prvním případě pseudofilozofickou moralitou a v druhém případě nepřijatelně cynickým. Každopádně se Filip Remunda a Vít Klusák dokázali vedle třeba Věry Chytilové a Svěráka přiřadit k režisérům, kteří zazářili už svou závěrečnou školní prací. Už teď jsou to páni režiséři. A pokud je film trochu nedokonalým, pak je to snad z tohohle důvodu ještě stále omluvitelné. Rozhodně je to film, který stojí za vidění a to je myslím zvláště pro začínajícího režiséra to nejdůležitější. Je to mnohem lepší než jiné letošní filmy od mnohem zavedenějších režisérů. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)
  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)
  • Celá kauza rezonovala i v zahraničních médiích a film získal řadu ocenění na světových festivalech. Na svůj festival jej vybral i Američan Michael Moore, tvůrce jednoho z nejúspěšnějších dokumentů vůbec Fahrenheit 9/11 (2004). (Zdroj: JuniorFest)

Reklama

Reklama