Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

petero 

všechny recenze uživatele

Na začiatku som nevedel komu mám držať palce. Bolo hneď jasné, že Depardieu tu hrá bezcitného hajzla ktorý ide za povýšením i cez mŕtvoly blízkych, no ani Auteuil nepredstavoval úplne kladnú postavu. Dej si drží slušné tempo po celí čas a všetko smeruje k jasnému koncu. Napriek tomu až pred koncom ma tento film chytil, keď už karty boli rozdané. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Natěšený na poctivou francouzskou špinavou detektivku jsem se střetl s velice dobrou první hodinou a podivným zbytkem filmu. Některé věci se dějí tak nějak zvláštně jakoby mimochodem, v jediném záběru; zkrátka měl jsem poněkud jinou představu například o časovém intervalu osmi let, o využití postavy poctivé policistky, a vlastně o závěru Války Policajtů vůbec. Nicméně, pozitivní pocity převládají a objektivně vzato nemám žádnou výtku nezaloženou na osobních názorech či pocitech, takže hodnocení 70% s tím, že příležitost podívat se znovu určitě využiju. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Olivier Marchal, Franck Mancuso, Julien Rappeneau .. Na francouzské filmy chodím do kina rád! Tentokrát jsem se dočkal hned od úvodu velice svižné a poctivě drsné kriminálky, kde ony loupeže a přepadání security vozů s penězi sloužily jen jako kulisa, před níž se odehrával mnohem zajímavější duel – na povrch tichý, vnitřní souboj dvou přátel z mládí a nyní soupeřů z rozdílných policejních útvarů, kdy každý chtěl ten (pro policii dlouhodobě nepříjemný) loupežný gang dopadnout sám a získat tím možnost jít dál v kariéře .. ano, každý nakonec něčeho dosáhl, ovšem pochybuji, že zrovna tohle si přáli! Bravo pro francouzskou kriminální školu z níž vzešel přesný režisér této syrové podívané a dvojité bravo za skvělé herecké výkony Daniel Auteil a Gérarde Depardieu. Na závěr si dovolím vyzvednout hudební doprovod, který je taktéž parádní a moc se mi líbil. 85%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nelítostný souboj o moc, slávu a profesní čest. Netroufal bych si psát o nějaké ryze francouzské oldschoolové krimi, protože Marchal hodně prvků v rámci modernizace žánru lehce zamerikanizoval (styl a užití hudby, flashbacky pro hloupé, prolínání dvou scén v reálném čase) a přitom to dobré z líhně kriminálek galského kohouta ponechal. Co však ryzí bylo, to jsou herecké výkony, kdy Auteuil neschová charisma ani za svůj nos a Depardieu je ukázková máma od selete, která obráží pohřby svých obětí v řadách kolegů a přátel. Tak to zkrátka vypadá, když někdo ví, o čem točí.. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Jakákoliv moc, zřejmě budí v člověku pocit, že může zasahovat do všeho, a když je ve hře navíc možnost, jak získat ještě vyšší moc, tak nejjistější způsob k jejímu uchopení je, nemít žádné ohledy. Ovšem pokud se z boje o získání lepšího postavení stane pouze boj o udržení stávajících pozic, tak to už padají i poslední zábrany. Drsné, smutné, depresivní. Tak a jak si poradím s tou beznadějí, která na mě se závěrečnými titulky padla, tak to teda vážně nevím. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)
  • Originální francouzský název filmu 36 quai des Orfevres je pařížská adresa, kde sídlí policejní prefektura. (Terva)
  • Snímek je věnován památce policejního velitele Christiana Carona, který zahynul při výkonu služby 31. 8. 1989. (Olík)

Reklama

Reklama