Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Niels Arestrup, Jonathan Zaccaï, Gilles Cohen, Linh Dan Pham, Aure Atika, Emmanuelle Devos, Mélanie Laurent, Emmanuel Finkiel (více)Obsahy(2)
Osmadvacetiletý Tom Seyr (Romain Duris) je kriminálník stejně jako jeho otec Robert (Niels Arestrup). Náhoda mu přivede do cesty klavír, díky němuž se rozpomene na svou starou touhu stát se koncertním mistrem jako jeho matka. Hrát ho učí Číňanka Miao Lin (Linh Dan Pham), která nerozumí ani slovo francouzsky, takže se hudba stává jejich jediným dorozumívacím nástrojem. A pak se jednoho dne opět vynoří na světlo jeho temná minulost... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (31)
Nebývám to já, kdo při filmu sleduje hodinky a různě se zabavuje, aby neusnul. Leč stalo se, a proto jsem se uchýlil k praktické zahálce. Vytáhl jsem kiwi a začal mu vyřezávat obličej. Ponechal jsem mu chloupky na hlavě, aby měl taky nějaký ten pačes a jen tak mimochodem jsem se podíval, co se v Tlukotu děje, ač jsem věděl, že velký kulový. Mrzelo mě to, protože jsem očekával ohromnou katarzi a vděk, ale to se mi nedostávalo. Hlavní postava je nervák a jelikož těch už jsem se za život nesledoval až až, neměl jsem z toho radost. Spíše stažený žaludek. Zbyl mi tedy jen ten klavír. Věc, která je ohromná. Miluju ten zvuk, to vyjádření se. Tenhle film však ne.P.S. Jméno pro pana Kiwi mi zasílejte do pošty :) ()
Romain Duris je opravdu strhující ve své roli neurotického impulzivního muže (čemuž odpovídá kongeniálně zvolená forma) posedlého penězi a hudbou, přičemž důležitá je právě ona evoluce posedlosti ilustrující zajímavý kontrast mezi jednáním na hraně zákona a uměním...(což je obecně jeden ze základních inspiračních zdrojů západní kinematografie) ()
Prvé rendez-vous s renomovaným francúzskym režisérom-umelcom Jacquesom Audiardom takmer nemohlo dopadnúť lepšie. Veľmi jednoduchý kontrastný príbeh siaha do dlhoročnej filmovej tradície a stavia proti sebe hrubé násilie a Tomove hudobné nadanie. Vyváženosť oboch stránok a celej snímky sa zaujímavo vyhýba predvídateľným motívom - veľa záberov na ruky, ktoré sú pre pianistu vzácne ako život sám, môže zvádzať scenáristické cestičky k využitiu najjednoduchšieho zvratu, teda zničenia rúk behom stretu s kriminálnymi živlami. Ich funkcia je však len objektívne pozorovanie premeny antihrdinu (mimochodom, výborný Duris), ktorý sa snaží vymaniť spod zhubného vplyvu otca-mafiána. Jemnosť sa bije s nekompromisnou vraždou, ktorú strieda nádherná klavírna hudba, vyludzovaná z kláves piana. Nad záverom vďaka jeho dvojznačnosti visí otáznik - podarilo sa Tomovi vymaniť z bludného kruhu a Audiardovi z radu filmov, ktorých protagonisti sa neustále metajú na suchu, alebo je to len zdanie? Budem veriť v prvú možnosť a tým pádom môžem hodnotiť vyššie. Oceňujem aj nervozitu snímku (reflektujúcu vnútorne rozorvaného protagonistu) pomocou nestabilnej kamery, lavírujúcej medzi detailami a polocelkami, a strihu, prenesenej na diváka. 80% ()
Zajímavý film. Takový nenápadný, dlouho mu trvá, než se nějak trošku rozjede. Ale to vůbec nevadí, byl jsem dost trpělivý a vydržel jsem, čehož vůbec nelituju. Největším plusem se samozřejmě herecký výkon " klamače" srdcí, Romaina Durise, který z tohoto průměrného filmu dělá lehce nadprůměrný. Horší čtyři hvězdy. ()
Jediná věc, která mě zprvu těšila, byl výborný Romain Duris, a jelikož se vyskytoval v každém záběru, je jeho obří zásluhou, nakonec však mohutně podpořenou Fontaineovou kamerou a Bachovou Toccatou e-Moll (no tak dobrá, ještě i Kylieiným The Loco-Motion :-) - v souvislosti s okolním děním), že jeho prozření se pro mě stalo prožitkem, který jsem si zejména v hodně silné poslední třetině vysloveně užívala. ()
Galerie (13)
Photo © UGC
Reklama