Režie:
Brian De PalmaHudba:
Eric KazHrají:
Robert De Niro, Charles Durning, Allen Garfield, Lara Parker, Paul Bartel, Rutanya Alda, Carol Vogel, Jennifer Salt, Gerrit Graham, Tina Hirsch, Peter Maloney (více)Obsahy(1)
V návaznosti na svůj film Greetings (1968) si režisér Brian De Palma v tomto snímku bere na mušku mediální kulturu konce 60. let. Vietnamský veterán John Rubin se snaží nějakým způsobem uchytit v bouřlivém životě New Yorku, a tak si pronajme malý pokoj naproti novému obytnému bloku a doufá, že se stane režisérem pro pornokrále a producenta Joea Bannera. Chce se totiž prosadit s voyerským nápadem filmovaní šťavnatých akcí v oknech naproti. Naplánuje svést jednu z obyvatelek protějšího domu jménem Judy a vše automaticky natočit na kameru. Jeho plán však selže, a tak John vymění svou kameru za televizi a přidá se k radikálnímu divadelnímu souboru, který nacvičuje představení s názvem "Be Black, Baby". Inspirován výstředními a politicky orientovanými umělci se i John později rozhodne (ač už je ženatý s Judy a má normální práci) pro vlastní násilnou politickou akci. Otázkou však je, zda jen nechce být v televizi... Smícháním pasáží z divadelního představení a Johnových krkolomných dobrodružství na Manhattanu si film dělá legraci z politického extremismu, liberální viny a mantry protestujících z Chicaga roku 1968 ("celý svět se dívá"), protože vše je vlastně jen jedním velkým představením pro kamery. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (21)
Ahoj, mami! je velmi podceňované a často nepochopené dílo, avšak já se tím absurdním humorem a zobrazením americké společnosti na přelomu šedesátých a sedmdesátých let nevýslovně bavil. Brian De Palma uměl a snad stále ještě umí. Jeho Ahoj, mami! má v sobě kouzlo pro určitou skupinu diváků, ač se dle hodnocení jedná spíše o menšinu. ()
Film který není vůbec špatný, ale doplácí na to že ve skutečnosti sám neví, čím chce být. V prvních minutách se tváří jako čistokrevná (velice solidní) komedie aby postupem času sklouznul k absurdně pojaté společenské kritice. Přišlo mi, že sleduji kusy dvou odlišných filmů, které jsou sice určitým způsobem propojeny, ale celé spojení působí jaksi nepřirozeně a účelově. Velkou pochvalu však musím udělit za výběr hudby. Rozhodně neurazilo, docela pobavilo, ale jednou stačilo. ()
Reziser Brian de Palma /Vybuch 1981, Zjizvena Tvar/ natocil tentokrat len priemernu komediu s Robertom de Nirom v hlavnej ulohe. No ako vidno, De Niro kedysi tocil fakt kvalitne veci, a len obcas sa priplietol nejaky priemer ako tento film, najma teda v porovnani s tou hrozou, co toci teraz /nasiel som odvahu na par jeho novych filmov, ale do ostatnych sa neopovazim/. No a teda aj par slov k tomuto : priemerna komedia, na ktorej sa obcas da zasmiat, obcas zase jej humor ide mimo mna. Co vsak az tak nevadi, lebo stu tu dobre herecke vykony a zrucna rezia samotneho De Palmu : 60 % ()
Nuž každý niekde začínal, i De Niro s De Palmom, ale začínali spolu. Je to film, čo dobre poukazuje na dobu v ktorej vznikol. Sen o Amerike sa rozplynul ako para nad hrnocm a panuje nepokoj a chaos. Jon je taký jelimánek, ktorý natáča všetko a priplatie sa tam kam by nemal... De Palma zaujímavo i keď roztrieštene rozpráva príbeh o nepokojoch v New Yorku, o tom ako sa černosi dožadujú svojich práv "Be Black Baby". Miestami film pôsobí akoby to točil spolu s Allenom. ()
Reflexe společenské situace v USA a morálně rozvolněných možností nastupujících 70.let - voyerismu a raného pornografického průmyslu - v osvobozeném stylu s prvky home videa a s povedenými groteskovitými zkratkami. Především ale oslava moderního konzumního stylu před televizí, plnící všechny perverzní sny. Lehké experimentální cvičení De Palmy s dvěma konvergujícími a prolnutými liniemi (po vzoru sbližování bílých s černými podle scénáře The Urban Guerrilla) se spoustou dialogových hrátek, s nadsázkou vytříbenější než u Coenů a zvládnutější než u Monty Pythonů. De Nirova policejní přípravka (a několik dalších mistrovsky zvládnutých rolí), rozkošně středostavovsky vášnivá J.Salt, milá domovnická miniatura Ch.Durninga, krásná (woodyallenovská) rolička Allena Garfielda coby pornoproducenta a moderní zážitkové představení "Baby, be black" pro vděčné publikum ! 3-4* ()
Galerie (6)
Photo © West End Productions
Zajímavosti (1)
- Ve scéně, kde John Rubin (Robert DeNiro) telefonuje do agentury ABC, je možné v dolní části záběru vidět vykukovat část mikrofonu. Ten je částečně vidět i za pohovkou ve scéně, kde se John snaží svést Judy Bishopovou (Jennifer Salt). (ČSFD.cz)
Reklama