Režie:
Tom TykwerScénář:
Eric Warren SingerKamera:
Frank GriebeHrají:
Clive Owen, Naomi Watts, Armin Mueller-Stahl, Ulrich Thomsen, Brían F. O'Byrne, Patrick Baladi, Haluk Bilginer, Luca Barbareschi, Jack McGee, James Rebhorn (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (443)
Kultivovaný a napínavý thriller s vymakanou vizuální stránkou. Tom Tykwer se úplně mazlí s architekturou ale i s přírodnímy exteriéry (mimochodem je tam stejná lokace jak v Quantum of Solace). Celé se to snažil pojmout hodně reálně a to mi sedlo. Přestřelka v muzeu byla psobivá stejně tak herecké výkony Clivea Owena a Armina Mueller - Stahla. Ode mě jednoznačný palec nahoru. ()
Byrokracií svázaný James Bond finančního světa. Tykwer na to jde netradičně; skoro až nedivácky. Čekal jsem něco jako Michaela Claytona v jiném prostředí s kopou atraktivních lokací. Dostal jsem Michaela Claytona v jiném prostředí s kopou atraktivních lokací. Jediná akční scéna sice naprosto fantastická (nejen díky výběru lokace), ale vůbec do filmu nezapadá. Poklidné vážné tempo, kde se i nervydrásající honičky uskutečňují maximálně tak svižnější chůzí a najednou z ničeho nic akčňák jak od Johna Woo, dokonce s humorem. A pak zase návrat k pomalému, nikoli však nudícímu, tempu. Nebýt zbytečnosti postavy Whitmanové a těch několika úsměvnějších žánrových klišé (zase platí, že jinde by možná nevadily, ale tady jsou jak pěst na oko), tak se mi Tykwerova představa thrilleru zamlouvá bez výhrad. ()
Tom Tykwer, evidentně nadšen z posledních ‚Bondovek‘ i ‚Bourneovy trilogie‘, se rozhodl pro vlastní příspěvek k tematice osamocených agentů stojících proti mocichtivým nadnárodním organizacím a výsledkem je velmi netradiční, ale přesto působivá podívaná. Ač jsou hrdinové v neustálém pohybu, mění se lokace a děj svižně odsýpá, Tykwer vypráví překvapivě úsporně, lehce odtažitě (téměř až fetišistický důraz na moderní architekturu) a v relativně pomalém tempu (vyjma té unikátní přestřelky, která nemá široko daleko obdoby). Přesto to, světe div se, funguje. Nabývat po takovém filmu dojmu, že banky jsou učiněným zlem tohoto světa, může leda tak ten, kdo zapomněl na fakt, že současnou hospodářskou krizi zavinily právě ony. :) PS: Odkaz na Šakala potěšil. Moc. ()
Jistě, hromada jednotlivých scén je jedno velké WTF a pokud se člověk bude hnípat v logických nesmyslech, tak u tohoto Tykwerova dítka pravděpodobně zemře, ale celkový děj smysl dává vcelku slušný a podle mě mezi ostatními průměrně blbými akčnímii thrillery svou hloupostí nijak nevyčnívá, spíše naopak. Napětí nabízí v rámci možností vcelku dost, tradičních žánrových klišé taktéž, ale dokáže je překonat jedním docela zajímavým twistem v příběhu a charakteru hlavního hrdiny... a k tomu má ideově vcelku sympaticky reálný a antihappyendový dovětek na konci. No a akční scény... resp ta v muzeu, jsou bez debaty boží. Problém je myslím v původních očekáváních - každý čekal buď hyperinteligentní thriller, čímž International ani náhodou není, nebo režijní hříčku jakou byla Lola - opět marně... Intenational je velice fajn žánrovka která je trochu chladnější a nepřístupnější než je zvykem, občas je u ní nutné nad nelogičnostmi hodně přivřít oči, ale jinak je dosti svižně natočená a zabavit dokáže velice dobře. 7-8/10 ()
Někdy si při pročítání komentářů a diskuzí u filmových děl říkám, jak nás filmové fandy zkazila nepřeberná nabídka televizních programů a digitální éra, která umožňuje stahování a tím i zahlcení diváků a z toho vyplývající pocit přesycenosti. Nové filmy a seriály, které se nemůžou opřít o pocit nostalgie, takže ztrácí výhodu pořadů viděných kdysi v dětství, pak dostávají často jen průměrné hodnocení, i když jde o velmi slušnou práci. International není z těch přelomových snímků, které se budou objevovat a citovat v odborné publicistice, a přední kritici o nich nenapíšou objemné eseje. Představuje nicméně dobře zvládnutou žánrovku, kterou z mého pohledu do čtyřhvězdičkové kategorie katapultuje Owenovo charisma a jeho špičkové zapálené herectví. Pravda, scénář nepatří k těm objevným, ale neobsahuje na druhou stranu ani logické kotrmelce a díry. Kvalitní dialogy, slušná psychologie postav a jejich přesvědčivá motivace, napínavá divoká přestřelka v prostorách muzea, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový akční film. Nemám zkrátka důvod jít pod 75 % celkového dojmu. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (10)
- Do kin putoval film pod krycím názvem "Across Boundaries". (TomikZlesa)
- Přestřelka uvnitř newyorského Guggenheimova muzea byla natočena ve starém opuštěném skladišti. Budování interiéru zabralo 4 měsíce a byly použity originální plány muzea. (TomikZlesa)
- Guggenheimovo muzeum se mimo jiné také objevilo na začátku filmu Muži v černém (1997). (mauro)
Reklama