Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Morten SøborgHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Mads Mikkelsen, Rolf Lassgård, Sidse Babett Knudsen, Henrik Larsen, Julie R. Ølgaard, Christian Tafdrup, Neel Rønholt, Stine Fischer Christensen (více)Obsahy(1)
Film dánské režisérky Susanne Bier (Bratři) byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film a patří k tomu nejlepšímu, co nám současná skandinávská kinematografie může nabídnout. Hrdinou filmu je charismatický a talentovaný dánský herec Mads Mikkelsen (Casino Royal) pracující v indickém sirotčinci, který zoufale potřebuje finanční prostředky. Ty se nabízejí z rodného Dánska, země, kterou nechal daleko za sebou. Životní situace, které ho tam čekají, změní obchodní cestu v dramatickou, bolestnou zkoušku pro všechny zúčastněné. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (276)
Susanne Bier je má oblíbená dánská režisérka a musím říct, že ani tentokrát mne nezklamala. Sice film na mne nepůsobil tak silně jako kdysi Otevřená srdce, ale své kouzlo měl. Prožila jsem si krásný příběh, téměř červená knihovna, natočený však bez velkého růžového závoje. Bohužel, nemohla jsem mu uvěřit na 100%, proto jedna hvězda dolů. Mads Mikkelsen je skutečně velmi charismatický.....velmi :-). ()
Moje velké očekávání film v žádném ohledu nesplnil. Nezaujal mne, dokonce jsem ani nevěřila hrdinům jejich city! Od Jorgena (Rolf Lassgård) jsem takřka až do konce filmu očekávala nějaký podraz. Po jeho "vtipných" hláškách v úvodu ("Anna se bude vdávat mnohokrát. První svatba je vždycky těžká...") by ani nebylo divu! Přiznávám, že prvních 15 minut jsem se naivně domnívala, že zápletka filmu bude vystavěna na kontrastu života v chudé Indii a bohaté dekadentní Evropě, reprezentované v tomto případě Dánskem. To bych toho ale chtěla moc! Nic proti Rolfu Lassgårdovi, je to jistě velký charakterní herec, stejně tak Mads Mikkelsen (Hon) nebo jejich ženské protějšky - chyba se skrývá někde jinde. Scénář je uměle vykonstruovaný, zápletka plytká. Poučení z filmu nikde žádné. A prostředky, jimiž chce paní režisérka dosáhnout úspěchu (opakované detaily rtů, úst, uslzených očí aj. a stále dokola), se brzy okoukají a ztrácejí velmi rychle na účinku. Ta Indie tam zřejmě byla jen pro zvýšení atraktivnosti filmu, pochopila jsem to dobře? Kdyby hrdina pracoval v nějaké charittivní službě v méně atraktivním prostředí, nebylo by to zkrátka ono, že? ()
Nie je čo vytknúť. Silná téma + najlepší dánsky herec a najlepšia dánska herečka. Najmä u Mikkelsena som si istý a budem musie upraviť svoju top 10 hercov, on tam proste patrí. Zaujímavo riešená kamera na detaily tváre a zvraty vo filme. Pripomína mi to presne tie škandinávske vypaľovačky ako Hon, s typickými pomalými dialógmi, mnoho pasáži je tu o hudbe a spomínaných detailoch, ale proste aj tak to ide celkom v rýchlom tempe. Tak sa to má točiť, to čo natočili Američania v roku 2019 sa tomu nepodobá ani z tretiny. Len opísali scenár a zmenili pohlavia protagonistov. ()
Na After the Wedding jsem se těšil už kvůli oblíbenému dánskému herci, kterým není nikdo jiný, než charismatický Mads Mikkelsen, jenž se v tomto snímku zhostil role Jacoba starajícího se o sirotky v Indii. Nedostatek peněz, který by zapříčinil uzavření sirotčince, jej zavede zpět do rodného Dánska. Setkává se s potencionálním a bohatým dárcem Jørgenem, kterého do zoufalé situace náležitě zasvětí a právě zde se na povrch dere otázka, zda je to vše jen čirá náhoda nebo si jej "náhodný" zbohatlík vybral záměrně. Jørgen mu přislíbí hodnotný dar jednoho miliónu dolarů a zároveň jej pozve na svatbu své dcery, která se koná další den po jejich setkání. Jacob přijímá a ocitá se mezi neznámými lidmi, následně však zjišťuje, že jeho role naprostého cizince nebude tak pravdivá, jak se na první pohled zdálo. Ne všechny skutečnosti jsou však odhaleny a tak se i po skončení filmu může divák cítit lehce zmaten. Film by se dal charakterizovat jako "realistický" příběh rodinných pout stojící především na výborných hereckých výkonech doprovázených slušnou porcí emocí a efektivní kamerou. (7/10) ()
Moje jízda skandinávskou filmografií pokračovala dnes tímto šíleným dojákem. Film, kde se často brečí a vytahují nečekané vztahové šoky, ale Susanne to umí tak, že si člověk ani nepřijde příliš citově vydírán (jen přiměřeně). Typická hra se sympatiemi diváka, které létají jak míček při squashi od jednoho protagonisty ke druhému - tu fandíme Jacobovi, tu jeho staré láce, tu Jorgenovi, tu indickému chlapci. Že je Mads Mikkelsen výborný charakterní herec se ví, a od něj jsem nic než perfektní výkon nečekala, ale méně známý - aspoň u nás - Rolf Lassgard vedle něj vůbec nezaniká, spíše naopak. SPOILER Před jeho ztvárněním člověka, který před blízkými tají svou smrtelnou nemoc, opravdu smekám. KONEC SPOILERU. Hodně dobře zahrála rovněž Sidse Babett Knudsen a Stine Fischer Christensen. Velmi emotivní a sugestivní film - kamerou, hudbou, hereckými výkony, příběhem. Vrchol mého osobního TOP od Susanne Bier. PS: Doporučuji nečíst příliš zdejších komentářů, nepředvídatelnost je silnou složkou filmu. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (4)
- Nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. (mahler)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Dánsku a v indickom veľkomeste Bombaj. (MikaelSVK)
- Jacob (Mads Mikkelsen) na konci filmu prišiel do Indie a pred vchodom do centra nemal na hlave šiltovku. Pri stretnutí s malým chlapcom, svojím obľúbencom, už ju mal a dal mu ju na hlavu. (GabrielGabko)
Reklama