Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stefano Augenti (Tomas Milian) má zlé vzťahy so svojou manželkou Luisou (Marisa Bartoli). Jedného dňa na výlete do Benátok so svojou milenkou Fabienne (Katia Christine) stretne tajomného mladého muža Mattea Tiepola (Pierre Clémenti), ktorý sa mu postupne vsunie do života. Film tak mieri k neodbytnému záveru... (westerns)

Recenze (10)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Cizinci ve vlaku po italsku. Hitchcock napínal struny na samou mez a v závěru na ně brnkl s razancí sobě vlastní. Italská verze se, nemít skvělého Tomase Miliana, plácá v trochu ospalém příběhu lehce okořeněném homosexuálním jiskřením mezi oběma hlavními hrdiny. Provokativně erotický začátek slibuje společně s úžasnou hudbou Luise Bacalova úplně jiný film než jakého se mi dostalo, kriminálního dramatu postrádajícího spád a s jen střípky napětí. Vypjatý, leč předvídatelný, závěr už toho příliš nezachrání. Za Milliana tři. Minimálně tag giallo je zcela mimo (poliziotteschi nejspíš taky), ovšem to na ČSFD není nic neobvyklého Vivat topr! Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Alfréd Hitchcock byl opravdu výjimečný filmař a jeho umění bylo mnohokrát napodobováno. Někdy lépe a někdy hůře. Italové, jako velcí milovníci tohoto skvělého režiséra, se o to pokušeli celkem často. Už sám velký mistr Bava "vykradl" film The Man Who Knew Too Much, když stvořil giallo žánr. Maurizio Luicidi si jako vzor svého filmu vybral thriller Strangers on a Train a já musím konstatovat, že se mu tato nová verze rozhozhodně také povedla. O příběhu se rozepisovat již nebudu, to udělali jiní, rád bych ale zmínil parádní atmosféru, která z filmu přímo sálá. Benátky, precizní hudební doprovod, 70. léta, erotično a napětí se spolu perfekně zkloubili a vytvořili parádní kokteil! A k tomu napínavý závěr, který dle mého názoru, strčil do kapsy i orignál, dělá z tohoto snámku italskou lahůdku. PS: V různých diskuzích a blogech je tento film řazen do gialla, ale opravdu jím není. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Maurizio Lucidi sa inspiroval kultovym Alfredom Hitchockom a jeho filmom Cizinci ve Vlaku 1951. V hlavnej roli sa predstavil vyborny Tomas Milian /Velka Prestrelka 1966, Traffic -nadvlada Gangu/ a je to navyse podla mna aj polizzioteschi tak trochu, aj fryler. Karel Chrocht tu zas cosi pise o ponurom meste Venezia /po nasom Benatky/ - co ja viem, Veneziu som tam videl, to jo, len ta pochmurnost mi jaxi usla. Kazdopadne asi najlepsi film rezisera Lucidiho, inak si myslim, ze tocil same otravne priblble podivinske sracky. Hitchcock bol znamy svojimi zavermi, kedy atmosfera filmov vrcholila, tu nic take nie je, tempo je pomale a kludne, ale nie ospale, dialogy vsak na urovni, akurat trochu nuda v strede filmu. A podla mna to nie je dzallo, skor taky taliansky pokus o kriminalku. Kazdopadne jaxom napisal, najlepsi Lucidi : 79 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Vcelku nejapné giallo s dosť nezaujímavými postavami, v ktorom sa dá nájsť pár svetlejších momentov, ale to je tak všetko. Vykradnutý Hitchcockovov námet je jeden z tých momentov. Nuda a absencia napätia sú však v trileri alebo krimitrileri vždy nemilými 'partnermi'. A sledovať naivného hlavného hrdinu, ako sa ľahko necháva namotávať do sietí intríg buzerantsky vyzerajúceho a aj chovajúceho sa náhodného okoloidúceho, nie je nič pre mňa. Minimálne to šlo spraviť záživnejšie. Záverečná pointa je predvídateľná a lacne spracovaná. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Stefano se potká se zvláštním, mu podobným mužem Matteem, spřátelí se a pak mu navrhne výměnu: ty zabiješ mou ženu, která mi nedává peníze, a já tvého bratra, který mne celý život tyranizuje. Konec s bitím zvonu a střelbou je sugestivní...Ale jinak spíš odvozené motivy i realizace, snad jen herci a hudba. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama