Režie:
Fabrice du WelzScénář:
Fabrice du WelzKamera:
Benoît DebieHudba:
Vincent CahayHrají:
Laurent Lucas, Jackie Berroyer, Philippe Nahon, Brigitte Lahaie, Jo Prestia, Jean-Luc Couchard, Vincent Cahay, Romain ProtatObsahy(1)
Marc Stevens je hezký, mladý zpěvák, který cestuje svým Vanem od města k městu. Bohužel uprostřed lesa se mu pokazí auto. Pozdě v noci, za nepřestávajícího déště nemoudře poslechne radu Belga Boryse a vydá se do hotelu majitele Paula Bartela. Na začátku se zdá být majitel mílým a samotným člověkem, ale později se projeví jeho psychopatické stránky. Nabízí Markovi pomoc v nápravě auta. Zpěváka už znepokojuje při procházce lesem pohled na vesničany znásilňující prase. Jeho obavy jsou na místě. Bartel zničí jeho auto, omámí ho... a tady začíná Markova noční můra. Noční můra, která se skládá ze svázání, skalpovacích elementů, ukřižování a znásilnění... (LIVINGDEAD)
(více)Videa (1)
Recenze (168)
Na bizarní filmy se rád podívám, tahle úchylárna mě však za srdce nevzala. Větší část filmu se nepříjemně táhne a jeden neví, zda se jedná o existenciální drama, či dokument o hospodě na samotě u lesa. Hlavní hrdina se sice pokouší dostat ze zajetí psychopatického hostinského, ale nakonec místo boje jen tak přežívá. Myslím, že ve skutečnosti by bojoval více, jelikož pud sebezáchovy má člověk v sobě zakódovaný hodně hluboko. Žádná z postav si sympatie diváka nezíská, a tak je vcelku jedno, kdo a v jakém pořadí se odebere na věčnost. Vrcholem bizarností je scéna ve vesnici u piva, kdy jeden magor sedne ke klavíru a zbytek magorů se pustí do tance. Přehlídka debilů jako ze sanatoria pro těžce postižené...Nejlepší na filmu je kamera a lesní scenérie, zejména bažiny s povalujícími se kotouči mlhy. Na dobrý film je to ale hodně málo. ()
Je třeba si to nechat rozležet v hlavě, aby k tomu člově vůbec něco mohl napsat. Řádná zvrácená vdilácká nechutnost s prasety + děj s "Glorií" neboli zpěvákem. To vše ntočeno jakousi poloamatarskou kamerou. Záběr když jede zpěvák v autě mi trochu připomínalo Tarantinovo/lynchovsko umění. Když se na pozadí promítala cesta bylla to nudná nutná blbost, nad kterou člověk zafará:) Závěrečná honička mohla být delší a lepší. ()
Dusný dedinský survival so 40 minútovým rozbehom, ktorý by sa dal spláchnuť za 10 minúť aj to by to bola ťažká zívačka. V kontexte toho čo následuje po (must-see) redneck disko žúrke tomu rozumiem, a je to škoda. Fabrice Du Welz sa vie oháňať kamerou a grungy štýlom filme silne evokuje Gaspara Noé, čo je pre tento film určite to najorechovejšie. Trochu zamrzí vypustený záver, ale na logiku sa v týchto vodách nikdy nehralo. 60% ()
Jsem teda čekal něco víc. Slušná kamera a herecké výkony, taky to má pár atmosférických scén a dokáže to i občas působit správně hnusně a to i bez jakékoli krvavé scény. Ale jinak je to mdlé a od ostatních exploitation filmů se to zas tak moc neliší, aspoň příběhem ne. Nejvíc mi ale vadí, že se to tváří jakože strašně psychologický film a přitom tu ta psychologie není skoro vůbec. Co vlastně víme o hlavním hrdinovi kromě jeho povolání? Co víme o Bartelovi kromě toho, že mu umřela žena a jemu z toho hráblo? A hlavně - proč pak zničehonic hráblo celé vesnici? Na základě čeho? Pokus o přesah (jestli jo, tak je ta extrémní černobílost spíš k smíchu), kvůli odlehlosti od celého světa? Hromadu věcí abych si domýšlel bez žádných vodítek. U filmu, co chce být psychologický. Špatné to rozhodně není, jak už jsem naznačoval, v určitých momentech to funguje dobře (hlavně teda uprostřed filmu, kdy se to konečně celé rozjede), ale čekal jsem od toho prostě něco víc. 3* ()
Ano, cesty lidské mysli a psychiky jsou opravdu klikaté a nevyzpytatelné. Skutečná uchylárna. Až se vám bude chtít smát, jak dobře vymyšlená, skvěle napsaná a výborně odehraná. Jackie Berroyer v roli Bartela je až geniální, vesničané bizarní a hlavní hrdina nesympatický, jeho zpěv stejně jako fňukání je otřesně nepříjemné. Jeden z těch filmů, kde vůbec nikdo není normální a občas z toho vzniknou krásné scény, jako např. ta s fotografiemi ošetřovatelky nebo hospodské hudebně-taneční číslo.... Až bych se nebál to napálit naplno. ()
Galerie (9)
Photo © Mars Distribution
Zajímavosti (5)
- Režisér filmu se vyjádřil, že chtěl vytvořit film, ve kterém diváci sympatizují se zápornou postavou, a ne s jeho obětí. (aknamor)
- Podle režiséra jsou ve filmu jen dvě postavy, a to Marc a Bartel. Ostatní lidé ve filmu jsou jen jakousi variací na postavu Bartela. (aknamor)
- Kromě houslí v závěrečné scéně a následných titulcích a hry na klavír ve scéně v hospodě není ve filmu žádná další hudba. (aknamor)
Reklama