poster

Po svatbě

  • Dánsko

    Efter brylluppet

  • Švédsko

    Efter bröllopet

  • Norsko

    Etter bryllupet

  • Velká Británie

    After the Wedding

  • Slovensko

    Po svadbe

Drama

Dánsko / Švédsko / Norsko / Velká Británie, 2006, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Blizzard
    ****

    Na After the Wedding jsem se těšil už kvůli oblíbenému dánskému herci, kterým není nikdo jiný, než charismatický Mads Mikkelsen, jenž se v tomto snímku zhostil role Jacoba starajícího se o sirotky v Indii. Nedostatek peněz, který by zapříčinil uzavření sirotčince, jej zavede zpět do rodného Dánska. Setkává se s potencionálním a bohatým dárcem Jørgenem, kterého do zoufalé situace náležitě zasvětí a právě zde se na povrch dere otázka, zda je to vše jen čirá náhoda nebo si jej "náhodný" zbohatlík vybral záměrně. Jørgen mu přislíbí hodnotný dar jednoho miliónu dolarů a zároveň jej pozve na svatbu své dcery, která se koná další den po jejich setkání. Jacob přijímá a ocitá se mezi neznámými lidmi, následně však zjišťuje, že jeho role naprostého cizince nebude tak pravdivá, jak se na první pohled zdálo. Ne všechny skutečnosti jsou však odhaleny a tak se i po skončení filmu může divák cítit lehce zmaten. Film by se dal charakterizovat jako "realistický" příběh rodinných pout stojící především na výborných hereckých výkonech doprovázených slušnou porcí emocí a efektivní kamerou. (7/10)(3.8.2008)

  • sinp
    *****

    Dánský majstrštyk o morálce... Nezáleží vůbec na pravděpodobnosti událostí, jichž je divák svědkem a ten ironický dialog o náhodě to jen podtrhuje. Tady se spíše má ukázat relativnost urychlených hodnotících soudů a nabourat klid moralistům. Postavy jednají pod absolutním drobnohledem kamery (oči, gesta), režisérka Susanne Bier toho však neužívá "dogmaticky", vždy pouze pro zdůraznění nevysloveného. V takové poloze je Mads Mikkelsen skvělý, protože jeho herectví staví na charismatu a odezírání z drobných nuancí. Možná překvapí, že není až tak suverénním hlavním hrdinou. Hybatelé příběhu jsou i jinde. Na tomto aspektu je nejlepší neustálé kladení překážek, které jsou výborně provázané. Když už máme pocit, že linka je rovná a děj někam spěje, tak se znovu naruší (a pokaždé naprosto přirozeně). Silná je i rytmika, protože mnohé pasáže nejsou zrovna lehce stravitelné a režisérka je ohromně kompenzuje ironickými oslavami (dalekosáhlý odkaz Festen) plnými energie. Pro tak myšlenkově bohatý snímek jsou možná určité vedlejší postavy, co mají "ošéfovat" humor, až příliš jalové. Vlastně ani ty momentky v Indii příliš neřeknou, ač je jejich nezaujatý dokumentarismus velice přesvědčivý. To jsou ale pouhé drobné nešvary perfektního filmu, který je zábavný i téměř cynicky krutý. A že končí jen mlhavě a napůl beru za velké plus.(7.2.2011)

  • akisha
    *****

    Moje jízda skandinávskou filmografií pokračovala dnes tímto šíleným dojákem. Film, kde se často brečí a vytahují nečekané vztahové šoky, ale Susanne to umí tak, že si člověk ani nepřijde příliš citově vydírán (jen přiměřeně). Typická hra se sympatiemi diváka, které létají jak míček při squashi od jednoho protagonisty ke druhému - tu fandíme Jacobovi, tu jeho staré láce, tu Jorgenovi, tu indickému chlapci. Že je Mads Mikkelsen výborný charakterní herec se ví, a od něj jsem nic než perfektní výkon nečekala, ale méně známý - aspoň u nás - Rolf Lassgard vedle něj vůbec nezaniká, spíše naopak. SPOILER Před jeho ztvárněním člověka, který před blízkými tají svou smrtelnou nemoc, opravdu smekám. KONEC SPOILERU. Hodně dobře zahrála rovněž Sidse Babett Knudsen a Stine Fischer Christensen. Velmi emotivní a sugestivní film - kamerou, hudbou, hereckými výkony, příběhem. Vrchol mého osobního TOP od Susanne Bier. PS: Doporučuji nečíst příliš zdejších komentářů, nepředvídatelnost je silnou složkou filmu.(26.12.2016)

  • niethustra
    odpad!

    Jen naoko emocionálně autentické a komplexní drama, které využívá postupů příznačných pro jistou regionální kinematografii jako pozlátko, lákající snobské diváky na další "severský film". PO SVATBĚ je ukázkovým příkladem toho, jak se z něčeho plnokrevného a osobitého stává obchodní značka.(29.9.2014)

  • StarsFan
    ****

    Film o zaměstnanci indického sirotčince, který kvůli nedostatku finančních prostředků musí na několik dní odletět do svého rodného Dánska a kterému návrat do civilizace změní život. Film o hledání místa, kam člověk patří, o pochopení, že záchranu nepotřebují jen děti v rozvojových zemích, ale i dospělí lidé s miliony na kontě, o uvědomování si svých povinností, o prozření, že bohatý (člověk, stát) nemusí být vždy morálně špatný. Film, který šikovně buduje příběh na tom, že je jeho hlavní hrdina jednou z nejméně sympatických postav příběhu, a který je v porovnání s běžnými severskými filmy až nezvykle uhlazený. Film, který se dobře sleduje a je některými zvraty překvapivý, ale který z osobního hlediska nemůžu považovat za to nejlepší, co dánská kinematografie v posledních deseti letech vyplodila. 7/10(12.7.2012)

  • - Nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace