Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Mira Nairová natočila v indicko-americké koprodukci dramatický příběh indického chlapce, jehož rodiče přesídlili z Kalkaty do Ameriky. Jak Nikhil (Kal Penn), jemuž doma přezdívají Gogol podle oblíbeného otcova spisovatele, dorůstá, ztrácí zájem o dědictví předků ze vzdálené země, kterou nezná, a staví se proti dávným tradicím. Chce se jmenovat Nick a být jako ostatní američtí teenageři, co kouří trávu a líbí je jim blonďaté spolužačky z bohatých rodin. Rodiče Gangulisovi (Irfan Khan a Tabu) si se svým rebelujícím potomkem, který se chce zcela odstřihnout od bengálských kořenů a jít studovat na Yale, nevědí rady. Ale když se mladík setká s krásnou Moushumi (Zuleikha Robinsonová), která též pochází z rodiny indických emigrantů, začne chápat, že starý svět jeho rodičů, který chce nechat za sebou, může být propojen s novým světem, jenž leží před ním. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

Estrecha 

všechny recenze uživatele

Pokládali jste si někdy otázku, jaký by byl a o čem by vlastně byl indický film, ve kterém by chyběly hodiny a hodiny nekonečné indické hudby a tancování? Že by z filmu zůstaly jen titulky? Opak je pravdou. Jmenovec je brilantní film nabízející pohled do indické rodiny v USA. Povedeně jsou zde ztvárněny indické tradice, kontrast se západní kulturou a posun v myšlení indických dětí, které se již v USA narodí. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Režisérka Mira Nair těží ve své tvorbě ze schopnosti stát někde mezi indickou kulturou reprezentovanou Bollywoodem a mezi tradiční filmovou tvorbou reprezentovanou Hollywoodem. Dokáže účinně skloubit oba styly a prodávat exotiku kultivovanou západní střídmostí a realitou. Znám už její Bouřlivou svatbu, která se mi ale líbila trochu víc právě pro svůj exotický rámec tradiční indické svatby, ale i Jmenovec je solidní film, který trochu doplácí na snahu zmapovat životy dvou generací. Na to jsou necelé dvě hodiny trochu málo, a tak snímek působí někdy zkratkovitě a postavy tak trochu jako figurky. Navíc tomu schází silnější dějová linie, ty psychologické konflikty jsou rozředěné časem a neochotou režisérky jít do většího emočního střetu. Celkový dojem: 60 %. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (6)

  • Veškeré newyorské interiéry byly ve skutečnosti v Kalkatě, aby se při natáčení ušetřilo. (venus)
  • Při natáčení v Tádž Mahálu Tabu přiznala, že ačkoli žije v Indii celý život, Tádž Mahál vidí poprvé. (venus)

Reklama

Reklama