Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (117)

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Skvělá, svěží, vtipná podívaná. Jako nezaujatý divák bych asi váhal nad hodnocením 4/5, ale jako milovník her jako Icewind Dale, Neverwinter Nights a především Baldur’s Gate jsem byl nadšený všemi zmínkami, pomrkáváním a narážkami. Člověk trochu znalý D&Dr navíc nemůže ve scénáři nevidět, jak si jednotlivé postavy někde na pozadí hází kostkou a někdy jim to vyjde, jindy zase vůbec. Scénáristi si každopádně hodili skvěle a tu kreativní vtipnou jízdu je tak radost sledovat!

plakát

Krakonošovo tajemství (2022) (TV film) 

[spoiler alert] Kde je verbal, když ho člověk potřebuje? Poslední roky se raději vůbec nedívám na nové české vánoční pohádky, protože je to zpravidla průser. Tentokrát jsem se ale nechal přesvědčit titulky v nejmenovaných médiích, které na nového Krakonoše pěly ódy. Bohužel se nekonal vánoční zázrak. Pominu detaily (jako eternitové štíty hned v jednom z prvních záběrů, pročež nás radši okamžitě postava učitele musí upozornit, že jsme v 19. století...nebo blízké záběry levandule jako evidentně typické krkonošské byliny) a přejdu rovnou k věci. Scénář je naprostá tragédie. První půl hodinu se nic neděje, což ovšem vyváží zbylých 69 minut, kdy se neděje o mnoho víc. Když si ve slovníku najdete pojem "lazy writing", tak tam najdete tuhle pohádku. Všechno se děje jen proto, aby to tak nějak jako vyšlo a zpatlalo se z toho něco, co jde natočit. Pár příkladů: - Krakonoš je něco mezi všemocným duchem hor a vousatým ufňukaným incelem, který chce zoufale dostat Lidušku do postele. Tyto dvě polohy mění velmi pružně podle toho, jak se to scénáristce hodí. - Všechny postavy jsou nesympatické a ať mají být dobré nebo zlé, vždycky s někým vyjebou. I ta husa Liduška posrala špatně předabovaného traumatizovaného německého apatykáře, když mu naslibovala, jak mu přinese kouzelné bylinky, když jí poradí, kudy ke Krakonošovi. A pak se na něj zvysoka vys*ala. Lékárník utřel, i když ona přišla k celýmu zámku. Kein glück, skopčáku. - Nikdo neví, kudy ke Krakonošovi. Je to hrozná záhada, akorát teda to ví ten apatykář. Ten má dokonce mapu se zakreslenými výraznými orientačními body, které člověk v horách jistě ocení (mraveniště a keř). Ale mapa je mu stejně k ničemu, protože i s ní si splete, kde jít doprava a kde doleva. Ale naštěstí to ví ještě pošťák a ten ani mapu nepotřebuje. Ona tam totiž z města vede cesta. A jsou na ní jen dvě křižovatky. Takže i když Vám někdo cestu řekne špatně, tak tam vlastně nakonec ten samej den stejně dojdete. Nemůžete to minout. Zato ale všemocný Krakonoš vás mine, když vám jde naproti. Nic nedává smysl, je to jedna velká plot hole. Což nakonec ocení i jedna z postav, když na konci toho martýria konstatuje "A ti dávní horští duchové - co se s nimi stalo?" - "Odešli. Jejich čas minul" - "Máte pravdu. Nač to zbytečně komplikovat." A to tak nějak shrnuje celý ten zážitek.

plakát

Fénix jménem Libušín (2020) (TV film) odpad!

Kdyby Vás někoho zajímalo, jak Česká televize, tvůrce obsahu, pošlapává autorká práva ostatních, jmenovitě architektů, tak tento dokument doporučuju ke shlédnutí. Na úvod se sluší uvést, že celý projekt rekonstrukce od A do Ž zpracovala jistá projekční kancelář Masák & Partner, s.r.o., kde mám tu čest pracovat. Největší prostor v dokumentu dostali zástupci investora a realizačních firem. Masák & Partner jako autor rekonstrukce v dokumentu nejsou uvedeni vůbec. Nikde. Ani v titulcí. Zato je tam ale dán prostor náhodným kolemjdoucím. Za architekty tam mluví jistý pan Všetečka. Autor nerealizované studie, která předpokládala de facto vylití Libušína z betonu a obalení kašírkou ze dřeva. Ten člověk s finální realizovanou stavbou nemá společného zhola nic. Přesto je mu udělána reklama, dán prostor a jeho diletantský model návrhu je doplněn grafickými materiály, které mu nepatří. Čili naše práce Masák & Partner tam je, jen je uvedena jako práce pana Všetečky. Asi na 10 vteřin se tam mihne skutečný architekt projektu, Jarda Svěrek, kterého ČT nechala se vyjádřit pouze k tomu, jaké trámy budou použité. Alespoň jméno a povolání tam má správně, ale zase nikde není uvedeno, z jaké je vlastně firmy. Delší stopáž v dokumentu dostalo i to individuum, co ukradlo pokladničku ze sbírky a zachytila ho bezpečnostní kamera. To jako vážně všichni z ČT, kteří se na tom podíleli, dramaturg, producenti, režisér, scénárista, kameramani, myslí, že se ten projekt udělal sám? To nikoho z nich nenapadne, že by bylo dobré zjistit, kdo skutečně stojí za návrhem rekonstrukce? Jde to zjistit všude z veřejně dostupných zdrojů (a taky z cedule na stavbě). Lidé, kteří se živí tvorbou obsahu a autorskými právy, nemrknou, když hodí do kanálu práva jiného autora a místo něj udělají ještě reklamu někomu jinému. Je to jako bych já jejich dokument nahrál na svůj YouTube kanál a napsal, že autorem je TV NOVA. To je fakt ostuda.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Nejryzejší film, kterej jsem za poslední dobu viděl. Je ryzí svou nádhernou nekompromosní kamerou. Je ryzí hereckejma výkonama všech postav, hlavní kladnej (pokud něco takovýho ve filmu je) i zápornej hrdina jsou ryze nádherný herecký koncerty. Nejryzejší je ale nekompromisní popisnost boje o přežití. Odehrává se to v drsnejch časech dobývání divokýho západu, ale, na rozdíl od ostatních hollywoodskejch čajíčků, se tady Iñárritu necenzuroval. Je to hnusnej boj o přežití, takže je to prostě hnusný a je to vidět. Ale je to fascinující. Je fascinující vidět Lea, kterej je vegetarián a hollywoodská slečinka, jak žere opravdový syrový játra, jak zakousne vlastníma zubama živou rybu, jak HERCŮM DEN ODE DNE ROSTOU VOUSY. Film je ryzí a nekompromisní každym detailem. Můžu jedině doporučit (pokud se vám nedělá špatně z krve a tak).

plakát

Ip Man 2 (2010) 

Kdo viděl jedničku, tomu dvojku doporučuju. Podle mého soudu je ještě o třídu lepší než jednička. Je to naprosto brilantně podáno a těch 108 minut uteče strašně rychle. Vyvrcholení v podobě zápasu Ip Mana proti nejlepšímu západnímu boxerovi je nejlepší souboj, jakej jsem kdy viděl!

plakát

Producenti (2005) 

Film, který má tak nízké hodhonecní proto, že se na něj nelze dívat jako na film. Dívejte se na něj jako na divadlo! Když to zvládnete (mně to trvalo dokud se na scéně neobjevil Will Farrell), tak budete mít úžasnej zážitek. Spousta skvělejch vtipů, chytrejch písniček, dobrejch melodií i scén. Jen je to divadlo a ne film, tak to tak berte.

plakát

Šviháci (2008) 

Film o tom, jak to bylo v poststalinistickym SSSR drsný, a o tom, jak je teď v Rusku príma. Na první pohled mi bylo trochu podezřelý, že by mohl v Rusku vzniknout film s takhle pompézní výpravou, který by otevřeně kritizoval socialistickou éru. No on kritizuje velice účelově. (SPOILER) Některý části děje mi přišly, jako by tam neseděly... Hlavně teda to, že se Melovi narodil černej kluk. Skoro jako by Velký bratr říkal "Je fajn bejt mladej a divokej, ale počítejte s tim, že se to nevyplácí." Těžko říct, jestli to bylo kvůli novodobejm cenzorům nebo kvůli tomu, že tohle pochlebnictví je už v ruský společnosti tak zakořeněný, že bez toho nenatočej ani film... Každopádně mi to odpovědělo na otázku, jako mohl film dostat tolik peněz. Pochopitelně jde na ruku současnému režimu a ukazuje (hlavně úplně na konci), jak je to dneska v Rusku fajn... Nicméně ROZHODNĚ STOJÍ ZA SHLÉDNUTÍ ;)

plakát

Nadějné vyhlídky (2012) 

4* za Bonham Carter. Ta byla hustá jako vždycky. Jinak by to bylo na 3*,,,

plakát

Sejmi je všechny (2007) 

Parádní odpočinková akcička. Film, kterej je jedna velká kravina, ale ví o tom, na nic si nehraje a plně využívá potenciál. Skvěle "přetvrdý" hlášky, nečekaný dovednosti a ještě nečekanější reakce hlavního hrdiny. Tenhle akčňák se vyhnul spoustě klišé "vážných" akčních filmů - vymyslel si svoje vlastní, aby to žánru neubíralo na plnosti :)