poster

Apocalypto

  • USA

    Apocalypto

  • Slovensko

    Apocalypto

Drama / Dobrodružný / Thriller / Akční / Historický

USA, 2006, 133 min

Režie:

Mel Gibson

Scénář:

Mel Gibson

Kamera:

Dean Semler

Hudba:

James Horner

Producenti:

Mel Gibson

Střih:

John Wright

Scénografie:

Thomas E. Sanders
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    ***

    Gibson je magor, ale to se ví už od Umučení Krista. Fascinuje mě, jak tam i v Apocalyptu naprosto dezinfikuje jakýkoliv náznak myšlenky (až na ten závěr) a jde mu jen o co nejdetailnější zobrazení brutálního násilí. To sice taky má něco do sebe, ale osobně si raději pustím jedničku Ramba. Ta si na nic nehraje. První hodina je nesnesitelně dlouhá, naštěstí v té druhé konečně dojde na honičky po pralese. O mayské kultuře se nedozvíme nic (kromě toho, že lidem vytrhávali srdce z těla a pak jim sekali hlavy), celé se to mohlo odehrávat vlastně kdekoliv a kdykoliv. Mel by možná neměl tolik chlastat a vrátit se ke svým režisérským kořenům...(12.1.2007)

  • Tosim
    ****

    Po Statečném srdci jsme byli připraveni částečně, po Umučení Krista úplně. Tady skoro vůbec nevadí, že se jen běhá, bojuje, zabíjí. Nenudí to a je dobře, že se snímek po většinu času zobrazuje tohle, protože závěr se Španěly je směšný a - nadbytečný.(7.1.2008)

  • Cival
    ***

    Gibson si po pitomoučkém Umučení Krista napravil reputaci. I Apocalypto je sice neuvěřitelně jednoduché, přímočaré a očesané o vedlejší zápletky, ale mezi domorodci to lze akceptovat mnohem spíš než při interpretaci života a (hlavně) smrti Ježíše Krista. Ústřední hrdina je sympatický stejně jako celé pojetí filmu ve stylu instinktivní naháněčky dvou znesvářených stran. Bohužel příběh by šlo doopravdy shrnout do jedné věty (aneb cesta tam a zase zpátky), přičemž mě z něj vytrhávala spousta bezdějových a přesto klišovitých pasáží (zajetí a "deportace"), po mém soudu nevhodně nastrkávaná digitální kamera a celkový pocit, že se vlastně o moc nehraje, protože už po dvaceti minutách filmu tušíte, jak to celé dopadne. Gibson sice neřekne, "že všechna voda nakonec steče dolů a Stázina si vezme Kubu za manžela," ale jeho archetypální vypravěčství to ze sebe vyzařuje samo po celou natahovanou stopáž.(8.12.2006)

  • kiddo
    **

    Ačkoli to zpočátku vypadá, že tentokrát půjde Gibson tradiční cestou příběhu na pozadí obrazu doby, po úvodní půl hodině vyjde najevo, že postavy opět utřou – možná i nezáměrně, neb začátek filmu skutečně disponuje jakýms takýms náčrtem hrdinů, takže mi nezbývá než se domnívat, že Gibson se spolehnul na to, že i přesto že se jim další dvě hodiny nebude sebemíň věnovat, budu k nim já jako divák i nadále chovat nějaké emoce a nebudu je vnímat jako ploché nevýrazné figurky (což přesně se stalo a vzhledem k úvodu je to docela tristní). Vyvstává rovněž otázka, komu je Apocalypto určeno, neb na rozdíl od Umučení Krista si tu nedovedu představit nějakého cílového diváka – ve filmu se každou chvíli objeví nějaká (pseudo)historická narážka, která pro někoho, kdo historii zrovna nestuduje, může působit jako obyčejná vata (schválně – kolik lidí asi chápe proroctví o „jaguářím muži“). Jelikož si nedovedu představit, že by na Apocalypto chodili historici stejně houfně jako na Umučení katolíci, vážně nemůžu přijít na to, komu je určeno, tím spíš že i samotný obsah a přirozené plynutí děje je poznamenáno snahou ukázat toho z oné kultury co nejvíc . Takhle jsou jedinými důvody, proč na to koukat, krásné baby, Jan Kraus v roli hlavního záporáka a ponaučení, že v pralese se neběhá. A jestli mi někdo doloží, že z historického hlediska onen zobrazovaný národ skutečně mohli být Mayové a nikoli Aztékové, sežeru svůj klobouk (a že by mi ho Indy záviděl).(17.7.2008)

  • tron
    ****

    „Toto je môj prales... a ja sa nebojím.“ Zbláznili sa Mayovia alebo Gibson? „Mayské záhady“ ma fascinujú, tešil som sa a dostal som svoje. Gibson dodržal to, prečo s APOCALYPTOM vôbec začal – v prvom rade mu išlo o vzkriesenie (či skôr pripomenutie) „staromódneho“ akčného filmu. To sa mu podarilo, i vďaka nádhernej prírode, úchvatnej výprave, civilným „hercom“ a strhujúcej kamere. Nechýba úžasná flóra, „karnevalová“ atmosféra v šialene opulentnom meste, krvavé detaily (ale nič veľké, ak teda nerátam pôrod) a potešiteľné je i to, že Gibson sa od strhujúceho UMUČENIA KRISTA dosť naučil a pôsobivé scény („odprevádzanie detí“) sa zaobídu bez spomalených záberov. A čo sa týka historických nepresností... kde? Kino Považan 2007(12.5.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace