VOD (3)
Obsahy(1)
SpongeBob je nejoblíbenější mořská houba na světě a to nejen proto, že dělá ty vůbec nejlepší krabí hambáče. Chválil by ho zejména jeho šnečí mazlík Gary, kdyby ho ovšem právě kdosi neušnekl. A protože SpongeBob je doopravdy velký správňák, všeho nechá a vyrazí za Garyho záchranou. (Cinemart)
Videa (4)
Recenze (66)
Očekávání byla nulová a snímek měl posloužit jen coby kulisa při usínání, mou zvědavost vzbuzovalo snad jen to, jakým způsobem se tvůrci vypořádali s trojrozměrnou animací, kterážto v upoutávkách působila dosti nevzhledně a která mi k celkové estetice "mořského ementálu" vůbec neseděla - k mému velkému překvapení jsem si však na CGI animaci rychle zvykl a dokonce ji shledal i atraktivní, jelikož mi přišla odlišná (taková plastelínová) v porovnání s jinými animovanými filmy. Příběh neoslní a kvalitám seriálového "Spongeboba" se rozhodně nepřibližuje, nicméně i tak je kupodivu stravitelný a dobrodružné putování houby s hvězdou neuráží a rychle odsýpá - komediální sekvence navíc nejsou až tak trapné, Keanu Reeves potěší a flashbackové pasáže svou roztomilostí uzemnily i mě 🙂 "Houba na útěku" není sice dokonalá, nicméně pro děti je ideální a dospělé nenase*e, rozhodně jsem očekával mnohem větší zrůdnost 🙂 ()
Absurdný príbeh o priateľstve a podpore sebadôvery s absurdnými postavičkami v absurdnom prostredí? No a čo by nie. Netvrdím, že som sa šúlal od smiechu, ale nebola to taká tragédia, ako som sa pôvodne domnieval. Každopádne, toto bola moja prvá skúsenosť so “špongiou” z ktorej nie som vôbec sklamaný. Na jeden krát to ušlo, humor sa mi pozdával aj keď je tak povediac “detskejší”. No a hudba trefná :) ()
Pro mě po jedničce druhý nejlepší SpongeBob ve filmu. Výborně jsem se bavil od začátku do konce. Keanu Reeves to celé skvěle táhl jako průvodce kupředu a řadu gagů si budu velice rád připomínat. Oproti mnohým recenzentům nesouhlasím, že tento film je nejslabší i kvůli úmrtí původního tvůrce. Ne, vše si zanechalo původní duši i ráz a bavit se zde budou dospělí i děti. Mimochodem 3D animace zde není ani tak rušivá, jak jsem se bál, neb plně respektuje původní 2D animační styl. Za mě čtyři slunce z pěti. Přeci jen jednička je stále TOP. 75% ()
S opravdu těžkým srdcem musím říct, že navzdory velkým příslibům přináší třetí SpongeBobův celovečerák velké mrzení. Stejně jako u předchozího filmu spočívá hlavní problém v tom, že producenti zjevně nevěří kmenovým scenáristům seriálu. Angažování Jonathana Aibela a Glenna Bergera, kteří mají na kontě masové hitovky "Kung Fu Panda" a "Trolové", zavání snahou vsadit na jistotu, ale to právě SpongeBobovi podráží nohy. Aibel a Berger mají na svědomí i předchozí "Houbu na suchu" a tentokrát se ještě zřetelněji vyjevuje, že tohle duo možná dokáže udělat líbivý celovečerní animák, který nikoho neurazí a vydělá kupu peněz, ale rozhodně vůbec nechápou podstatu a kvality SpongeBoba (respektive jimi sami nedisponují). Seriál o žluté houbě sice oplývá bravurně expresivní animací, dadaistickou absurditou a meta humorem, ale to ho ještě v principu neodlišuje od ostatních seriálů konce 90. let uváděných na Nickelodeonu či Cartoon Networku. Jeho unikum naopak spočívalo v profilaci SpongeBoba a z ní vycházejícího celkového stylu seriálu, do kterého Stephen Hillenburg projektoval svou pověstnou dobrosrdečnost, která pak sálala z každého dílu. Aibel a Berger naproti tomu jsou jen cyniční kalkulátoři, kteří svůj úspěch staví na upjatém naplňování ozkoušené šablony a na stupidní doslovnosti. Proto pod jejich vedením SpongeBob a jeho přátelé o srdečnosti a empatii musejí žvanit v křečovitě sentimentálních pasážích namísto, aby se tak prostě projevovali. SpongeBob v jejich scénáři přišel o své klasické atributy v čele s nadsázkou, nevázaností, ale také přirozenou upřímností a nápaditostí. Film zásadním způsobem zachraňuje a povyšuje jeho špičkový vizuál, který v novátorském uchopení výtvarné i animační stylizace 3D figur a objektů vyloženě bere dech. Navíc zachovává expresivitu kreslené animace a současně disponuje fascinující plasticitou a texturami. Jenže enormní dřina animátorů se nemá pořádně o co opřít. Bezradnost scénáře se vyjevuje obzvláště v cameo rolích, které opět postrádají nadsázku a jsou natahované za hranu svého wow efektu a stávají se jen vyprázdněným a nenápaditým opáčkem toho, co fungovalo v úplně prvním filmu. Právě "The SpongeBob SquarePants Movie" nejen že nestárne, ale díky zapojení Hillenburga a předních seriálových talentů zůstává strhujícím a současně dojemným i nezřízeně zábavným dokladem, jak vypadá opravdový spongebobovský celovečerák na rozdíl od tohoto tuctového bijáku, ve kterém SpongeBob jen vystupuje. ()
Čím víc má člověk Spongeboba nakoukaného, tím je lepší a lepší. Sice po dvou dnech už ani nevím, o čem film byl, ale vím, že jsem se dobře bavil. Jen jednou jsem se začínal za tvůrce cítit trapně, když zombí piráti začali zpívat a tančit, ale potom se na scéně objevil Snoop Dog a pěvecké číslo dostalo svůj význam. Když potom Dany Trejo pokáral piráty, že zpívají a oni na to, že v pátek se může, byl vtípek kompletní a v mých očích i tanec samotný plně ospravedlněn. A stejně přemýšlím, jestli nedat i tu pátou hvězdičku, když jsem konečně viděl Sépiáka pět na Spongeboba chválu. ()
Galerie (101)
Photo © Netflix
Zajímavosti (28)
- Jedná se o první Spongebob film, který bude obsahovat pouze animaci CGI. (petr.koca)
- Když přijíždí Otta s Planktonem ke SpongeBobovi a Patrickovi, hraje při tom píseň „Slow Ride“ od britské rockové kapely Foghat. V závěru filmu hraje skladba „Take on Me“, původně od norské hudební skupiny A-ha. (rublik05)
Reklama