poster

Ženy pro měny

  • anglický

    Beauty Exchange, The

Dokumentární

Česko, 2004, 76 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sepp
    ***

    Na Zeny pro meny jsem byl opravdu zvedav a pristupoval jsem k nim trochu skepticky - priznam se, ze opravdu nemam rad dokumentarni filmy, ktere si berou za cil "zmapovat" a zaroven zkritizovat nejaky spolecensky jev, za ucelem jakesi radoby uslechtile ideje "upozorneni na problem a tak snad napomoci jeho reseni". A bohuzel, co se tyce one kritiky spolecnosti, me ZPM neprekvapily, a tak do jiste miry zklamaly. Urcite casti filmu jsou pritom velmi pozitivni a presne vystihuji urcity stav veci a mentalitu kolem - mam na mysli reditelku Cosmopolitanu, ohanejici se milionem hezkych a reklamnich tezi, z kterych ale po strance logicke vyjde pouha snuska alibistickych slov. Je tu dobre vybrana pani urednice, ktera je predstavitelkou stareho dobreho selskeho rozumu - ac utrazila tisice, ba mozna desetitisice korun za hubnouci prostredky, dokaze sebekriticky uznat ze jsou na nic, ba ze naopak po nekterych tloustne, ze hubnouci cedecko je podvod zraly na kriminal a ze jedien co pomaha je stare dobre "nezrat a cvicit!". Jedine pozitivne lze take vnimat vystoupeni Dariny Rolins, kterou Hnikova neustale bombardovala svymi vsetecnymi otazkami, zda-li si je vedoma podilu na utvareni spolecenskeho pohledu na zenskou krasu - zde je jeden z vrcholu zaujatosti reziserky, ktera jaksi nechce prijmout fakt, ze jediny, kdo ony "celebrity" vytvari a touzi po nich, je spolecnost sama, a tak je pouze na ni, zda-li je chce jako celebrity vnimat, a ergo se i jimi nechat inspirovat/ovlivnovat. za VELMI NESTASTNOU povazuji volbu pani, ktera sla na plastickou chirurgii. Zde si dovoluji reziserku obvinit z amaterismu a (snad nezamerneho) mateni divaka - jelikoz jsem s plastickymi operacemi prsou u zen velmi detailne a dobre obeznamen a znam vsechny soucasne moznosti teto operace, troufam si tvrdit ze ona zobrazovana operace byla zfusovana, pouzity nevhodne implantaty atd atd. Nekolika zamerne dobre skombinovanymi scenami pak clovek velmi jednoduse nabyde dojmu, jakypak hnus a odpornost, takova operace muze byt a ze stejne k nicemu nevede (at mi nikdo nerika, ze scena kdy ona dama pripusti, ze si stejne musi koupit nove saty, jelikoz ted ji sou moc tesne, neni jednoznacne manipulativni). Ony dve studentky VSE jsou taktez naprosty extrem na poli zevnejsku chtivych fiflen a neodrazeji normalni stav veci - vzdyt kazda normalni zenska ma v koupelne par kremu na vrasky ci lak na vlasy etc., ale toto je naprosto ucelove zvelicene. Naopak podarena je cast o modelingu a zejmena vystihuje soucasnou atmosferu a podminky teto profese - vserikajici je scena, kdy se one, doslova vyhuble rudovlasce, poradatelka pta, zda-li mohla jeste v nekterych partiich zestihlet... K anarchofeministkam se snad ani vyjadrovat nebudu - snad jen, ze se prezentovaly jako vseznalci s vseleky na vsechny spolecenske trable a je hezke, ze odsuzuji ono prehnane finteni apod. Soude podle vykourenych cigar jsou asi radeji, kdyz jim smrdi z pusy po spalenych hadrech a na sobe maji spinave dziny, nez aby se trochu navonely a upravily. Nojono, proti gustu...(11.2.2005)

  • Maemi
    ****

    O tématu, kterému se v tomto dokumentu věnovala režisérka Erika Hníková, bych se mohla vyjádřit daleko obšírněji, ovšem to si nechám na jinou příležitost než je komentář na filmových webových stránkách. Obdivuji režisérku za výběr tématu, které je aktuální v každé době, zejména ovšem asi v dnešních dobách zaplněných médiemi, mající nezanedbatelný vliv na obrovskou masu lidí. Netvrdím, že ty dámy v dokumentu by o sebe neměly tolik dbát, že je to snad špatně. Pouze si nejsem jista, jestli to dělají vážně kvůli sobě anebo kvůli splnění společností uměle vytvořených ideálů, které se pokládají za svaté. Jedná se o velký problém, jelikož takto spousta lidí do hloubky nepřemýšlí a neutváří si svůj vlastní názor, pouze pasivně přijímá to, co je kolem něj a co se očekává. Vždyť každý by měl mít uvnitř sebe svůj vlastní ideál, ať už je jakýkoli a týká se čehokoli, a nikdo jiný by ho neměl diktovat... Už jen pokus k příblížení se tomuto ideálu zvyšuje hodnocení člověka alespoň uvnitř sebe samého. A naopak by měl tolerovat názory jiných lidí. Co se týče samotného provedení dokumentu, rozhodně mohlo být lepší, ale v tomto případě je hlavní myšlenka.(24.10.2009)

  • mchnk
    ***

    Má vůbec právo se k tomuto vyjádřit muž a ještě k tomu divák, který vše viděl 12 let po natočení? O právu by se dalo spekulovat a možnost tu prostě je, takže jí naplno využívám. O (ne)přirozenosti žen, o jejich podvědomých touhách i snech určující jejich společenské, v některých případech dokonce i životní postavení ve společnosti. Je zde jen pár příkladů, které se nakonec zvrhnou v amatérské reportáže, např. o umělém vývoji prsou jedné paní ze Škodovky či potlačení celkové přirozenosti sympatické pihaté volejbalistky. Máme zde i pohled přímo do kravína, na dvě telátka s nákupními taškami a nepřeberným množstvím krémů na všechno, bez kterých by jejich vyumělkovaný život nejspíš ztratil smysl a dokonce se dočkáme i několik glos členek jakéhosi anarchofeministického hnutí. Zajímavé, ovšem jejich prostor je minimální a vlastní postoje k různým aspektům nebyly vyřčeny vůbec, což je škoda, vezmu-li v potaz fakt, že jen ony zde představují jakýsi protipól všem ostatním. Dokument je stejně povrchní jako pipky, které v něm vystupují, rozhodně se celou dobu pohybuje na hranici zmíněné reportáže, přitom nekompromisní investigativní přístup se zde přímo nabízí. Nejde jen o konkrétní jedince plácající se v této konzumní mašinérii, jde o to, jít až na kořen věci, ukázat divákovi vše, co stojí za tímto klasicky odporným obchodem a samotnou výrobou časopisů, krémů i oděvů...jedno velké zlo, ve kterém trpí zvířata i lidé. Nicméně toto je určitě záležitost současných let, v roce 2004 je docela "šokující" i tato forma, vzpomenu-li např. zmíněná čísla (tržby z prodeje, počet plastických operací, ale i procentuální statistika sebevražd u žen spojená s jejich vzhledem), která musejí dnes dosahovat minimálně dvojnásobku i díky sociálním sítím, kde degenerace společnosti dosahuje možná svého vrcholu. Bez mučení se přiznám, že mé hodnocení utvrdily dvě věty, které v dokumentu zazní. První od matky modelky, která vlastně ani modelkou být nechtěla: "Fotky jsou to hezké, ale už to není moje dítě, není to ta spontánní, svobodná holka, která má ráda volejbal". Druhá z úst plastického chirurga:"Podstata člověka přece není hmatatelná, to je něco úplně jiného...".(5.11.2016)

  • Lhurgoyf
    *****

    Dokument o mediálnej manipulácií ľudí a neskutočnej posadnutosti k dosiahnutiu ideálu ženskej krásy. Film je plný nezabudnuteľných hlášok, absurdných situácií a podivných ženských postavičiek. Pani Eva ide tretí krát na plastickú operáciu kvôli niekoľko milimetrovému väčšiemu dvorcu okolo bradavky... Pani Magda skúša kadejaké prostriedky na chudnutie, vrátane až šamanského "hubnoucího cédečka" (pohodlně si lehněte a poslouchejte můj hlas.. za malou chvíli pocítíte prvé známky hubnutí). Ale najlepšia z najlepších je kozmetický idol Karolína Chudá. Táto pseudo-kráska je chronicky posadnutá módou, svojim "lookom" a tým, čo je "in". Absolútne úžasná scéna je predstavovanie jej kúpeľne. To sa nám takto Karolínka celá rozžiari a neuveriteľne nudne (ale s obrovským entuziazmom) nám začne popisovať jej kozmetickú poličku, na ktorej sú naukladané šampóny. telové mlieka a kadejaké mastičky najrôznejších farieb a druhov. Svoju zaujimavú prednášku zakončí slovami: "A na noc používam tenhle elektrickej kartáček na zuby, protože je ze všech nejvýkonnější". Úžasné je tiež sledovať nákup "khaki topu" s jej kamarátkou Lindou (víťazkou pochybnej súťaže Joe Millionaire). No to, čo tam trúsia, je perla za perlou. Dôkazom je aj fakt, že celé kino pravidelne vybuchovalo smiechom. Ďalšie hlášky boli vypúšťané z úst (aspoň myslím) šéfredaktorky ženského oblbovacieho časopisu Cosmopolitan: "V každém čísle Cosmopolitanu je jeden větší a jeden menší článek o sexu. Náš časopis ale nečtou jenom ženy, často se totiž stáva, že žena jakoby zapomene výtlaček na nočném stolku, muž jej najde, ze zvědavosti si jej pročte a v noci svou přítekyni příjemně překvapí." Uznávam, že ženám sa tento dokument asi páčiť nebude (predsalen, je to taká streľba do vlastných radov), ale muži sa budú extrémne baviť. Ešte jedna vec - Karolínu Chudú by som najradšej vystrelil bungie katapultom do vesmíru.(24.10.2004)

  • Brouk
    ***

    Můj jubilejní 500. komentář měl být naprosto originální, leč nebude... Leda, že by Lima nenapsal ani písmenko a Kleopatra taky... Dokument Ženy pro měny je opravdu zajímavý snímek, velmi rozporuplný s mlhavým cílem, ale zcela určitě každého zaujme. Například na 100% jsem přesvědčen, že třeba "hvězda filmu" studentka VŠE (bůh ochraňuj ekonomii) Karolína po dvouch holých větách nenechá jinak za normálních okolností mírumilovného chlapa či ženu ocelově chladným a i člověk se zbytky selského rozumu i pacifista má tendenci "něco takovýho" praštit něčím velkým a tupým.... hodně velkým a hodně těžkým... a každá slušná porota by ho osvobodila... Proboha ať "to" šmatlá po obludáriích, hyper giga mega marketech, ale ať "to" nemluví.... Zrovna tak bych okamžitě angažoval toho šarlátána (mít svou firmu) co zmatlal a vymyslel hubnoucí CD jako obchodního a marketingového ředitele, protože když může takovým shitem oblbnout dospělé lidi, dát mu do rukou jiný produkt, tak by firmě zcela jistě zajistil dominantní postavení na trhu... hahaha... A inspirujících věciček a zajímavých postřehů je v tomto snímku povícero...(3.12.2005)

  • - Natáčení začalo v srpnu 2002, mělo celkem 150 natáčecích dní. Poslední natáčecí den proběhl v červenci roku 2003. Film se skládal postupně, jeho hrdinky byly zachycovány v čase pomocí časosběrné metody. (Siriuss)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace