Režie:
Susan StromanHudba:
Glen KellyHrají:
Nathan Lane, Matthew Broderick, Uma Thurman, Will Ferrell, Roger Bart, Eileen Essell, Michael McKean, David Huddleston, Debra Monk, Andrea Martin, Jon Lovitz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Klasicky nepovedený remake. Chápu, že je to adaptace muzikálu, ale muzikály prostě obecně nemusím. Navíc zpívající Hitler už nemá takovou sílu (zesměšnění) jako originál, v kterém se začaly diváci smát až těm jeho scénkám, které tu úplně chybí. S jedinou vyjímkou, samotný zlatý hřeb Springtime for Hitler je hodně povedená, jenže tady to vypadá, že to je celá hra. Ještě dva menší klady - Nathan Lane a Uma Thurman. Ferrell není špatný ale hraje moc velkého šaška na to, aby mohl brát svojí hru vážně, původní byl lepší. Zpívající konec u soudu měli úplně vystřihnout. Broderick nesahá Wilderovi ani po ponožky. ()
„Co zas civíte? To jste nikdy nezažili ponižování?“ Na Brooksův komediální muzikál z roku 1968 jsem slyšel chválu ze všech stran, nebylo tudíž snadné, ba ani možné, odolat pokušení a nezhlédnout v televizi alespoň jakýsi destilát původního díla. Přesněji filmovou adaptaci divadelního zpracování (neexistuje pro to nějaký speciální výraz?). Po pár nadmíru hysterických minutách sestávajících ze vzájemného překřikování dvou přehrávajících herců, jsem byl na dobré cestě k menšímu amoku a následnému úprku od televizoru. Včas naštěstí přišlo první zdařilejší taneční číslo a projevila se má slabost pro muzikály. Po první ztřeštěné kreaci Willa Ferrella, zde neonacistického dramatika šlechtícího na střeše newyorského mrakodrapu hajlující holuby, jsem byl již definitivně rozhodnut vydržet do konce. Mnohokrát jsem se pak ještě mohl přesvědčit, že sto třicet minut je na podobně banální zápletku příliš, že se Susan Stromanová až na pár potěšujících výjimek nedokáže oprostit od extrémní divadelnosti své režie, že Matthew Broderick není dobrým hercem, natožpak komikem. Většinu filmu zachraňuje talent Ferrella, sex-appeal Thurmanové, pár vtípků, jež zasáhly cíl a nejdynamičtější muzikální výstup s bandou důchodkyň mašírujících po ulici za vydatné pomoci chodítek. U některých scén mě obzvlášť zamrzelo, jak moc doplácejí na strnulou režii a ploché herce, věříc, o kolik vtipnější byly na divadelních prknech či v Brooksově filmu. Mohla z toho být satira ostrá jako břitva a zároveň muzikálová pecka roku. Sakra, že jo! 65% Zajímavé komentáře: Janek, dzej dzej ()
no sakra, smula se mi lepi na paty...cili dalsi nudny film, ktery se dal prezit jen diky willu ferrellovi (ackoli normalne ho fakt nemusim, tak tady jsem se v zoufalstvi smala i hajlujicimu holubovi). urcity vtip a smrnc v hudebnich scenach se producentum uprit neda, ale celkove je to stale jen muzikal, placnuty na platno. v jistych momentech je to stejne jako divat se na ceskoslovenskou televizni inscenaci, akorat ze ty byly alespon kratke... ulevou jsou sceny s umou thurman, ktera trochu maskuje broderickovu nesnesitelnost a divadelni krecovitost. a kdyz u nic jineho, ma urcite milionkrat hezci nohy nez on, a taky zatracene dlouhy. producenti jsou asi prima jako muzikal v divadle, ale na obrazovky si je doma rozhodne nepoustejte. film, ktery ma pres dve hodiny sebez prestavky vydrzet neda! kupodivu ani architektura neni dost vyuzita na to, ze se jedna o muzikal - tanecni vystoupeni mohly bejt jeste o rad kvalitnejsi, kdyby si s pohybujicimi supliky a schodisti tvurci vic pohrali. jakoby si nikdo nevsimnul, co vsechno film umoznuje. vsadim se, ze jako muzikal jsou producenti sofistikvanejsi. jedinym pozivitem tak zustava hra hitler je usvit, tak me teda opravdu ohromne pobavila, a hlavne jeji reziser rožer. ten jako jediny predvedl skutecne smesny komedialni vystup. ()
Film, který má tak nízké hodhonecní proto, že se na něj nelze dívat jako na film. Dívejte se na něj jako na divadlo! Když to zvládnete (mně to trvalo dokud se na scéně neobjevil Will Farrell), tak budete mít úžasnej zážitek. Spousta skvělejch vtipů, chytrejch písniček, dobrejch melodií i scén. Jen je to divadlo a ne film, tak to tak berte. ()
Je to taková kravina, až je to svým zvrhlým způsobem výborné. Záleží jak moc má každý z nás nastavenou trapnostní laťku. U Trháku něco podobného funguje lépe, protože má spoustu skvělých písní a duo Svěrák/Smoljak funguje pokaždé naprosto spolehlivě. Čekal jsem pro Willa Ferrella o něco větší rolí, ale trapnostně opět zazářil. 40% ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Když Max navštíví staré dámy v jejich domě, stiskne na telefonu u vchodu mnoho jmen. Mezi nimi je Anne Bancroft, bývalá žena Mela Brookse a také jeho původní jméno M. Kaminsky. (imro)
- Navzdory zkušenostem z Pulp Fiction (r. Quentin Tarantino, 1994) zaskakovala Umu Thurman v mnohých tanečních scénách Angie L. Schworer, jež ztvárnila Ullu v představení na Broadwayi. (imro)
- Spoluautor filmu a také divadelního představení Thomas Meehan si zahrál v Producentech Maxova právníka. (imro)
Reklama