Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Starý dobrý Payback s pár zmenami a samozrejme iným záverom. Čakal som drsnejšiu cestu Portera a drsnejší koniec. Áno bolo to otrochu tvrdšie, ale len minimálne. A koniec sa mi nezdal taký skvelý, aby som si presadzoval svoju verziu ako to spravil Hegeland. Obe verzie sú skvelé, ale ak mám pravdu povedať TV verzia sa mi páčila viacej. Môťe to byť, pretože som ju videl ako prvú. Ale v tejto Directors´s Cut mi chýbali vtipné hlášky Portera. Tých bolo hlavne ku koncu TV verzie viac než dosť a tu mi ich absencia chýbala. A koniec bol jasne lepší v TV verzii. Suma sumárum: dobrý film, 80%, TV verzia sa mi páčila viacej. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem Odplatu, ale nebyla to úplně Odplata. Hráli tam stejní herci, byli stejně oblečení, občas říkali stejné repliky, ale děj byl trochu jiný, obraz jinak vypadal a rozhodně se přitom z reproduktorů ozývaly jiné tóny. Ať tak či onak, tahle Odplata si s tou dříve uvedenou Odplatou v ničem nezadá - obě jsou skvělé. Paradoxně jsem rád, že studio Helgelanda od filmu původně vyhodilo, protože jinak by na světě bylo o jeden vynikající snímek méně. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Tu je jasný dôkaz toho, že nebyť zmäkčenia pôvodného scenára, film by pravdepodobne dosiahol väčšieho uznania/tržieb, ktorých sa v štúdiách tak obávali. A dobre im tak. Helgelandovi sa týmto určite vrátilo zadosťučinenie, satisfakcia a pocit parádne odrobenej práce. Aspoň takto, keď už nie v kinách. Je pravda, že pôvodný 'Payback' som videl dávno, takže porovnávať až tak nejdem, no toto bol ozajstný nekompromisný nárez. Je to paradox, ale aj napriek tomu, že Porter je v celom filme snímaný ako ten najposlednejší motherfucker, ktorý nemá problém preraziť hubu žene, tak si ho podvedome zafixujem ako hrdinu. A chcem viac coolového Gibsona! Pred a nie za kamerou. 100%. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Výborná krimi. Minimalistická, jednoduchá a přímočará. Je to navíc celé hozené do takové retro atmosféry, jak z 50. let. Ale nejlepší je, že hlavní hrdina kromě dodržování pár zásad není "jakože hodný lupič". Je to brutální kriminálník a s ničím se moc nemaže. Né že by zabíjel nezučastněné, ale u zučastněných mu k tomu stačí někdy dost málo. Násilí je tady tolik, třeba v přestřelce s Číňany, že by to mohlo skoro být brané až jako parodie, ale díky Melovi se to pořád udrží v ranku ultra drsné krimi. Celkově se mi líbil už původní Payback, ale tenhle ještě o kus víc. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Odplata je skvělej Gibsonův film a já vůbec nerozumím tomu proč někdo staví tuto verzi bez Kristoffersona, s horší hudbou a Gibsona bez hlášek výše než původní dílo. Samozřejmě Straight Up se dá bez úhony přežít, ale těch fatálních odlišností není zase až tolik, úvod (asi minuta) začíná jinak a závěr (10 minut) je zcela jiných a Gibson se tedy mnohem méně usmívá a je za bručouna. Nemám důvod si tuto verzi nechávat. 80% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama