poster

Ghost Rider 2

  • Česko

    Ghost Rider 2: Duch pomsty

  • USA

    Ghost Rider: Spirit of Vengeance

  • Slovensko

    Ghost Rider 2

Akční / Thriller / Fantasy

USA / Spojené arabské emiráty, 2011, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • akisha
    **

    40% si to zaslouží. Jsou tam asi dva nebo tři dobrý vtipy, Idris Elba jako jedinej skutečně hrál a pak - potetovanej WTF Lambert, ha ha. Zato co tam předvádí Cage, to by se jeden poprděl. Měl by se vážně trochu krotit. Vrcholem všeho je pak jízda na motorce, kdy dělá takový ksichty, jako by do něj šel proud. Tyhle psycho záchvaty se střídaj s momentama, kdy se snaží vypadat zlomeně, zkušeně a chová se mentorsky. Bože. Bez debat je v nejlepší formě, když má místo hlavy lebku a nemluví. Nad příběhem netřeba se pozastavovat, je to na hlavu posazenej chaos, obohacenej totálníma zásekama jako např. jakejsi černobílej ujetej videoklip s Cagem, jak mu z huby lítaj řetězy nebo co. A do toho hraje tvrdá muzika, yeaaah! Pak je tam nějakej pan Satan, ten ještě celkem šel, jeho poskok s kompostujícím účinkem na tom byl podstatně hůř a účes měl jak Angelina Jolie v 60 sekundách. Mimochodem, proč se mu nerozložil i volant, když řídil? Největší problém stejně je, že postavy jsou tu tak dementní, že nikoho nezajímá, co se jim stane. A jak to dopadne je všem fuk už od prvních deseti minut, protože za a) Cageovy ksichty zaručeně rozptýlí pracný soustředění a za b) byla by to sakra bomba, kdyby klouček na konci zkápnul a z Cage se stal čert, co píchá vidlema hříšníky do zadku. Kdyby to takhle vážně dopadlo, zasloužilo by to * navíc.(4.10.2012)

  • predators
    odpad!

    Jako výplň mezi dvěma telenovelama ve všedních dnech v dopoledních hodinách dobrý! Měla to být čistokrevná akce, ale jenže to by jí museli vyplnit těch zbylých devadesát procent žvástů a šeptajícího Nicolase! Bída! 10%(27.5.2012)

  • petero
    **

    Neveldine / Taylor naďalej sklamávajú.(30.4.2012)

  • JFL
    **

    Nekonečné zklamání. Neveldine a Taylor jsou průkopníci a inovátoři, ale bohužel nejsou vypravěči, kteří by si získávali srdce publika a především investorů široce přístupnými eposy (jako Cameron) či sofistikovanými kulty (jako sourozenci Wachowští). Jsou to adrenalinoví závisláci vyžívající se v subverzivitě a válcování norem. Podobně jako např. nejradikálnější filmaři japonské nové vlny povýšili kameru na zbraň a z diváka udělali její oběť. Nelze se pak divit, že jejich filmy narážejí nejen u konzervativních filmových fandů, ale také u jiným způsobem konzervativní kritiky. Pohled na jejich kariéru ukazuje smutný osud kreativních géniů v době, která je nechápe, a jenž je o to smutnější, že si coby autoři na poli akčních filmů nemůžou malovat v ústraní či psát do šuplíku. Na film jsou prostě třeba finance a zázemí, které jim ale asi již nikdo nedá. Jejich trilogie revolučních videoherní snímků "Crank", "Crank: High Voltage" a "Gamer" se vyznačuje nepřímou úměrností mezi klesajícími tržbami a stoupajícími ambicemi při bortění zažitých hranic a norem. Příslibem velké budoucnosti měl pak být studiový projekt "Jonah Hex", který se ale s vyhazovem režisérů změnil v trpký reality check. "Ghost Rider 2" pak představuje bolestivou kocovinu - zetkový původně zřejmě jen direct-to-video sequel k céčkové slátanině, s typickými atributy jako natáčení ve východní Evropě a strašlivým scénářem. Neveldine a Taylor poprvé neměli film ve vlastních rukou, ale jen zachraňovali již napsaný a z velké části produkčně rozjetý projekt. Právě díky jejich dravému stylu, castingovým volbám a zálibě v přemrštěnosti je "Ghost Rider 2" alespoň chvílemi koukatelný, ale vždy, když se z formálního kadlubu vynoří původní scénář, celá pekelná mašina se zadrhne a padne na hubu. Ta tam je pro režiséry typická symbióza mizanscény, kamery a akce, ale také se zoufale nedostává prostoru na nápaditou realizaci šablonovitých sekvencí. O subverzi lze mluvit pouze v hrstce scén, když pustili Cage z řetězu a nechali ho vyvádět neskutečné psí kusy (hurónská sekvence získávání informací od překupníka, manická proměna na motorce či samotná řeč těla démonického jezdce, kterého tentokrát ztvárnil Cage). Otisk značky Neveldine/Taylor je patrný vlastně hlavně v postprodukci, tedy v částech se speciálními efekty, které se vyznačují dravostí a koncepční chaotičností typickou pro předchozí snímky režisérského dua (ostatně i vytuněnou podobu proměněného hrdiny lze jednoznačně identifikovat jako dílo estetiky režisérů). Chce se mi vidět Neveldina a Taylora jako novodobé Orsony Wellese - jejich geniální a revoluční dílo bylo nepochopeno, jejich studiový projekt skončil znásilněn producenty bez jejich kreativního vkladu a nyní jsou nuceni se realizovat v laciných evropských produkcích, nad nimiž ale také nemají plnou kontrolu.(17.3.2012)

  • Isherwood
    odpad!

    Po Gamerovi jsem vzal duo N&T na milost, přičemž představa, jak kočírují pokračování pekelného jezdce, se mi vlastně docela zamlouvala. Nevím, kde přesně je chyba, jestli v polovičním rozpočtu oproti prvnímu dílu, nebo ve scénáři, kdy vůbec netušíte, o co se zrovna hraje, každopádně vím, že režisérské duo to všechno posílá pod drn svým tvůrčím (ne)uměním. Ne, tohle už není obrazová anarchie, která by mohla někoho bavit, jako třeba u Cranku, tohle je krystalicky čirá esence filmařského bordelu, kde má kamera se střihem maskovat chudé exteriéry a průměrné triky, přičemž v tom všem vlastně vůbec nestíháte sledovat, co se má v daném obrazovém segmentu odehrávat, protože to prostě nejde. Být jako urvaný z řetězu a myslet si, že se speedem v palici budete sekat jeden cool frame za druhým, tak se šeredně mýlíte. Blbý, že jsem se docela těšil.(28.3.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace