poster

Apocalypto

  • USA

    Apocalypto

  • Slovensko

    Apocalypto

  • Velká Británie

    Apocalypto

Drama / Dobrodružný / Thriller / Akční / Historický

USA, 2006, 133 min

Režie:

Mel Gibson

Kamera:

Dean Semler

Hudba:

James Horner

Producenti:

Mel Gibson, Bruce Davey

Střih:

John Wright

Scénografie:

Thomas E. Sanders

Kostýmy:

Mayes C. Rubeo
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Překvapivě jsem se na film těšil, ohodnotil 3* a nejsem zklamaný. Mel Gibson to natočil opravdu dobře a i přesto, že hlavní hrdina vypadá jako Ronaldinho a Májové si (bohužel?) s hlavami nepřátel nekopali, mě film dokázal šokovat jednoznačným pohledem na svět. Začátek je sice vcelku nudný, ale později se film plně rozjede a nezastaví až do samého konce...a tak to má být. Režisér si musel dát opravdu velkou práci natočit něco tak neobvyklého, herce, obecně, byste ve filmu téměř nepotkali a domluvy občas byly na bodě mrazu a i přesto, že mu samotní potomci Májů pomáhali se scénářem se našli zlí jazykové, kteří film odepsali za přehnanost doby a chování Májů celkově jako národu velice vyspělého a inteligentního. Škoda jen toho, že premiéru samotného filmu Mel Gibson z původní přesul na jinou, v den premiéry se mu totiž stala ona osudná aféra, která prakticky změnila jeho život jak v Hollywoodu tak i soukromí. A kdyby jste nevěděli co to Apocalypto znamená: z řeckého překladu Nový Počátek (The New Beginning)(9.2.2007)

  • Mertax
    ****

    Mele, Mele, tam se ti to ale mele...(31.8.2007)

  • T2
    *****

    Rozpočet $40miliónovTržby USA $50,866,635Tržby Celosvetovo $120,176,751Tržby za predaj DVD v USA $49,205,584 //počet predaných kusov 2,612,568║ Každým ďalším pozretím toto spočiatku nenápadné dielko len naberá na sile, Mel Gibson po režisérskej stránke dokáže vniesť do filmu také dokumentárne čaro čo vyznie ako nadmerný progres pre dnešnú takmer šablónovú produkciu bez štipky inovátorstva. Jednoznačne jeden z najzaujímavejších filmov roka 2006 a teda rok, čo pre mňa vyznie ako najbohatší na brilantne podané filmy v rôznych žánroch. Mal som šťastie vidieť to 2x v kine a už vtedy som uznanlivo prikyvoval, že Gibson je viac než na čo sa hrá, je to jeden z najvšestrannejších umelcov dnešnej doby. /videl v kine 2x: 95%/(25.3.2007)

  • Lateef
    ****

    Jednoduchý a prostý příběh je obalen převážně dynamickými a notně působivými scénami a i když už se nejedná o tak sadistické a krvavé výjevy jako v případě Umučení Krista, narazíme tu na obrazy drsné a ještě drsnější. Dobrodružný ráz filmu se ve dvou třetinách zvrhne v našláplou honičku jeden vs všichni, přičemž úmrtí pronásledovatelů jsou s drobnými nuancemi dosti nápaditá. Obdivuji filmovou výpravu - oděvy a nejrůznější úpravy spojené s kůží a jejími deriváty. Slušná práce s kamerou, štiplavá hudba, zpomalovačky, povětšinou milimetrově přesné oštěpařské vrhy mayských válečníků, kteří by sfoukli Honzu Železného jako svíčku a především fakt, že ač se stopáž zastavila na 135 minutách, ani jednou jsem se nenudil, zapříčinilo mých 80%. 40 miliónů dolarů(rozpočet)/119 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(18.5.2007)

  • EdaS
    ***

    Gibson je magor, ale to se ví už od Umučení Krista. Fascinuje mě, jak tam i v Apocalyptu naprosto dezinfikuje jakýkoliv náznak myšlenky (až na ten závěr) a jde mu jen o co nejdetailnější zobrazení brutálního násilí. To sice taky má něco do sebe, ale osobně si raději pustím jedničku Ramba. Ta si na nic nehraje. První hodina je nesnesitelně dlouhá, naštěstí v té druhé konečně dojde na honičky po pralese. O mayské kultuře se nedozvíme nic (kromě toho, že lidem vytrhávali srdce z těla a pak jim sekali hlavy), celé se to mohlo odehrávat vlastně kdekoliv a kdykoliv. Mel by možná neměl tolik chlastat a vrátit se ke svým režisérským kořenům...(12.1.2007)

  • - Spoiler: Po zajmutí kmene se šlo do města na popravu několik hodin, avšak při útěku se hlavní hrdina (Rudy Youngblood) dostal zpět do pralesa za několik minut. (TonoM)

  • - Čelenky tvořily součást oděvů mayských králů. Pro každou příležitost nosili jinou. Dochované exempláře jsou k vidění v Archeologickém muzeu v Mexico City. (Wences)

  • - Kvůli nepředvídatelnému podnebí v Mexiku bylo nutné ochránit digitální kamery. Při extrémních vedrech byly obaleny bílými potahy, které odrážely žár a při natáčení u vodopádu byly zase zabaleny ve speciálních voděodolných obalech. (fannah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace