Reklama

Reklama

Úspěšný spisovatel ztratí při tragické nehodě svou milovanou manželku. Po příjezdu do rodinného venkovského sídla se mu však zhmotňují temné představy, které začnou odhalovat tajemství jeho ženy... Úspěšný spisovatel Mike Noonan dokončuje svou poslední knihu. Inspirací mu je jeho manželka Jo, se kterou ovšem kvůli Mikeovým zdravotním problémům nemohou mít děti. Po vydání nové knihy Jo srazí automobil a Mike se ocitá psychicky na dně. Pak zjistí, že Jo byla těhotná, a domnívá se, že měla mimomanželskou aféru. Ve snech se mu začnou zjevovat podivné představy o jeho manželce a on si myslí, že se mu Jo ze záhrobí snaží dávat nějaké signály. Rozhodne se vydat do jejich venkovského sídla v Dark Score Lake v Maine. Jo tam trávila mnoho času, když Mike psal, takže se Mike domnívá, že tam může najít jejího případného milence.
Mikeův agent Marty mu mezitím dá nabídku napsat novou knihu, na kterou ovšem bude mít jen tříměsíční termín. Mike nabídku přijme. Nejdřív nemůže přijít na žádný nápad, chybí mu inspirace v podobě Jo. Poté si ale vzpomene na jeden ze svých šuplíkových románů a rozhodne se jej přepsat...
Mike se seznámí s vdovou Mattií Devoreovou a její šestiletou dcerou Kyrou. Mattie zavraždila svého manžela poté, co zešílel a pokusil se Kyru utopit. Od té doby se Mattii snaží její bývalý tchán Max Devore znepříjemnit život a převzít Kyru do své péče. Mike zachrání Mattii před přejetím autem, čehož chce Max využít a povolat Mikea jako svědka proti ní. Jo však ve snech začne Mikea prosit, aby Mattii pomohl...

Spisovatel Mike Noonan se přestěhoval do venkovského domu v Dark Score, který zdědil po svém dědečkovi. Chce zde napsat svou novou knihu a zjistit, proč sem tak často dojížděla jeho těhotná žena Jo před sovu tragickou smrtí. Mike dále chrání svou sousedku Mattii, které chce její bývalý tchán Max Devore odebrat její šestiletou dceru Kyru do vlastní péče. Maxův syn se pokusil svou dceru Kyru utopit, ale manželka Mattie ho stihla zastřelit dřív, než se mu to podařilo...
Mikeovi se stále zjevují vidiny a má sny, ve kterých vidí nejen svou zemřelou Jo, ale také černošskou zpěvačku ze 30. let Saru Tidwellovou. Devore Mikeovi stále vyhrožuje, aby se přestal Mattie zastávat, po nějaké době však sám Devore zemře. Na jeho pohřbu se Mike setká s Edgarem Whitem, který se v mládí přátelil s Mikeovým dědečkem, Maxem Devorem a několika dalšími. V roce 1939 v Dark Score koncertovala Sara Tidwellová a tato skupina chlapců ji po koncertě znásilnila a poté utopila její dceru. Sara na ně uvalila kletbu, podle níž měli oni a jejich potomci provést to samé svým dcerám. Poté skupina Saru ubila. V průběhu let se ovšem Sařina kletba plnila a muži i jejich synové zabíjeli své dcery. Mikeovi dochází, že Jo jezdila do Dark Score, protože se chtěla o celém příběhu dozvědět co nejvíc, aby zachránila jejich dítě před případným Mikeovým prokletím. Posledním žijícím dítětem, na které se kletba vztahuje, je Kyra... (TV Prima)

(více)

Recenze (106)

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Stephen King a jeho literární díla jsou super, ale když má potom dojít na film, tak je to katastrofa. V tomto případě nás první díl velmi potěšil a těšili jsme se jak to dopadne. Druhá polovina snímku byla ale katastrofická! Poenta odkryta hned ze začátku a ta zjevení duchů byla trošku nesmyslná. Ještě bych pochopil, že se mu něco zdá nebo má nějakou předtuchu, ale toto? To opravdu nee a příště se budu dlouho rozhodovat, zda na nějaký podobný film budu ještě koukat. 35% ()

zsn 

všechny recenze uživatele

Čím víc je Brosnan starší - tím víc mu začínám přicházet na chuť (shodný cit mám k DiCapriovi). Role spisovatele mu ohromně seděla, líbila se mi celá zápletka, jak se umí fantazijně zaplétat jedině Stephen King. Většinou u mne platí, že se raději Kingem (který mi s hrůzou připomíná reinkarnovaného Kanta) prostě prolouskám (a zjišťuji, jak plodnou mám neustále fantazii při představách sugestivního děje nebo postav v knize) a dlouhou jeho dílo s uznáním trávím, než bych si pustila zfilmovanou verzi, která knihu akorát znesvětí. V tomto případě je ale filmová podoba fascinují a rovna kvalitě (i do jisté míry podobě) Tajemného okna s Deppem, jehož scénář znám dodnes nazpaměť. Kdo nezná Kinga, je jasné, že najednou, při prvním uzření filmu na jeho motivy, nevstřebá Kingův styl. ()

Reklama

obitus 

všechny recenze uživatele

Sterilnější než čerstvě vybalená injekční stříkačka a stejně tak nápadité. Jde o příběh spisovatele, jehož žena políbí rozjetý autobus a on (ten spisovatel, ne autobus) se pak vydává do manželčina letního sídla, aby tu pátral po pradávném prokletí, blablabla. Z příběhu na každém rohu vykukuje King, což by vlastně ani nevadilo, vždyť formát televizní minisérie mu sluší. Co však vadí je, že ze zpracování je na hony cítit Garrisova nezajímavá režie. Dokud bude Kinga pro televizi adaptovat on, slušné podívané se zřejmě nedočkáme. ()

Spike23 

všechny recenze uživatele

Knižní předloha mě díky snad už nekonečnému čtení Dark Tower zcela minula, ale rozhodně je mi jasné, že se jedná o další špatné filmové zpracování. Jsou zde předlohy, které jsou pro zfilmování jako stvořené, což jsou předlohy Green Mile a Shawshanku, které podle toho také dopadly a řadí se mezi nejlepší filmy vůbec. Pak je tu ale druhá skupina, ze které je asi jediné opravdu povedené dílo The Shining a takové pecky jako například Dreamcatcher, zůstavají s filmovým zpracváním hodně pozadu, a právě sem bych zařadil i Bag of Bones. Tento Kingův styl je podle mě něco neskutečně těžkého na kvalitní zfilmování. Právě mysl hlavního hrdiny je tahoun všech těch scén, které by jinak byly nezáživné a zrovna tady mi to připadalo jako naprostá demence, v době, kdy bych z knižní předlohy umíral napětím, tak tady díky nezáživné gradaci mě to snad už ani nezajímalo. King je můj nejoblíbenější spisovatel a jak jsem tedy říkal, Bag of Bones jsem sice nečetl, ale hned po první akčnější scéně mi bylo naprosto jasné, že s tímhle zpracováním to bude totální blbost. A nebyl jsem daleko od pravdy, protože opravdu to jediné, co mě v pozdější fázi u filmu drželo, byla akorát představa, jak skvělé by bylo to původní psané zpracování. ()

Šakalík 

všechny recenze uživatele

Další z početné rodiny filmových adaptací díla proslulého Stephena Kinga, ve které se tentokráte hraje na duchařskou strunu. Hlavní roli v tomto dvoudílném televizním filmu si střihl již poněkud prošedivělý Pierce Brosnan, kterému ale roky na šarmu příliš neubraly. Vzhledem k předlouhé stopáži se film občas trošku vleče, ale přesto si dokáže udržet divákovu pozornost, především díky znamenité kameře a podmanivé hudbě. Přesto mi ve filmu některé věci vadily. Takových těch vizí hlavního hrdiny tam bylo na můj vkus moc a zbytečně často, navíc samotný závěr byl už hodně natahovaný a velkému finále chyběla možná trošku temnější pointa (pozor SPOILER – což ale NENÍ fosilní stařena s nůžkama). Takže nakonec se přikloním pouze k průměrnému hodnocení, byť v globálu jsem měl z filmu dobrý pocit. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Ve filmu se objevuje několik odkazů na autora knižní předlohy a jeho další tituly. Příkladem je scéna autogramiády, kde je zmíněno jméno Annie Wilkisové. Stejně se jmenovala ošetřovatelka z Kingovy knihy „Misery“. Zmínka o nalezeném díle Richarda Bachmana zase upozorňuje na pseudonym, který si Stephen King vytvořil. (Nach)
  • V jednom za záběrů poté, co si Mike Noonan (Pierce Brosnan) zraní pravou ruku, objevuje se s poraněním na ruce levé. (Agita)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy Stephena Kinga z roku 1998. Jedná se již o režisérovu šestou adaptaci příběhu slavného hororového autora. (Nach)

Reklama

Reklama