Reklama

Reklama

Americký gigolo

  • Česko Muž pro jisté hodiny (neoficiální název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Julian Kay (Richard Gere) je zvláštní druh muže. Chlapecký. Smyslný. Profesionální. Mluví pěti nebo šesti jazyky a lze si ho zaplatit jako společníka, průvodce, překladatele či šoféra. Julian Kay je americký gigolo. V černém kabrioletu značky Mercedes 450 SL se prohání svým kalifornským světem blahobytu a žen. Michelle Strattonová (Lauren Huttonová) je krásná, žádoucí a osamělá. Je provdaná za kalifornského senátora a hraje oddanou manželku. Ale čeká. Čeká na něco, co jí změní život. Potká Juliana a sleduje ho až na místo, kde žije. Pomalu a váhavě se mezi nimi začne vytvářet pouto. Pak ale přijde Juliana vyslechnout detektiv Jack Sunday (Hector Elizondo). V Palm Springs totiž došlo k vraždě a čím hlouběji se vyšetřování dostává, tím více je Julian do případu zapleten. Jeho alibi je vratké. Několik zmizelých šperků bylo nastraženo u něj v autě. Někdo se snaží očernit Juliana z vraždy. A je jen na něm, aby zjistil proč. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Paul Schrader ve svém třetím filmu po Hardcore zůstává u sexu a erotiky, i když v pro něj zřejmě ne tak osobním tématu. A vyhmátl si do hlavní role Richarda Geara, kterého tím vystřelil mezi hvězdy, aby se o 10 let později stal superslavným díky Pretty Woman a o rok později si odskočil do malé sympatické role k legendárnímu Kurosawovi. Ale k filmu, za mě to je s Pretty Woman jedna z nejlepších Gereových rolí. I giogolo může vidět ve své práci hlubší smysl a poslání. I giogolův vnitřně osamělý svět může čekat na pravou lísku. A samozřejmě se taky může jeho život začít srát, když si někdo myslí, že nikoho nemá a je dost postradatelný na to, aby na něj hodil vraždu. Když vše svědčí proti němu, tak musí sám začít pátrat po tom kdo za tím stojí. Schrader jako slavný scénárista mě překvapivě zklamal hlavně úrovní scénáře (zakomponování romantické linie do příběhu). Tam, kde byla dříve kvalita scénáře podpořena dobrými hereckými výkony, to teď celé výrazně táhne nahoru Gere. Co ještě stojí za zmínku je to, že se tu opět v ústřední roli objevují dost kontroverzní sexuální praktiky. Co taky čekat od člověka, který vyrůstal v puritánské kalvinistické rodině... ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Americký gigolo je první trošku známější krimi z roku 1980. Ve škatulce romantický/erotický thriler vzniklo v 80-90. letech spousta filmů a většina z nich byla nuda, což platí i tady. Táhne se to, zmínka o vraždě padne až po 3/4 hodině, žádná akční či napínavá scéna a konec vlastně nic extra neobjasní. Ani erotiky se nedočkáte. Na druhou stranu to mělo určitou atmosféru, jako náhled do prázdného světa luxusních gigolů to nebylo špatné, Moroderova hudba byla vynikající, k tomu je tu ústřední motiv Call Me od Blondie, což byl v roce 1980 jeden z těch větších hitů. A Gere? Toho prázdného panáka hrál... inu jako prázdný panák spoléhající se na šarm a hezkou tvářičku. Má to klady i zápory, za týden nebudu vědět o čem to bylo, takže neutrální 3*. ()

Reklama

burton 

všechny recenze uživatele

...a princezna málem osvobodila prince? Soráč, hned bojler na začátku, ale - JO. Krásného, trošku sobeckého a marnivého, avšak čistotného. Jestli se vzali, toť otázka a zdali žili šťastně až do smrti, toť ještě další otázka. Takže, kdo to chcete zjistit, rozhodně se podívejte. Já bych to malinko přeobsadila. Místo - ovšem i tak, tady skvělého a výborného! - Richarda, s přímo budhistickou hvězdou na čele, vidím spíš Dona Johnsona....nebo Mickyho Rourka. Ten umí (teda tenkrát, teď už ne, páč botox je fuck prevít) obojí kukuč, něžný, i zlý a toho gigola bych mu rozhodně uvěřila daleko víc! A bez té konečné naběračky cukru. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jakmile z kraje začne hrát Blondie, nečekaně ihned jsem zpozorněl. Richard Gere totiž ve svých mladých letech působil jak nejtěžší fešák Hubert Hollywoodských luhů a hájů. A popravdě, když nás představuje se svojí rolí dámského nabíječe, působí víceméně dost jemně, až žensky. Postupem času ale film dost ztemňuje atmosféru a závěr je vysloveně osmdesátková temnota se vším všudy. A na vině je především muzika, která je v tomto filmu naprosto skvělá. Umocňuje atmosféru osmdesátkového napínáku se vším všudy. Přiznám se, že i díky tomu by mě vůbec nenapadlo, že film pochází z roku 1980. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Paul Schrader je přeci jen lepší scénárista než režisér. Je dokonalou ukázkou kultivovaného psavce, který tvrdošíjně odmítá přijmout fakt, že film není literatura. Přitom scénář si Schrader napsal včetně dramaticky vděčných zápletek, aby se pak jako režisér bránil hrát do důsledků podle pravidel žánru. Jakoby se bál, že jsou pro něj příliš přízemní a on by tak mohl ztratit pel své intelektuální důstojnosti. Ve scéně, kdy Gere vběhne do svého bytu a hystericky hledá podvržený vražedný důkaz, místo akce kamera nezúčastněně poodjede a spustí přemýšlivá hudba, jakoby si autor bokem odkašlal: "Jsme přeci rozumní lidé, tak se tu místo dětinského napětí raději všichni hezky zamyslíme..." Film tak zůstává rozkročený mezi thrillerem a sondou mezilidských vztahů a ztrácí body tím, že se brání být víc dirty. Navzdory všem dějovým peripetiím pak působí film trochu utahaně. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (5)

Související novinky

Americký gigolo Harrelson

Americký gigolo Harrelson

25.03.2006

Režisér Paul Schrader, který začátkem osmdesátých let odstartoval kariéru Richarda Gera ve snímku Americký gigolo, se chystá k ožehavému tématu vrátit i po letech. Za tímto účelem hodlá obsadit do… (více)

Reklama

Reklama