Reklama

Reklama

Zmizení

Trailer

Brendan Frye je spolužáky ze školy označován za podivného samotáře. Jen tak se ničeho nevyleká a má na věci svůj vlastní názor. Je také stále dost zamilován do své přítelkyně Emily, která se s ním před třemi měsíci rozešla a zmizela. Když se mu dívka konečně po telefonu ozve, má vyděšený hlas a žádá jej o pomoc. Brendan ani na okamžik nezaváhá, pomocníkem v pátrání po Emily mu je pouze kamarád Brain, jenž má o dění na škole dokonalý přehled. Oba studenti přitom tuší, že celá věc nejspíše "pořádně smrdí" a že s ní má něco společného některý z členů zločineckého gangu mladistvých ve městě.
Detektivně laděný příběh, odehrávající se v prostředí střední školy v jižní Kalifornii, natočil Rian Johnson, který si k němu napsal také scénář. Film svým dějem plným zvratů, určitým tajemstvím i dalšími prvky připomene tak zvanou americkou "drsnou školu". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (228)

emma53 

všechny recenze uživatele

Ačkolv Brick byl pro někoho dokonalý, téměř dechberoucí, tak pro mě tedy rozhodně ne. Zbytečná překombinovanost vedla jen k tomu, že celý příběh šel mimo mě a občas i mimo mé chápání. Takže žádné vtažení do děje se nekonalo a ani Gordon-Lewitt to nezachránil. Zůstal ve mě jen velmi ambivalentní pocit k celému tomuto snímku. 60% ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

V oficiálním textu distributora je řečeno vše podstatné - příběh v žánru drsné školy, odehrávající se ve středoškolském prostředí a se středoškolskými aktéry (většina z nich ovšem vypadá přes dvacet). Nijak výrazně mě to neoslovilo, přišlo mi to především trapné a hlavní hrdina mi byl navíc vrcholně nesympatický, víc nemám co dodat. ()

Reklama

decouble 

všechny recenze uživatele

Rozhodně je potřeba nedívat se na to jako na nějaké realistické drama, naopak je to nadmíru stylizovaná noirová detektivka, která využívá kulis střední školy. Kromě osvědčených postupů noirového vyprávění a tradičních typů postav je docela zábavné sledovat, jak je film natočen. Johnson (anebo kameraman filmu) má nesporně talent na komponování jednotlivých záběrů, často volí originální úhel kamery, což dodává filmu plnější zážitek při jeho sledování. Jen škoda, že si člověk občas nedokáže spojit některá jména postav s konkrétním obličejem - bez obrazových flashbacků (které by k takto klasicky stavenému příběhu asi nepatřily) se totiž divák občas trochu ztrácí v tom, kdo co přesně udělal. ()

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Protagonista vyzerá ako subtílny intelektuál, ktorý píše do školského časopisu a pokúša sa stať spisovateľom. V póze drsného chlapíka, ktorý si päsťami kliesni cestu, a aj za cenu krvi zdoláva prekážky, aby znova našiel svoju zmiznutú lásku, nezdal sa mi ani trochu uveriteľný. Film mal síce vláčnu atmosféru noiru, ale bol zasadený do súčasnosti. 30. - 40. roky, to boli časy, keď sa drsní frajeri pomaly vozili na svojich veteránoch poloprázdnymi ulicami a mohli obdivovať svet. Život musel mať vtedy iný rytmus. Vzhľadom na časovo-priestorové súradnice filmu Brick, je príbeh, ktorý ponúka nerealistický. Dĺžka filmu bola prepálená a dynamika mu chýbala ako soľ. ()

numi 

všechny recenze uživatele

Silně lynchovsky laděná detektivka, která si za vzor bere právě Lynchův Mulholland Drive. Svou náladou, atmosférou i prací s kamerou. Jen prostředí je jiné. V něm je také hlavní problém, neboť celý film působí strašně prázdně (další odkaz na Mulholland Drive, ale tam to bylo rafinovaně opodstatněno). Když se celý děj odehrává na univerzitě (či střední škole?), tak bych uvítal nějaké studenty na chodbách a v okolí školy. Chybí také lidé na ulicích, auta na cestách... Prázdno. Nikdo nikde. Jen postavy z příběhu. Možná, že to může fungovat, ale v tomto snímku to nepůsobí přirozeným dojmem. I příběh je více méně obyčejný, vše zapadá bez problémů a bez kopanců. Ale i on je podán tajemným (místy až mysteriózním) způsobem. Závěrečná věta zůstává divákovi ukryta - otevřený konec? Opět a zase příliš násilné. Proč? Je to třeba? Brick není špatný film. Byl jsem napjatý po celou dobu, ale konec byl fádní. Čekal jsem víc. Byl jsem zklamán. Děj sliboval hodně silné finále, ale ono nic. Rian Johnson dostal tuctový příběh a tuctové herce a vše spojil do lehce nadprůměrného celku, kterému dal silně netuctový kabát. Ten však po shlédnutí celého filmu působí příliš nuceně. Tři a půl. [říjen 2006] ()

Galerie (57)

Zajímavosti (8)

  • Signál kterým Brendan instruuje Lauru (dlouze, krátce, dlouze, krátce) je stejný jako ten, který říká Humphrey Bogart v klasickém noir filmu Maltézský sokol. (montana_cz)
  • Film byl celý stříhán na domácím počítači. (montana_cz)

Související novinky

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Poslední podfu(c)k

Poslední podfu(c)k

12.10.2006

Nováčik Rian Johnson, autor nízkorozpočtového high school noiru Brick, vymetače nejrůznějších filmových festivalů, se opět chystá vkročit do nezávislých vod, tentokrát však s oscarovým záchranným… (více)

Reklama

Reklama