Režie:
Douglas TrumbullKamera:
Richard YuricichHudba:
James HornerHrají:
Christopher Walken, Natalie Wood, Louise Fletcher, Cliff Robertson, Jordan Christopher, Donald Hotton, Alan Fudge, Joe Dorsey, Bill Morey, Eric Lively (více)Obsahy(1)
Doktor Michael Brace (Christopher Walken) a doktorka Lillian Reynolds (Louise Fletcher) jsou výzkumní pracovníci, kteří vymysleli přístroj schopný nahrávat a zaznamenávat lidské emoce a zážitky. Navíc každý kdo si nahrávku pustí, zažije totéž, co jejich původce. Vynálezu se chopí armáda a snaží se oba z projektu odstranit. Když Lillian dostane infarkt na nějž následně zemře, stačí se ještě připojit k přístroji a nahrát svou smrt. Michael se rozhodne nahrávku prožít, ale není tak silný, aby se postavil tomu nejstrašnějšímu, s čím se může člověk setkat. Se smrtí samotnou. (monolog)
(více)Recenze (18)
Velká škoda, že Trumbull nedokázal udržet vysoko nastavenou laťku až do konce. Působilo to, jako by ho to přibližně v polovině přestalo bavit a snažil se příběh jen ze setrvačnosti dovést k závěru, který je mimochodem tupý a hrubě se mi nelíbil. Slabé tři. Z tak zajímavého tématu se dalo vytřískat mnohem víc. Prosím o remake. ()
Druhy film od Trumbulla a jeho styl mi evidentne nesedi. Sice si zvoli nejaku zaujimavu originalnu temu pri ktorej sa môze vyhrat s technickou strankou ale postavy su v jeho filmoch podane dost nudne a tempo filmu je strasne pomale. Vysledkom je preto film so zaujimavou myslienkou ale strasne nudnym spracovanim. Co ma tentoraz dost stve, lebo tema bola fakt zaujimava a zasluzila by si lepsi film. 4/10. ()
Přibližně do poloviny to bylo výborné atmosférické sci-fi, ale pak se to režisérovi rozpadlo pod rukama a já jsem se v ději ztratil. Scény jsou dobře natočené a zápletka má co nabídnout, jenže je to všechno tak mizerně sestříhané a zmatené, že jsem si z toho téměř nic nevzal. Zamýšleně hutná atmosféra je tažená akorát vždy skvělou hudbou Jamese Hornera a snažícím se Christopherem Walkenem. Jenom tyhle dva aspekty vytáhly tenhle režisérský zmar alespoň na průměr. ()
Hodně odvážné, mírně potrhlé a tu tam dost nelogické, což ale vůbec nevadí. Je to, jako když stavíte věž z kostek: když si vezmete stavebnici, kde do sebe všechno zapadá, postavíte věž a ona vám spadne, tak je to vaší neschopností. Když stavíte věž - nebo točíte film - a místo pravidelných kostek používáte všechno, co vám přijde pod ruku, tak vám to, až ta věž spadne, přece nikdo nemůže vyčítat. Tenhle film je sci-fi ne až tak kvůli tomu o čem je. Jenom to, že ho někdo takhle natočil, je sci-fi ažaž. ()
Tohle být líp zpracované a mnohem líp vedené, tak je to skutečně něco. Má to totiž dost velký potenciál, ale než dojde k zásadnímu zvratu, který v tom rozjede jedno hodně zajímavé téma, je většina filmu v háji. A když pominu úvodní scénu testování vynálezu (která se mi naopak taky hodně líbila), je tahle část úplně zbytečně rozvleklá a přehnaně pomalu vedená. Vlastně není vedená skoro nijak, prostě výzkumní pracovníci testují svůj vynález, slaví úspěchy, ale pak jim to chce vláda a armáda vzít a využít na nekalé účely. No prostě takový ten dost klasický mustr, poměrně průměrně zpracovaný a popravdě jsem se dost bál, aby to nezůstalo jen u toho. Samozřejmě se od toho do konce filmu neupustilo, ale v průběhu přišel právě ten zásadní zvrat a naštěstí se jeho téma řešilo víc. A podle mě je to jenom dobře, protože právě díky tomu to začalo být poměrně originální a samozřejmě i napínavé. A ačkoli samotný závěr bůhvíjak povedený není (třeba jsem čekal na to, že se dozvím, jestli se ten kluk dostal z toho šoku nebo že se víc dozvím o samotnému projektu Brainstorm), pointa toho filmu se povedla hodně a ačkoli to nemá úplně špičkové efekty, zobrazení té cesty se mi líbilo. Ve finále z toho ale mám docela rozporuplné pocity, ale spíš jsem zklamaný z toho, že to celé mohlo vypadat a působit mnohem líp a silněji, ale Trumball to moc neukočíroval. Právě proto to je jenom průměrné. Btw, doporučuju si NEČÍST ZDEJŠÍ OBSAH, jelikož opravdu vykecává tak 100 minut z toho filmu... Slabé 3* ()
Galerie (33)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (3)
- Herečka Lana Wood (sestra Natalie Wood) pomohla pri dotáčaní scén po smrti svojej sestry, aby sa mohol film dokončiť. (Msscastillo)
- Jeden z prvních filmů, který byl natočen v širokoúhlém obrazovém formátu Super Panavision 70. Poměr stran obrazu činil 2,21:1. Dnešní filmy se točí většinou buď 1,85:1 nebo 2,35:1. (Marsik)
- Herečka Natalie Wood zomrela pred dokončením natáčania, takže koniec musel byť skonštruovaný zo scén natočených skôr. Film bol venovaný jej pamiatke. (Msscastillo)
Reklama