Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Velká překombinovanost od začátku rostla a rostla a po 1:40 už byla takřka nesnesitelná. Bohužel, podstatná část zápletky se dala uhodnout na začátku: Samozřejmě v reálném životě by to bylo jedno z posledních možných logických vysvětlení. Tenhle film je ale synonymum nerealističnosti, takže se docela dalo tipnout, kam to míří a která odpověď je správně. Abych to řekl ještě jinak -- je jasné, že volba zúčastněných postav nebude náhodná, i když se tak film tváří. Role budou rozdány mezi zúčastněné osoby. ()
8 / 10 V krátkodobom rozčarovaní som chcel dať smutné tri hviezdičky, ale až také prísne zaobchádzanie si Old Boy určite nezaslúži - snaha o originalitu, aj keď neraz samoúčelná, z neho vyteká prúdom a to je vlastnosť, ktorú si treba v dobách, keď kinám vládnu Lovci pokladov a Sahara, vážiť. Celému filmu tak podkopáva nohy hlavne márne scenáristické snaženie urobiť z jednoduchého príbehu niečo väčšie a hlbšie, čo má však za následok jedine to, že silná a rafinovaná pointa sa stráca v spleti flashbackov a vedľajších dejových línii. Škoda, priamočiarejší postup by bol podľa mňa oveľa vhodnejší a jeho tvrdosť by si z ničím nezadala s frontálnym úderom kladivka do hlavy. ()
Jeden z mála původních filmů co jsem viděl až po remaku a nevím jestli i proto, ale Americká verze mi sedla o něco víc. Samozřejmně, že tenhle film přišel z tímto příběhem a Amíci z něj čerpali to je jasný. Jinak moc pěkně se na to kouká bezva atmosféra, ale není to takovej nářez a nemají Sharlta Copleyho. I tak kvalita.75% ()
"Nemůžete najít správnou odpověď, když kladete špatné otázky." Já tedy asi ne, ale Oh Dae-su by mohl. S kladivem v ruce a nožem v zádech se totiž nekompromisně řítí za svou pomstou a je mu zcela jedno, že možná nemá dostatek informací. Jenže tak jednoduché to není. Je to spíše tradičně korejsky drsné, lehce překombinované a nabízející řešení, s jejichž strávením by mentalita středoevropana mohla mít jisté problémy. Stále si třeba myslím, že bych svou ruku za mrakodrap nevyměnil, ale o prsteníku levé ruky bych možná zauvažoval. Nějaké nabídky? ()
Park to s divákem umí. Vycizelovaný scénář několikrát převrátí naruby celé vyznění Oldboye, který není jen "hustou" podívanou o perverzích a násilí, ale skutečně brutální výpovědí o ničivé síle pomsty, jejíž "spravedlnost" je otázkou pro každého diváka zvlášť. Skutečně nechutná je jen jedna scéna, a (po tom všem) překvapivě v ní chybí fyzické násilí. PS: OST, dostanu tě!;) PS2: Ty natvrdlé, co o nich píše Tyler, si neberte osobně. Osobně si to mám vzít já a tím, že komentář napíše až se mu bude chtít, mi jen naznačuje, že už je velkej chlap kterýmu nikdo nebude rozkazovat:)) PS3: Jsem pouhý ponížený čerstvě vystudovavší "právník"..ale není to žádnej medicinman, kdo mě ponížil;) Nicméně za OST velice, velice děkuji...i když za Lady Vengeance děkuju ještě víc;) ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Stejně tak bylo spontánní bušení hlavou Dae-su Oha, aby zastavil Mi-do ve čtení jeho diáře. (don corleone)
- Pro scénu v sushi baru byly zkonzumovány celkem čtyři živé chobotnice. Scéna vyvolala mimo Asii kontroverzní reakce, nicméně v Korei jde o oblíbenou pochoutku. Je však obvyklé ji před pozřením nařezat. Když pak film dostal cenu v Cannes, poděkoval režisér kromě štábu a hercům také těmto chobotnicím. (don corleone)
- Název restaurace, kde pracuje Mido je "Mediterranean", ale režisér chtěl, aby se jmenovala "Akira" jako pocta režisérovi Kurosawa. Byl však nakonec ponechán původní název restaurace, pod jakým je provozována. (don corleone)
Reklama