Režie:
David SladeKamera:
Jo WillemsHudba:
Brian ReitzellHrají:
Josh Hartnett, Melissa George, Danny Huston, Ben Foster, Mark Boone Junior, Mark Rendall, Amber Sainsbury, Manu Bennett, Joel Tobeck, Elizabeth Hawthorne (více)Obsahy(2)
Každý rok se město na severu Aljašky na měsíc ponoří do tmy. Letošní zima však přinese i smrt.. Místní obyvatelé nemůžou zastavit to, co přichází. Krvežízniví upíři se vydávají na šílenou žranici. Je to svět, o němž dosud jen snili. Jenom dva lidé stojí mezi hladovými vetřelci a těmi, kdo přežili první krvavý útok. Šerif Eben (Josh Hartnett) a jeho žena Stella (Melissa George) bojují, aby mohli zase spatřit denní světlo. Dokážou městečko zachránit nebo se setmí navždy? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 087)
Ale jo, nakonec se z této zběsilé počítačové zábavy vyklubalo něco, na co se dalo v celku pěkně koukat. Jedeno klišé sice střídá druhé a od začátku se dalo vytušit jak to dopadne, navíc jsem neustál přemýšlel, jak ty parchanti vlastně fungují, prostě jakou mají fyziologii (profesionální deformace), tím jsem tam taky objevoval množství chyb, ale to je snad u tohoto typu filmu pochopitelné, ba i očekávatelné. Tyto filmy, kde základem je zběsilý střih a neustálé třesení až házení s kamerou opravdu moc nemusím, navíc když se to smíchá se spoustou, někdy až moc okatých, počítačových efektů. I proto to ze záčtku vypadalo na takové 2 hvězdy, ale díky zajímavému námětu a především houstnoucí atmosféře se odvážím přidat i tu třetí. 55% ()
Tohle se tu dlouho nestalo. ,,ONI“ přicházejí…. Určitě krvavější než jsem čekal, ale nijak kýčovité. V morbidních akcích sice není nic objevného, ale přesto je to zajímavé. Jinej (lepší) horor, než jsou normálně k vidění. Na Aljašce je krásná zima a sekera neslouží jen k porážení stromů. Nemají na tom zásluhu herci (přitom J.Harnetta mám rád), ani nevím, jestli je zde hudební doprovod, ale párkrát jsem se pěkně lekl! A to se mi dlouho nestalo ! ()
Rok 2006 měl nekompromisní řezničinu Hory mají oči, což byl nejvydařenějši hororový remake a nejlepši horor toho roku, 30 dní dlouhá noc je nejlépe uchopenou adaptací comicsu za poslední roky a nejlepšim hororem roku 2007. (Aniž by obsahovala jakýkoliv sociálně-politicko-kritický osten, stačí metažanrová podívaná par excellence). Rodriguez, Snyder a Satrapiové by se povinně měli podívat, jak se adaptuje comics do filmové podoby, přičemž se zachová jeho look a přeloži se jedna řeč (komiksová) do té druhé (filmové) a dynamika a drajv se neztratí, navíc všechny odchylky od comicsu jsou k dobru věci a děj i postavy v něm dělají plastičnějšim(i). Chce to přitom jenom tak málo: trochu saturovat barvy, začit ustavujícím velkým celkem, poté prostřihnout na pečlivě komponovaný záběr s chytrým rámováním a dle comicsového políčka rozestavenou postavou a dát kameře volnost a hybnost, nechat ji propojit dvě políčka do jednoho promyšlenou jízdou. _____ S čistým svědomím můžu řict, že takhle povedená upířina tady nebyla od Near Dark, upířina, která si je vědoma svého předobrazu a silně z něj těží v budování heterosexuálního vztahu hlavní dvojice, jenž je obrácen na ruby, a takhle atmosferická a nekompromisní podívaná tady nebyla od Mlhy. Co sejde na tom, že dialogy jsou horši a plné klišé, když je pronášejí herci, kterým to - a překvapivě včetně zarosteného Harttneta - věřim a co na tom, že ty přechody mezi jednotlivými dny ubírají filmu na efektivitě, když hororů, v nichž patnáctiletí kluci sekají o dobrou polovinu let mladšim holčičkám hlavu sekyrou, je tak zatraceně málo... ()
Pro mne v podstatě zklamání. Atmosféra a kamera, výtvarná stránka a vizuální stránka na jedničku, to uznávám. Navození strachu u mne ale naprosto vůbec nezafungovalo, spíš jsem se nudil a i když film stále více tlačil na pilu, nudil jsem se stále víc. Gore scény dobře zpracované, ovšem kamera naschvál nejméně z 50% možných zobrazení gore uhne, nebo utne svůj záběr. Možná to má smysl v tom že když uvidíme méně, je to horší, protože zafunguje představivost, ale já jsem už viděl ve filmech tolik, že tohle na mne prostě nefunguje. A pak, když již vidíme na přímo odsekávání hlav a porcování a zneškodnění dítěte-upíra, tak jsem se opět nudil, protože jak říkám ... asi jsem již otupělý z explotation kruťáren a HK CAT III produkce. Atmosféra, jak jsem již uvedl je dobrá, ale pořád jsem díky prostředí nějak upadal myšlenkami do filmu "The Thing (1981)", který je atmosférou mnohem lepší a stará dobrá škola v tricích dává tomuto filmu pěkně na zadek. Tady je spousta digitálních efektů, i když nejsou přímo hned poznat, o ruční práci nejde. Herecké výkony byly slabé obecně, hrdinové nezajímaví. Paradoxně se mi líbili dost upíři, kteří jsou v tomto filmu diváky dost kritizováni za svoji podstatu, vzhled a chování. Ale tak nějak mi do toho sedli. Možná bych si takhle i nějakou agresivní, nezranitelnou slepou evoluční větev člověka i představoval. Celkově takový průměr. ()
Vážený britský divadelný gentleman Danny Huston v roli lídra upírov v štandardne napísanom horore? Sam Raimi je silný a vynaliezavý producent. Už z úvodných záberov je jasné, že nejde o žiadne béčko. David Slade si može podať ruku so Zackom Snyderom. Je majster na zimomriavky a dokazuje, že aj o upíroch sa ešte stále dá nakrútiť působivý žánrový bonbónik. Len škoda, že nám film miestami servíruje osvedčené žánrové scény, ktorými nás naposledy - po veľmi dlhej dobe - tak potešil práve Snyderov Úsvit mŕtvych (premenené dievčatko alebo identická scénka s nutnou likvidáciu čerstvo nakazeného parťáka). A tiež trochu škoda, že upíri hlavnej „grupy“ neboli individuálne viacej rozvinutí - tak, ako by si s nimi vyhral Guillermo del Toro. Ináč paráda. ()
Galerie (52)
Photo © Columbia Pictures
Reklama