Reklama

Reklama

Madeleine de Beaupré se vydává za manželku psychiatra, ve skutečnosti se ale živí krádežemi šperků. Její kořistí se stane drahocenný perlový náhrdelník ze zlatnictví Aristida Duvalla. Se svým úlovkem prchá nejdříve do Paříže a potom dál na jih, až ke španělským hranicím. Cestou se seznámí s americkým automobilovým inženýrem Tomem Bradleym, který míří do Španělska na dovolenou. Na hranicích se chce Madeleine vyhnout celní kontrole, a tak náhrdelník nenápadně strčí Bradleymu do kapsy. Veškerá její snaha získat šperk nazpět, je marná. Nakonec ukradne inženýrův vůz a s ním i všechny jeho věci. Bradley se i přesto dostane do San Sebastianu, kde se Madeleine ukrývá se svým komplicem Carlosem Margolim. Tom uvěří jejich báchorce o šlechtickém původu i projevené lítosti nad krádeží auta. Navíc se bezhlavě zamiluje do Madeleine, která s ním má flirtovat do té doby, než se Carlos zmocní náhrdelníku. Jenže flirt postupně přechází v lásku, pro kterou Madeleine opouští svého dřívějšího druha. Výčitky svědomí ji doženou k tomu, že Tomovi řekne pravdu. Společně Carlosovi seberou perly a když je následně vrátí pařížskému klenotníkovi, vydají se dobrovolně do rukou spravedlnosti. Madeleine vyvázne jen s podmínkou, a tak nic nebrání šťastnému konci. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý skoroklenot. Okouzlující Marlene Dietrich v roli zlodějky šperků. Je zde neobyčejně krásná a víc než kde jinde připomíná svým zjevem Adinu Mandlovou. Gary Cooper je vedle ní jak kus hnědýho uhlí vedle vybroušenýho diamantu. Nicméně jako romance velmi dobré s prvky komedie, přestože se příliš nezasmějete. Závěrečný obrat není příliš vysvětlen a nemá oporu v ději, ale i tak velmi příjemné překvapení. Zajímavosti: Některé scény režíroval Ernst Lubitsch. *** Do role Carlose Margoliho byl původně obsazen John Gilbert. Než se začalo natáčet postihl ho infarkt a byl ihned nahrazen Johnem Hallidayem. Několik dní na to zemřel Gilbert na selhání srdce způsobené neúměrným pitím alkoholu. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Byl jsem asi nachystanej na trochu víc, bylo to dobrý, hodně dobrý, jen takovej ten šmrnc, co má Lubitsch, to přece jen nemělo. Hawksovu bláznivost a drzost taky ne. Což je ovšem logický, protože to točil Borzage. Takže konkrétně, scény z Paříže z loupeže šperků jsou skvělý a přejezd do Španěl taky. Ve Španělsku už to nemá takovej náboj, chemie mezi všemi herci nebublá na 100 %. Neni to případ Marlene a Garyho, ale ti ostatní nejsou takový formáty. To byl tedy muj pocit, ale prosím vás, je to fakt pořád dobrý. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nedávno se do mých ručiček dostal nějaký materiál o Marlene Dietrich ve kterým Marlene prohlásila o filmu Pokušení toto "Je to jediný film, za který se nemusím stydět." Člověk je pak na takový film zvědavej dvojnásobně. Musím před Marlene uznale snudat kalhoty, protože je to skutečně mimořádně povedená uvolňovačka ze který sněžila pohoda po celou dobu. Krásně a velmi vtipně napsané dialogy za ta léta ani trošku nezestárly a jsem si jist že na těch samých místech co jsem se hihňal já, se hihňávaly i naše babičky a prababičky. Marlene je krásná a roztomilá současně, to co ta holčina tady předvádi s očima, kterej chlap by jí odolal ?? Gary Cooper jedostatečně charismatickej a chlapáckej aby si pro změnu ošéfoval ženskou část publika a jejich společný scény musej zafungovat na každýho, perfektně jim to mezi sebou funguje. Za tuhel porci zábavy, romantiky a pohody jsem v pokušení dát pět hvězd. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

"Když jsem četla scénář Pokušení Ernsta Lubitsche, zděsila jsem se: film začínal velkým záběrem mých nohou. Moje nohy, pořád moje nohy! Pro mě však měly jen jednu užitkovou vlastnost: umožňují mi chodit. Nepřála jsem si, aby se dělalo tolik povyku kvůli mým nohám. Ale Mae Westová mi radila, abych se na to nedívala tak černě a ponechala producentům volnou ruku. Měli vždycky tisíc důvodů na podporu svého stanoviska a já ji poslechla. A tak film Pokušení začíná velkým záběrem mých nohou. Je to výborný film, který se bez takové předehry mohl docela dobře obejít", vzpomínala později Marlene Dietrich. Co by na to asi řekli ty tisíce diváků po celém světě, stejně jako Gary Cooper beznadějně zamilovaní do okouzlující lupičky světového formátu. Mimo jiné film celkem výrazně naznačuje možnosti Dietrichové ve snímcích podobné žánrové produkce, tedy nikoli jen jako ceněné dramatické umělkyně, ale také jako zvláštní typ komediální herečky. ( -Ponrepo 20/1/13- ) ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Zcela souhlasím s Pohrobkem - Marlene září, její okouzlující hra očí je nezaměnitelná a naprosto jedinečná. S Gary Cooperem tvoří dokonalý pár (jejich druhá spolupráce - poprvé se potkali ve Sternbergově Maroku) - chemie mezi nimi jako vystřižená z noiru, navíc okořeněná úžasnou roztomilostí - viz balkónová scéna, kde je poprvé explicitně vidět výškový rozdíl mezi milenci a kde Marlene tak božsky zaklání hlavu... či ranní probouzení a dětinské zahrabávání se pod peřinu a mrčení.... nádhera! Celých 90 minut jsem se přiblble usmívala a prožívala slastnou rozkoš z dívání se :-) Borzageho komedie je plná svěžího humoru (svěžejšího než žvýkačky Winterfresh :-)), který ani po sedmdesáti letech nemusí používat krém proti vráskám. - "Víte, stačilo by Vás zarámovat a byla byste mistrovské dílo." ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Některé scény režíroval Ernst Lubitsch. (Kulmon)

Reklama

Reklama