Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Howard Tyler je obyčejný chlapík, který se snaží zaopatřit rodinu a dopřát jí alespoň základní luxus v podobě televize nebo hezkého oblečení. Práce je však poskrovnu, a tak se spřáhne se samolibým zlodějíčkem a dá se na dráhu zločinu. Zvuk zuřivosti otevírá spoustu pozoruhodných otázek, z nichž některé jsou univerzální a jiné se úzce vážou ke společenské situaci v USA přelomu 40. a 50. let. Film zkoumá původ násilí i adekvátnost reakce na něj a dokumentuje roli médií a jejich společenskou odpovědnost. Zároveň používá motivy davového šílenství a lynčování jako alegorie na mccarthismus a hon na komunisty – podobně jako remake Langova M (1951), který ve stejné době realizoval Joseph Losey. Ne náhodou byli Losey i režisér Zvuku zuřivosti Cyril Endfield těmito událostmi osobně postiženi, dostali se na černou listinu a v dalších letech museli své kariéry restartovat ve Velké Británii. (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (11)

rivah 

všechny recenze uživatele

Film natočen podle skutečné události (stejně jako Langův film Byl jsem lynčován). Temný a depresivní krimi noir, syrový, bez jakéhokoliv odlehčení. "Perfektní obraz amerického prahnutí po zločinu a násilí, jeden z nejsilnějších obrazů třídních rozdílů a senzacechtivého tisku, ukázka "kovbojského postoje" Američanů, jaký si neradi připouštějí a jaký vidí Evropané v "necivilizovaných Američanech" (Dennis Schwartz-viz IMDb)...../Levicově orientovaný režisér byl na černé listině. Film INFLACE (1943) byl půlstoletí zakázán, film THE SOUND OF FURY prohlášen za neamerický. Za McCarthyho raději emigroval (natáčel v Anglii a jinde), než aby byl vyšetřován pro neamerickou činnost.........Pro nás méně významné: 70%, ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Chudoba cti netratí, jak říká jedna stará moudrost. Jenže jen ze cti a poctivosti člověk nemůže být živ. A co má dělat člověk, nemůže-li najít práci a zajistit svou rodinu? V takové situaci se i nabídka na nelegální výdělek zdá být lepší než se dívat od očí zklamané manželce a dítěti. Jenže jak to tak bývá, vše se může zvrhnout a pak už není cesty zpět. Film se nebojí tepat problémy chudoby a svým způsobem se stává obžalobou Ameriky, což ve své době zajisté muselo zarezonovat. A byť na mě film chvílemi působil příliš obyčejně až nudně, kvůli závěrečné scéně stojí za to jej vidět, protože takhle tísnivé a strašidelné záběry ve filmech často nevídám, pokud vůbec. Tohle z hlavy jen tak nedostanu, a to je pro film velké vyznamenání. [10. Noir Film Festival 2022] ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Chudák Howard se v marný snaze najít práci zaplete do zločinu, na který fakt není stavěný. Překvapivě finální třetina pak ukazuje nebezpečný efekt "yellow journalism" médií a mánie nasranýho davu. Na poválečnou dobu zajímavě "anti-americky" kritický film. A je to dobrý – Lovejoy zahrál přesvědčivě, Bridges perlí jako šarmantní záporák a la Roger Stone, případ graduje až po vyloženě intenzivní, výjimečně mi nevadil zvýšeně moralistický ráz. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Zmiešané pocity. Záver samozrejme mimoriadne silný a krutý, ale neviem sa preniesť cez zmenu hl. hrdinu v polovici filmu. Otca, ktorý nemá ďaleko k alkoholu a vplyvom okolností kvôli rodine aj k účasti na zločine, vystrieda ľahkovážny bulvárny novinár s výčitkami svedomia. Toto mi veľmi nesadlo, ale inak to malo aj dobré momenty: psychopatický „hezoun“, scéna v bare so skosenými kompozíciami (tzv. dutch angles) a ešte raz ten záverečný lynč. ()

Gastovski 

všechny recenze uživatele

Určitě zajímavý noir, který má co říci i v dnešní době, jelikož lidé jsou pořád stáda, které tvarují média, ať už jde o jakékoliv téma. A stačí málo, aby se ono stádo změnilo v nepřemýšlející násilnou lůzu. Po projekci jsem přemítal a porovnával s obdobným filmem - Fury z roku 1936 od Fritze Langa. Zvuk zuřivosti tento pomyslný souboj prohrál, ale i tak se jedná o kvalitní film, který rozhodně stojí za vidění. NoirFilmFestival 2022. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama