Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jejich vzplanutí bylo osudové – protože bylo poslední... Čerstvě rozvedená Julia přijíždí z USA do Benátek. Na letišti se seznámí s atraktivním automobilovým závodníkem Valeriem. Jeho dvoření nejprve odmítá, o pár dní později jej ale sama pozve na návštěvu a odstartuje vášnivý vztah. Valerio Juliinu proměnu nechápe, až do chvíle, kdy se dozví o její nemoci… Film z pozdního tvůrčího období Vittoria De Sicy se podobně jako Slunečnice či Cesta řadí mezi melancholická melodramata. Jímavému příběhu slouží za kulisy nádherné scenérie severní Itálie, za zmínku stojí i ústřední píseň v podání Elly Fitzgeraldové a opulentní výprava a kostýmy ve stylu sladkých 60.let. (Česká televize)

(více)

Recenze (28)

raroh 

všechny recenze uživatele

Mainstreamový námět, jemuž dali hodně Antonioni a Fellini (prvý v zobrazení prázdnoty buržoazního světa, druhý v nepoťouchlé ironii) ve zpracování (své neorealistické období Sika už dávno opustil) a tím jejich poetiku přiblížili tvůrci méně vyhraněnému publiku (a dokázali jím ovšem, jak je tato poetika nosná). Film pak kromě ústřední herecké dvojice (Mastroianni tu prostě je výborný) stojí na úchvatné práci Santisovy kamery a určitém pastišově všežerském zpracovávání modních hudebních žánrů 60. let. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

85% - Amanti je především fascinujícím hereckým dvojkoncertem Dunawayové a Mastroianniho. Jejich přesvědčivost je zkrátka dokonalá. Dějově se jedná o smutnou, ale zároveň romantickou záležitost. Hlavní téma jak lze strávit čekání na nevyhnutelné je velmi citlivě prokládáno nádherami přírody a nostalgická hudba nás udržuje po celý film ve zvláštním pohodlném napětí. Pokud bych měl něco vytknout, tak snad jen to, že otevřený konec filmu mi přišel trochu alibistický. Nicméně, pointa v autě žádnému divákovi neujde, a i já se s ní nakonec spokojil. Místo pro lásku je nádherný, svižný a lehce srozumitelný film, který potvrzuje vysokou úroveň svých tvůrců. Carpe Diem, dokud žijem ;o) ()

Reklama

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Mastroiannimu ani Sicovi nelze dát odpad, což mne značně limituje v rozletu. Takže mohu jedině bezmocně nadávat na ztrátu času ziskanou tímto snímkem. Je vůbec možné, že se tito dva velikáni podepsali pod touto kulturní vylomeninou plnou otřesného kýče a pseudoromantické melancholie? Tak debilní stokrát omletej scénář s banálními dialogy snad nemá ve svém repertoáru ani současná česká filmová komedie. No aspoň že se dobře bavil uslintanej bernardýn od sousedů, když po každém "miluji tě" hlasitě zaštěkal. Můj ty smutku....To se zas nevyspím, pokud si sousedi dají opáčko. :-( ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Vittorio de Sica dává průchod své mnohostrannosti. Málokterý režisér sekal tak rozdílné filmy jako Zloději kol [repríza minulý týden] a Místo pro lásku [repríza včera]. Neorealistní černobílé lokace předměstkých chudinských čtvrtí, tržišť a charit vykllízí prostor před kamerou vystajlovaným ateliérům jako z Bonda [renesanční zámek, automobilová závodiště, Cortina!], neškolení dělňasové prvotřídním jménům domácí [Mastroianni] i zahraniční [Dunaway] provenience. Amanti jsou dnes nejspíš zajímavější jako historický dokument filmařské konformity a dobové poplatnosti. Melodrama učiní několik přešlapů směrem ke komedii [to v momentech vypjatých Mastroianniho emocí], precizní kamera a lahodná výprava ukojí ale i ty zmlsanější vintage-fetišisty. Být snob v šedesátých letech muselo být fajn, sladký život INDEED. Žánrovou propast mezi de Sicovými sociálními klasikami a Amanti překlenuje dokonalá řemeslná složka a momenty, kdy si autor zjevně nemůže pomoci a příležitostně trhá naleštěnou idylu, aby mezi fotogenickými exteriéry a buržoustskými cetkami vysvitlo bezděčné memento mori hlavní hrdinky [lov na kachny, hrůzný stařec]; v těchto vzácných, nicméně důležitých momentech je de Sica ze Zlodějů kol a Umberta D v tom nejlepším slova smyslu k poznání. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Veliké zklamání... To už není ten Sica, který mě takřka magicky přitahuje. Přes skvělé herecké výkony a přes silný příběh je nakonec všechno tak nějak barvotiskové. Nudit jsem se přestal až v poslední třetině ;o) Jako kunsthistorik sice ocením vilu od Palladia, ale jako filmový divák už méně. Je sice pravda, že konstatování smrtelnosti i u těch nejbohatších je pozoruhodný, už mnohokrát objevený postřeh, ale bez plyšových podušek ze všech stran by film mohl mít zase jiné přednosti. Více syrovosti a méně líčidla by mu nepochybně prospělo, i když by to pak byl úplně jiný film... Jednu hvězdičku navíc dávám za to, že se to celé neskončilo střemhlavým pádem do hlubin. Jak by bylo lze očekávati... ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Film bol uvedený v roku 1978 v knihe "Päťdesiat najhorších filmov všetkých čias" ("The Fifty Worst Films of All Time (and How They Got That Way)") od Harryho Medveda a Randy Dreyfussa. (Arsenal83)
  • Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)

Reklama

Reklama