Reklama

Reklama

Noční příchozí

  • Velká Británie The Nightcomers (více)
Trailer
Velká Británie, 1972, 96 min (Alternativní 93 min)

Komorní psychologický snímek na motivy povídky Henryho Jamese je působivou studií zvláštního světa anglického venkovského sídla na počátku století. Po tragické smrti svých rodičů tu zůstávají dvě dospívající děti v péči staré hospodyně a mladé vychovatelky. Jejich svět, myšlení i činy ovšem zásadním způsobem ovlivňuje a usměrňuje především svérázný čeledín, v jehož povaze se mísí jak sadistické rysy, tak ohleduplnost a láska k dětem. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Marlon Brando vystupuje v roli charismatického čeledína, který se stává vzorem dvou zámožných sirotků na odlehlém venkovském panství, a ačkoliv je velmi přátelský a zdánlivě se v dobré vůli snaží naučit děti poznávat svět, jeho svérázné manýry a nedbale skryté sadistické chování mají na sourozence neblahý dopad. Jde o poměrně působivé, místy úsměvné, místy naopak velmi mrazivé psychologické drama, jemuž ovšem časté střídání tónu úplně neprospívá, o hororové atmosféře se tu tudíž příliš mluvit nedá. Noční příchozí může fungovat jako prequel ke klasickému duchařskému filmu Jacka Claytona, Neviňátka, nicméně rozhodně ho nedoporučuji zhlédnout jako první, svým racionálním přístupem by vám mohl nalomit mysteriózní tón Neviňátek, které jsou bezesporu daleko lepším a děsivějším filmem. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl si nic nahlávat. Michael Winner byl veskrze průměrný filmař a žádný z jeho filmů si nemůže nárokovat čestné místo na filmovém nebi. Z toho, co jsem měl možnost vidět, vychází Noční příchozí nejlíp, i když Michael si nedokázal ujasnit žánr a výsledný efekt je, obávám se, tak trochu kouzlem nechtěného. Noční příchozí dnes určitě neobstojí jako horor a nemá smysl ho vyhledávat za tím účelem. Je otázkou, jestli by v příslušném žánru obstál ve své době, samozřejmě došlo k posunu očekávání diváků a jejich prahu citlivosti. Dnes je to mnohem spíš mysteriózní drama, pro mě navíc s nádechem ironického komentáře k dobovému pojetí sexuality na konci viktoriánské éry. Každopádně mi Noční příchozí v něčem připomněl Hanekeho Bílou stuhu, ovšem s tím rozdílem, že tam, kde vykřesává Winner atmosféru, dospívá k ní v podstatě jak slepý k houslím, kdežto Haneke naprosto přesně ví, co dělá, a je v tom bravurní. Ležérní Brando je fajn a představuje oporu snímku, ale problém jsem neměl s žádným hereckým představitelem. Sadomasochistické hrátky a učenlivé děti nemůžou nudit a filmu bych ublížil, kdybych nedal čtvrtou hvězdičku. Celkový dojem: 70 %. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Pre mňa dosť nepochopiteľný a diplomaticky povedané totálne bizarný úlet. Vôbec netuším, čo si o ňom mám myslieť. Herci, ktorí tu sú, nemusia byť zlí. Mnohí z nich mimo tohto filmu dokázali, že vedia byť super. Ale v tomto filme sú príšerní. A je v podstate fuk, či preto, lebo dostali také postavy alebo z nejakého iného dôvodu. Tráviť hodinu a pol v takejto spoločnosti je dosť temná skúsenosť. Výprava sídla uprostred pochmúrnej jesenno-zimnej prírody za istých okolností mohla dosť zachrániť, ale tu je banálna, chudobná a televízna. A čo sa týka žánrového zaradenia do hororu, tak ja som prvý, kto uznáva, že horor má veľa podôb. Ale toto ozaj (možno s výnimkou posledných minút) nemalo so žánrom nič spoločné. Pár (nepodstatných) bodov k dobru za to, že ide o prequel k tomuto. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,VY TOMU VÔBEC NEROZUMIETE! BOLA TO HRA. JA SOM MALA UMRIEŤ!" ,,HRA NA SMRŤ?" __ ,,Nočný príchodzí" majúci v žánrovej popiske ,,horor" by na základe prostredia mohol budiť dojem, že pôjde o gotický horor v ktorom sa Marlon Brando zmení na nejakého vraždiaceho maniaka alebo čosi obdobné. Nič z toho, čo by divák od žánru očakával sa však v podstate nedočká. Dej sa postupne žánrovo mení, vie byť často veľmi znepokojivý a v samotnom závere skutočne mrazivý. Zakaždým ide o momenty, kedy sa dospievajúce deti snažia napodobniť svoje dospelé ,,vzory" a kedy je nimi ,,naučená krutosť" napokon vyobrazená veľmi naturalistickým spôsobom. Práve preto treba okrem veľkého Marlona Branda oceniť herecké výkony oboch mladých hercov, najmä Christophera Ellisa. Z formálnej stránky dokáže diváka osloviť - na Jerryho Fieldinga - trocha netradičná hudba a vizuálne stvárnenie, sugestívne nielen v zobrazení sychravej atmosféry, ale tiež v snímaní mystických okamihov tesne pred alebo po súmraku. (155. hodnotenie, 21. komentár k filmu) ()

topi 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní film, perverzní, sadistický a přitom i melancholický. Rozhodně však nemá nic společného s hororem, jak stojí v popisku filmu, zajíždí spíše do psychologických rovin. Režisér Michael Winner se nebál natočit výrazné obscénní erotické scény a v té době zatlačit na pilu (to on dobře umí, vzpomeňme například jeho Sentinel z roku 1977). Staré anglické venkovské sídlo odcházejícího podzimu má přímo uhrančivou atmosféru. Marlon Brando je v roli Quinta až nechutně slizskej, charisma má však na rozdávání. Luděk Munzar, který ho nadaboval mu sedí jak vyšitej. To samé Zlata Adamovská jako guvernantka nebo Věra Kubánková coby stará hospodyně. V podstatě příběh o třech lidech a dvou dětech, o lásce a smrti, s vygradovanou pointou, která činí závěr filmu vcelku šokujícím. Musím shlédnout film Neviňátka, kterému jsou Noční příchozí prequelem. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama