Režie:
Matthias LuthardtScénář:
Meike HauckKamera:
Christian MarohlHudba:
Matthias PetscheObsahy(1)
Šestnáctiletý Paul přijede bez pozvání navštívit své příbuzné. Poté, co nedávno přišel o otce, hledá ideální svět a vnutí se do zdánlivě dokonalé rodiny. Jeho teta Anna ho nejdřív nesnáší, pak si ho ale postupně začne získávat. Její zralá ženskost dospívajícího Paula přitahuje. Až příliš pozdě si uvědomí, že byl zatažen do její hry a teď je jí vydán na milost. Zraněné city přivedou Paula k zoufalému činu. Matthias Luthardt a jeho mladý tým odvedli na tomto původně absolventském filmu vysoce profesionální práci a vytvořili komorní psychologickou studii několika postav v situaci, která se postupně vymkne kontrole. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (33)
Bazén, stolní tenis, piano, pes, veliký dům se zahradou a jedna scéna: venku na zahradě před domem oslava narozenin psa Schumanna, slavnostní stůl s dortem se svíčkami a šampaňským, které pejsánkovi labilní panička nalévá do misky a zpívá mu Happy Birthday...to jsou hlavní body, které se mi vybaví při vzpomínce na tento komorní snímek. ()
Příjemně minimalistické, s důrazem kladeným na uvěřitelnost. Povedlo se, předpokládaný vztah a následný vývoj příběhu se po hodině a půl ukázal jako přesný. Ne, to tentokrát není problém, ale naopak, klad příběhu... Na jednu stranu dobře odvedená práce - a několik parádních detailů - na druhou stranu jen těžko pochopitelná postava Roberta, která mě po celou dobu neskutečně iritovala. Plusem je i němčina, který opět dokazuje, jak krásným jazykem navzdory názoru je, mínusem pak zbytečně nadužívaná cigareta, jejíž důvody jsem sice chápal, ale tentokrát nedokázala posloužit jako zvýrazňující motiv, jak se tomu daří u většiny filmů. Celkově mírně nadprůměrná podívaná, která navzdory pomalu plynoucímu ději a nevýraznému příběhu uteče jako voda... ()
Podle tohohle filmu by se mohlo vyučovat jak ořezat scénář, aby v něm nezůstalo nic zbytečného. Pak stačí jeden domek s piánem, zahradou, bazénem a pingpongovým stolem, čtyři herci a pes. Dobrý film nemusí být drahý. Z herců si největší poklonu zaslouží Sebastian Urzendowsky, jehož role opravdu není jednoduchá a on předvedl pozoruhodný výkon nejen na teenagera, ale obecně. Na režisérovi je znát, že začínal jako dokumentarista. A k jeho malému komornímu dramatu se tenhle pohled hodí. ()
Měl jsem k tomuto filmu docela nedůvěru, vzhledem k zemi jeho vzniku. Ale po zhlédnutí musím konstatovat, že jsem viděl 1 z nejlepších snímků něměcké kinematografie vůbec (a věřte mi, že německé filmové umění nemám rád). Film o zakázané lásce, hudbě, pingpongu a utrpení. Vztahy mezi 3 hlavními představiteli (otce nepočítám, měl vcelku nevýraznou roli) jsou dost komplikované, ale uvěřitelné, reálné. Co se týče konce filmu, také jsem čekal něco "tvrdšího", but on the other hand, jsem s ním "spokojen". Ale pojmenovat syna (Robert) a psa (Schumann) po hudebním skladateli je docela zvrhlost (anebo láska k hudbě, no :-)). ()
Tohle jsem vždycky chtěl zažít. Přiject k příbuznejm, zašoustat si s matkou rodiny, opravit jim bazén a pak si s celou rodinou zahrát pingpong. Myslím si, že tohle by chtěla zažít většina dospívajících kluků, hlavně teda tu opravu bazénu. Já, jak vidím někde nefunkční bazén, chopím se nářídí a dlažidček a nezastavím se, dokud bazén nedám do richtigu. ()
Galerie (21)
Photo © Arsenal Film
Reklama