Reklama

Reklama

Pomsta kameramana

(neoficiální název)
  • Ruské impérium Mesť kiněmatografičeskogo operatora (více)
všechny plakáty
Krátkometrážní / Animovaný
Ruské impérium, 1912, 12 min

Obsahy(1)

Pan a paní Broukovi mají klidný domov a manželství. Pan Brouk často jezdí za prací do města a obvykle skončí v nočním klubu. Dnes večer tam vystupuje překrásná tanečnice – vážka. Pan Brouk soupeří o její přízeň s lučním koníkem, kterého nevybíravě inzultuje. Netuší, že koník je filmový kameraman, odvádí si tanečnici do romantického hotýlku, ale tam již číhá zhrzený nápadník s kamerou... Další unikátní „stop-motion“ snímek z hmyzí říše od Wladyslava Starewicze. (J.Connor)

(více)

Recenze (55)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Říkáte si, že je to docela dobře rozpohybované s ucházejícím dějem? Tak se pořádně podívejte na rok výroby. Ano, s tímhle polský amatérský entomolog Starewicz předběhl dobu mílovými kroky. Nejen formou, ale i tématem. Ani naše Večerníčky dělané shodnou stop-motion technikou, které jsou kolikrát mladší i o osm desetiletí, nevypadají zase o tolik lépe. Navíc nejde o vítězství (fantastické) formy nad obsahem. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

O toto dielo sa určite svojim spôsobom Poliaci a Rusi niekedy preťahovali alebo možno len budú, lebo je to skvost o rodinnom živote kreatívne zahraný cez hmyz a animáciu. Je tiež dobré, že to nie je až príliš dlhé, lebo to by som veľmi nemusel, no je to akurát. Autor mal zjavne fantáziu a to pomohlo stvoriť neobyčajné dielo. ()

Reklama

Trainspotter 

všechny recenze uživatele

Další mezník ve vývoji filmu, tentokrát základ techniky stop-motion. Mrtví brouci se zdají být ideální "loukou" pro tuto techniku, kterou mnohem později Jiří Trnka a také Tim Burton přivedli k dokonalosti. Pohyb sice není nejplynulejší a nejpřirozenější, ale vzhledem k roku vzniku musíme tato měřítka opustit. Námět je nadčasový, vždyť láska, nevěra, odpuštění, pomsta hybou světem od nepaměti až doposud a jen tak se těchto aspektů života nezbavíme. Mesť kiněmatografičeskogo operatora dokonce perfektně funguje jako němý film, protože vše je dobře chápatelné prostřednictvím obrazu i bez mezititulků, skvělý nápad je i tónování obrazu podle toho, kde se děj odehrává (interiér= teplé barvy, exteriér= studené barvy,...) a korunu nasazuje i "film ve filmu" při promítání v letním kině. Škoda jen, že na youtube.com je ta kvalita obrazu tak příšerná. ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Z nemnoha tvůrců animovaných filmů, které jsem poznal, je Starewicz, původem litevský Polák činný v Rusku a posléze ve Francii, pro mě tím nejsvéráznějším, nejnápaditějším, nejbásnivějším, nejpodvratnějším, nejvtipnějším a technicky nejdokonalejším. Ve zdejších komentářích, jako v jazykových projevech naší doby obecně, se často vyskytuje nadužíváním znehodnocený výraz "geniální" - ve Starewiczově případě by byl nejspíš na místě. Líbilo se mi všechno, co jsem zhlédl, nejvíc ve shodě s obecným míněním Antibroučci "Pomsta kameramana" a orgie z řetězu urvané fantazie "Fetiš" (či "Maskot" nebo tak nějak) - odysea, legenda o světcově pokoušení a andersenovská pohádka v jednom. ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Dokonalá stop-motion animace hmyzu, kdy se všechny části těla naprosto přirozeně pohybují v náročných scénách jako je např. bitka dvou brouků apod. a není tu vidět snad jediný zásek nebo zbytečné prodloužení záběru. Tento snímek je kouzelný, napínavý, má skvělý děj a práce s loutkami je naprosto úchvatná. ()

Zajímavosti (2)

  • Starewicz byl režisérem Přírodopisného muzea v Kovnu, dnešní Litva, kde měl na starost vzdělávácí dokumenty. Ačkoliv chtěl natáčet s živým hmyzem, byl nucen natočit tento film za pomocí loutek brouků z drátu a vosku, neboť živý hmyz mu utíkal z pod světla, popřípadě hynul. (Mr.Ocek)
  • Film na filmovém festivale v Miláně roku 1914 získal zlatou medaili. (Mr.Ocek)

Reklama

Reklama