poster

Chaotická Ana

  • Španělsko

    Caótica Ana

  • SK název

    Chaotická Ana

  • EN název

    Chaotic Ana

Drama / Mysteriózní / Romantický

Španělsko, 2007, 118 min

Režie:

Julio Medem

Hudba:

Jocelyn Pook

Diskuze k filmu (22)

<< předchozí 1 2
    • 2.4.2012  08:31
    CarloRizzi
    (hodnocení, komentáře)

    Trailer k tomu to filmu http://www.youtube.com/watch?v=3wGj43BPsxM

                                        http://www.youtube.com/watch?v=S9YWSzw2q98

    • 19.9.2009  22:17
    daEmoNickY
    (hodnocení, komentáře)
    To je podle me fake. Spis jsem myslel zdali se to kvalitou a mnozstvim napadu vyrovna tomuto http://digg.com/extreme_sports/The_Horrible_Saga_of_SWAP_avi .
    • 19.9.2009  21:26
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Spíš pro tento účel doporučuju slavný krátkometrážní snímek 2 girls 1 cup, Twinďo ;-)
    • 19.9.2009  21:19
    daEmoNickY
    (hodnocení, komentáře)
    Cetl jsem ze tam je shitting. Da se u toho vyhonit?
    • 20.7.2009  20:44
    Mona07
    (hodnocení, komentáře)
    Docela mě zaráží relativně nízké hodnocení tohoto výborného snímku, který se nachází na hranici fantazie. Pro mě osobně jeden z nejleších filmů vůbec. Rozhodně se chystám v co nejbližší době na další projekci.
    • 23.3.2009  15:01
    zajici
    (hodnocení, komentáře)
    mozna jsem to napsal zmatene, myslel jsem to tak, ze ted dostavaji ceny valecne filmy, nebo filmy o holocaustu... Ale pan Medem udělal agitku! Nepozastavoval bych se nad tim, kdyby to tam nemela vetsina komentatoru. V teto souvislosti mne napada, co jsem cetl, totiz, ze je snaha vytvaret umele atmosferu strachu, aby represe a valka byly lepe oduvodnitelne a byly vnimany jako dulezite a potrebne. Valka,nasili, nenizas tak komplikovany problem - je to selhani vsech civilizovanych forem komunikace. Z
    • 23.3.2009  08:51
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Souhlasím s Niktori(us)em, plus, spontánně se píše spontánně, ne spontálně, a poslední věta zajícova příspěvku mi nedává smysl ať se snažím sebevíc. Za války se totiž nedávají Oscary, ale Nobelové ceny míru. Asi se tu nechtěně potkaly dvě myšlenky, jedna ohledně filmového tvůrce a druhá ohledně politiky.
    • 23.3.2009  00:45
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Až do třetího odstavce s tebou souhlasím.

    Že závěrečná scéna diváka zarazí podle mě ovšem divné není - je nečekaná, hodně šokující a provokující a to nejen svou explicitností, ale i radikálností a jednoduchostí přístupu k složité věci (tedy válce). Navíc je v tomto místě film poprvé nepříjemně konkrétní a akutální, namísto původní spirituality náhle bodá do vosího hnízda kontroverzního tématu....   Při zpětném pohledu už nemám se závěrem žádný problém a vlastně se mi v něm i pár scén hodně líbí :-)

    A holocaust přeci nezavinila jedna konkrétní osoba a stejné je to i tady. Konkrétně i Ana svůj čin označuje za "poetic act" a šlo víc o symbolické vypořádání se s "násilným mužským světem" než osobním útokem.

    btw. U té langusty jsem viděl spíš spojitost s jedním z Aniných životů, kde jí byl násilné odejmut syn (vytažení langusty z akvária)...
    • 22.3.2009  23:55
    zajici
    (hodnocení, komentáře)

    Medem je můj režisér číslo jedna. Souhlasím s vašimi postřehy, byl jsem u vytržení celý film. Ale překvapilo mě, jak téměř všichni vyjadřujete rozladění ze závěru filmu.

    Umělec, i filmař, má nejen právo, ale řekl bych i povinnost vyjadřovat se ke své době, tedy i k politice. Umělec se nemusí nikomu zodpovídat, vnímá svět z jiného úhlu a má určitý odstup.

    Proto mě překvapuje, že když si ho vážíte jako tvůrce, nejste ochotní přemýšlet i o věcech, které jsou pro vás kontroverzní. Že i když uznáváte, že točí originální a skvělé filmy, nevěříte, že by mohly mít jeho názory nějakou váhu. Všechno je ale propojené, ten člověk někam došel ve svém vývoji a došel tak daleko, že točí takové filmy.

    Podle mě ten závěr byl v souladu s postavou a jejím vývojem, vždyť omdlela, když měla být kvůli ní zabíta langusta. Proto bylo logické, když se setkala s člověkem, který rozhodoval o válce jí to za ním táhlo a chtěla se s ním konfrontovat. Reagovala na něj spontálně, v duchu postavy a byla za to, co udělala, ochotná zemřít. A to si myslím, že je zase taková ženská vlastnost, síla v bezbrannosti.

    Kdyby to byl chlap, ktery zavinil holocaust, tak by to bylo v pořádku a možná by dostal Oscara.

    • 13.12.2008  12:24
    Tatatranka
    (hodnocení, komentáře)
    PeterN: a kdyby se někdo pokusil o sblížení s tebou, to bys ses klikat nebál?
    • 13.12.2008  10:41
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Ano, opět jednou se potvrzuje mně s Petrem již plně splývající heslo: ,,Cherchez la femme".:)
    • 13.12.2008  10:35
    lupuscanis
    (hodnocení, komentáře)
    V tom filmu je cosi výsostně ženského, něco za hranicí mého pohledu. Mě by moc zajímalo, jak ho ženy vnímají. Podělí se s námi nějaká otevřená ženská duše 'bez bázně a hany'...? Holky kde jste? Potěšilo by to.
    • 12.12.2008  22:55
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Když budete kolegové takhle pokračovat ve sbližování, začnu se za chvíli bát, ty nové příspěvky otevírat.
    • 12.12.2008  22:33
    lena60
    (hodnocení, komentáře)
    Niktorius: No, to možná jo...A vzhledem k tomu, že sál bude úplně prázdný, budeme "jasní" :)
    • 12.12.2008  22:17
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    lena60: He, tak to se možná uvidíme přímo v kinosále :-) 
    • 12.12.2008  21:31
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Proč vůbec čtete takové ptákoviny, to jenom zbytečně naštve.
    • 12.12.2008  21:18
    lena60
    (hodnocení, komentáře)
    Niktorius: Nebo to může znamenat, že ho recenzent vůbec neviděl :-) No jo Premiere si trochu protiřečí. Ve Zlíně se hraje, což se divím...Snad nepropásnu.
    • 12.12.2008  20:44
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Mně se spíš nelíbí to "zbabělé" hodnocení v nefilmových či pochybných filmových periodicích (nejen u tohoto filmu, off course)....  Vadí mi, když dá někdo náročnějšímu/složitějšímu/kontroverznějšímu filmu průměrné číselné hodnocení a napíše něco jako právě ono "Strhující mystika pro ty, koho 'tyhle věci' zajímají. Pro ostatní asi jen hysterická a nedotažená love story."     Takže ten film je nějaký schizofrenní nebo co? Že je strhující a zároveň průměrný....A co to znamená, že je nedotažený? (Navíc to vůbec není love story, ale to ignorujme.) Znamená to akorát to, že si s ním recenzent neví rady a buď na něj vůbec názor nemá, nebo se ho bojí prezentovat....

    Mimochodem, film se momentálně hraje ve Zlíně....Hell yeah!
    • 12.12.2008  13:23
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    lena60: jde pochopitelně o nadsázku, ale miluji ty komentáře, ve kterých se člověk ostatním zdůvěřuje se svou mozkovou nedostatečností, a místo toho, aby hledal chybu v sobě, to nandá tomu filmu...
    • 12.12.2008  12:50
    lena60
    (hodnocení, komentáře)
    PeterN: Jsi drsný :-). Já myslím, že i blbečkové mají právo napsat svůj názor. Na film se chystám a doufám, že nebudu nucena ponechat ho bez komentáře...
<< předchozí 1 2