Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Velká překombinovanost od začátku rostla a rostla a po 1:40 už byla takřka nesnesitelná. Bohužel, podstatná část zápletky se dala uhodnout na začátku: Samozřejmě v reálném životě by to bylo jedno z posledních možných logických vysvětlení. Tenhle film je ale synonymum nerealističnosti, takže se docela dalo tipnout, kam to míří a která odpověď je správně. Abych to řekl ještě jinak -- je jasné, že volba zúčastněných postav nebude náhodná, i když se tak film tváří. Role budou rozdány mezi zúčastněné osoby. ()
V podstatě ke každému lepšímu filmu se dá přiřadit fanoušek, který jej bezmezně uctívá a považuje za bezchybný. Co napsat, abych se vyhnul tomuto stereotypu a přesvědčivě vyjádřil, jak moc pro mě Oldboy znamená? Ať už mi uvěříte nebo ne, Oldboy je geniální, mistrovské dílo a emocionálně nejsilnější film, jaký jsem kdy viděl, neboli jaký mě kdy rozbil na kousíčky i po opakovaném zhlédnutí. Drsná i jemná asijská filozofie na povrchu eskalující v nejpůsobivější pomstu na filmovém plátně a přitom v nitru skrývající příběh o té nejhlubší lásce. Vynikající audiovizuál s výbornou kamerou a nádherným hudebním motivem, scénář s pár krásnými větami o životě, úžasný Min-sik Choi v hlavní roli... 10/10 ()
OldBoy v sobě nezapře zjevnou inspiraci komiksovým stylem manga, ze kterého konec konců vzešla předloha, a režijní školu režiséra, který vyšel z klasické komerční tvorby akčních kriminálních dramat. Zároveň je to ale vizuálně provokativní dílko plné zajímavých střihů a rafinovaných vychytávek fincherovského stylu. Dílko, které zprostředkovává tvorbu pokleslých žánrů festivalovému divákovi. Kdo by neměl rád násilí, perverzi a morbiditu, pokud se mu podá poněkud komplikovanějším způsobem a tváří se jako umělecký film? Po emocionální stránce mě ale východoasijská tvorba dlouhodobě neoslovuje (až na řídké výjimky) a OldBoy v tomhle ohledu není výjimkou. Pro mě přeceňovaný snímek, který mi svým stylem připoměl Lynchův film Zběsilost v srdci. Pokud by podobné téma zpracoval právě Lynch, měl bych k němu asi blíž. Už proto, že Zběsilost v srdci je přece jen trošku blíž parodii, lépe řečeno, netváří se tak vážně. Celkový dojem: 25 %. ()
Dae-sua je alkoholikom na pohľadanie. Potom ako je prepustený z policajnej záchytky, unesú ho neznáme osoby, ktoré ho držia v akomsi menšom apartmáne, kde pravidelne dostáva stravu, umývajú ho, holia či prezliekajú. Netuší prečo, nechápe. Po roku odcudzenia od civilizácie si TV vypočuje spravodajstvo, kde uvedú, že jeho manželku brutálne zavraždili. Vzhľadom k nájdeným odtlačkom na mieste činu, neustálim hádkam so ženou, i občasnou fackou, ktorú jej uštedril, polícia označuje za podozrivého číslo "1", práve jeho. Ako je to ale možné, keď on je uväznený medzi štyrmi stenami. Navzdory náročnej situácie z ktorej zdanlivo neexistuje východisko, Dae-sua túži iba po jednom - POMSTE. Napriek tomu, že som skutočne veľký fanúšik Kórejských či Japonských snímkov (obzvlášť thrillerov a drám), tento mi teda veľmi nesadol. Zaujal akurát samotný nápad a opäť raz, zas, neskutočné herecké výkony. Dosť som sa trápil, aby som "Old Boy-a" vôbec dopozeral, no zaujímalo ma rozuzlenie, vysvetlenie, KTO a hlavne PREČO. "Inosť" aziatov bola vždy rapídne odlišná od európskej či americkej tvorby (preto je tak výnimočná). Ich filmy vedia omnoho hlbšie emocionálne zasiahnuť, ako ktorékoľvek iné. Bohužiaľ, tu akoby sa roztrhlo vrece z nechuťou voči mojim zmyslom vnímania. V tomto filme ma absolútne nebavili tie čudesné doplnky nelogických záberov, či v iných prípadoch skutočne výnimočne odlišné pohľady kamier. Hudobný doprovod, ktorí väčšina užívateľov chváli, mi liezol na nervy úplne najviac. Dá sa povedať, že k životu ma prebral až samotný záver. Neviem čo si myslieť, a to som zvyknutý na Šion Sona, ktorého (niektorí užívatelia mi dajú určite za pravdu) praktiky v snímkoch sú skutočne "prazvláštne" a nedajú sa zrovnávať snáď s ničím čo sa dá bežne vzhliadnuť. Takže "Old Boy", u mňa – NIE. ()
V podstatě průměrný a klasický příběh, který je ovšem nadprůměrně podaný. Kamera, hudba a jejich kooperace, to je Oldboyova nejsilnější stránka. Hned po ní následují herecké výkony. Jako u některých jiných filmů mě štvalo (čím to jenom hergot je?), že jsem jeden z hlavních finálních zvratů tušil už v půlce filmu. I tak byl ale závěr hodně silný. Na co budu rozhodně dlouho vzpomínat, je bitka v chodbě před výtahy a trhání zubů kladivem, na co bych nejraději zapomněl, to je scéna s požíráním chobotnice! Přátelé, vážně hnus! Bylo mi zle a zavíral jsem oči! ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- V Južnej Kórei prebiehalo natáčanie v dvoch najväčších mestách tohto štátu, a to v Soule a Busane. (MikaelSVK)
- Název restaurace, kde pracuje Mido je "Mediterranean", ale režisér chtěl, aby se jmenovala "Akira" jako pocta režisérovi Kurosawa. Byl však nakonec ponechán původní název restaurace, pod jakým je provozována. (don corleone)
- Závěrečná scéna ve sněhu se natáčela na Novém Zélandu. (HellFire)
Reklama