Reklama

Reklama

Po bouřlivém rozchodu trpí Ben nespavostí. Aby se úplně nezbláznil, vezme noční směny v supermarketu. Pozoruje zákazníky a jeho fantazie se rozbíhá na plné obrátky. Ve své představivosti dokáže zastavit čas, atraktivní ženy svléká a kreslí jejich skicy. Nejvíce ho přitahuje Sharon, děvče za pokladnou, která možná zná lék na jeho nespavost... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (526)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Ellis smíchal několik naivních životních mouder, které jsou v komedii o mladých lidech možná až nepatřičné a hromadu pubertálních vtipů, které v podání dospělých zase působí nepatřičně. Zdánlivě nesourodý mix však vytváří společně s časovými hrátkami a snílkům známou nespavostí kouzelnou atmosféru. Navíc plakát doslova klame tělem. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Začátek rozvine tak slibnou linii příběhu, trochu mi připomínající část o nespavosti z Klubu rváčů (obzvlášť v momentě kdy usne, tam chybí jen věta: Babies don´t sleep this well), vše je podáváno neotřepanou formou, což přitáhne. Ale ten konec, to byla zas taková Amerika, že mi u posledního polibku, rádoby vybroušeného moudrými slovy jako diamant do tvaru briliantu, chyběla akorát americká vlajka. Bižuterie ale moc hezká, pro ten krásný začátek dávám 75%. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Vskutku zvláštní snímek kombinující několik žánrů, ve výsledku je však nejdominantnější romantika (což potvrzuje i lehce čitelný konec). Jde vlastně o takovou pohodovou vztahovku s velmi zajímavou formou (je jasné, že ta nahota měla především nalákat diváky, naštěstí je však v symbióze s uměleckou duší hlavního hrdiny, takže nevyznívá tak moc lacině, jak by se mohlo na první pohled zdát; jinak samozřejmě zpomalovačky nebo úplné zastavení času=výborná kamera, střih + hudba), občasným humorem (třeba porušení snad všech pravidel při volání bejvalce, no vlastně i ten fotbal, který šije do amerických přehnaně heroických sportovních filmů o bandě looserů, kteří se zvednou a zvítězí), trochou životního filozofování (něco pro zaměstnání divákova mozku) a samozřejmě láskou (pro naplnění představ romantických duší). Příjemné oddechovka za slabší 4*. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně příjemný snímek z britských ostrovů, co si milerád pohrává se svou formou. Hlavní hrdina Ben je nadaným malířem, který zrovna přišel o přítelkyni. Rozchodem způsobenou insomnii řeší nočními směnami v supermarketu. V něm se setkává s prapodivnými lidmi nejen z personálu, ale i z řad zákazníků, i zde popouští uzdu své fantazie a fascinací krásy ženského těla. Nespavosti ho zbaví až blonďatá pokladní, zatímco poetická kamera snově krouží mezi regály a zavádí nás za tónů přesně střižené hudby do myšlenek bujarého dospívání, do myšlenek, kde zaplane touha po neprošlapaných pěšinách. Roztomilá komedie těží z brilantního scénáře, úspěšně se jí daří nořit (místy silou tunového magnetu) do nitra divákovi duše. Skvostné dialogy a nevtíravý humor patří mezi jeho podstatné ingredience, poctivě doplněn notnou porcí mladistvé deziluze. Nevšední zážitek nemalých kvalit, které neumíte příliš popsat!! 80%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hodně neotřelý debut britského režiséra Seana Ellise, který má hned několik významových rovin - předně je to skutečně působivý romantický film, silně metaforický příběh o důležitosti lásky, kterážto má značný dopad na kvalitu osobního života, svým způsobem může jít i o teenagerskou komedii, Sean Ellis zakomponoval do příběhu ale i čistě existenciální rozměr, od něhož se odvíjí reflexe smysluplnosti bytí a zvláště pak úvahou nad odcizením práce, což je svého druhu jeden z prvních a nejzásadnějších existenciálních pojmů v historii filosofie (byť o něm hovoří zprofanovaný Karel Marx), odosobněný stereotyp práce v supermarketu naruší až hlavní postava svou schopností hledat krásu ve zcela obyčejných věcech jen změnou úhlu pohledu (zátiší s rozsypaným hrachem atd.), což je v podstatě adorace umění a osoby umělce jako takového. Leč Sean Ellis spíše využívá okolnost, že exponoval svého hlavního hrdinu coby umělce-malíře, jen ke zvýraznění romantického rozměru svého snímku (zvláště v závěru), což je možná trochu ke škodě věci. Co se týče použitých výrazových prostředků, tvůrcům bylo skutečně požehnáno, po řemeslné stránce je film skutečně excelentní, radost se dívat a zvláště střihová skladba je soustem pro filmové labužníky, neboť ta je skutečně famózní - střihové přechody inspirované pohybem v záběru, jízdou kamery, umně pospojované záběry s výrazným dominantním prvkem (například záběr na nohy ve frontě na záchod volně přecházející v záběr nohou lidí čekajících u pokladny v supermarketu). Cashback je skutečně osobitý film, byť má několik slabších míst (např. nevtipné fotbalové intermezzo...), každopádně je to jeden z nejvýraznějších filmů reprezentující nejvěrněji mužský pohled na svět, který je zosobňován především a jedině krásou těla ženy... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (19)

  • Na pozvánce na Benovu (Sean Biggerstaff) výstavu je uvedeno datum 31. listopadu. Není jasné, zda jde o chybu či o záměrný vtip. (PogoJoe)
  • Záběr, kdy Ben (Sean Biggerstaff) telefonuje a následně klesá na postel, byla natočena za použití pohyblivých kulis a pohybujícího se kameramana. Postel byla připevněna ke zdi ve vertikální poloze. (ynot)
  • Scéna, kdy švédská chůva přechází nahá z koupelny do pokoje, je dle Seana Ellise inspirovaná vzpomínkami z jeho dětství. (Václavička)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno