Reklama

Reklama

Univerzální voják III: Znovuzrození

  • Česko Univerzální voják: Znovuzrození (více)
Trailer

Ruskému premiéru Musajevovi jsou uneseny dospívající děti, syn a dcera. K únosu se přihlásí syn generála Vasilije Topova, který bojoval za osvobození Pesalanu. Topov mladší převzal velení otcovy armády a obsadil s ní černobylskou jadernou elektrárnu. Opuštěné město, které je blízko komplexu elektrárny, je pod jeho kontrolou. Topov nechá obložit reaktor výbušninami. Rozbušky jsou nastavené na 72 hodin a pokud Musajev nesplní Topovovy požadavky, nálože vybuchnou. Takový výbuch by způsobil radioaktivní mrak stokrát silnější než bomby svržené na Japonsko. Topov požaduje okamžité propuštění svých spolubojovníků, 227 politických vězňů, které Rusko zadrželo, a rovněž celkovou nezávislost Pasalanu. Nic jiného pro něj není přijatelné. Kromě bomby vyhrožuje i zabitím premiérových dětí. Topov má ale ještě jednu strašlivou zbraň, tu, která provedla útok a unesla děti: univerzálního vojáka čtvrté generace, který byl stvořen pomocí ukradených informací ze zrušeného amerického vojenského programu... V 60. letech, když se rýsovala studená válka v Asii, začali Američané pracovat na programu Black Tower, nyní nazvaném Program univerzální voják. Jde o vojáka, který je mnohem výkonnější než ten běžný, vojáka, který jedná bez výčitek svědomí a bez váhání. Tento voják byl stvořený ze zmražených lidských těl mrtvých vojáků, po oživení byl vylepšen a naprogramován. Před pěti lety byl program nahrazen programem White Tower, který vedl doktor Robert Colin. White Tower zdokonalil výsledky Black Tower s použitím programu genové terapie, kterou v oblasti klonování vyvinul doktor Colin. Díky němu mohla být univerzálům ještě zkvalitněna DNA. Nový model získal schopnosti smrtícího stroje. Pak ale nová generace univerzálů, neboli NGU, spáchala jistý incident ve vládní budově, při kterém zemřelo 12 lidí. Celý projekt byl zrušen. Došlo však k vloupaní a zmizely všechny materiály a nejnovější poznatky včetně jednoho exempláře... Z vloupání byl podezřelý Colin. Ukáže se, že Colin pokračuje nadále ve výzkumu ve východní Evropě jako nájemný žoldák. Je to on, kdo pomáhá Topovovi. Američané na misi spolupracují s Rusy, protože jenom oni mají zkušenost s univerzálními vojáky. K dispozici mají čtyři univerzální vojáky první generace. Ještě existuje pátý voják Luc Deveraux, ten se ale zapojil do soukromého programu doktorky Flemingové, která mu pomáhá s psychologickou rehabilitací, aby mohl být znovu člověkem. Luc je ale stále agresivní a metoda není plně účinná... Mezitím proběhne záchranná mise. Ta ale skončí fiaskem, vojáci jsou i včetně čtyř univerzálních vojáků pobiti. Teď už mají spojenci jen jedinou naději – Luca, a tak ho tajně unesou. Luc podstoupí několik vyšetření, je mu jasné, že svou podstatu a povahu nezmění, že rehabilitace nezabírá, takže nakonec, i přes odpor doktorky Flemingové, souhlasí, že půjde do akce a nechá si upravit DNA... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (349)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Dám vám něco, po čem vám bude zase jako dřív, Lucu !! Udělá se vám líp !!" A Luc Deveraux se ztrhaným ksichtem i tělem odkecaného Van Damma si pomyslel: " Vy máte stroj času ??" ;) Ne, bohužel, nebo vzhledem k divákovi bohudík, doktor Porter a rozhodně ani režijní génius, dělám si prdel, John Hyams stroj času nemají a nikdy ani neměli, kdyby tomu totiž tak bylo, už by mu ho někdo dávno ukradl, odcestoval do minulosti, do doby zhruba rok před jeho narozením, promiň Dolfí, John a jemu podobní jsou přednější, a s krabičkou šprcek by nejspíš starýho Hyamse dlouho přemlouval, ať jdou radši s mladou do kina, a tak by měl nejeden zuřivý filmový fanoušek klidnější spaní, protože by se tak podobným (s)hitům vyhnul !! ;) Nicméně s klidným svědomím můžu říct, že přes všechny nedostatky Universal Soldier: Regeneration platí za dost podařené béčko s Van Dammem v roli, která mu prostě sluší nejvíc, a rozhodně i nejlepší Hyamsův snímek, byť se nemůžu zbavit pocitu, že určitě ne jeho zásluhou, ale spíš jen shodou okolností.. Univerzální voják III svedl dohromady Johna Hyamse a jeho otce Petera, nepoměrně slavnějšího borce, který rovněž dříve pracoval s Van Dammem, vybaví se mi především kultovní Timecop, pro něhož se jedná o první snímek, na jehož tvorbě se podílel jako kameraman a zároveň ho nerežíroval, přičemž právě tato skutečnost se mi zdá velmi zajímavá !! Ne už tolik zajímavou se mi však pozdává právě ta kamera, kterou mě Hyams starší docela zklamal, především v těch akčnějších pasážích.. Ostatně jak moc mě většinou lokace starých továren dost rozčilují, zde ta atmosféra Černobylu až překvapivě funguje a spolu s tím sněhem, který na mě vždy zabírá dost spolehlivě, snímku dodává na zajímavosti.. Jsem si však jist, že právě tyto aspekty Hyams do svého bijáku zapracoval naprosto necíleně, což by mě jinak nutilo jít s hodnocením hodně nízko, zde však přimhouřím oko, protože mě prostě polomrtvý Van Damme hodně bavil a celkově vzato se mi zdá Univerzální voják III poněkud podhodnocený.. Suverénně nejpozitivněji však vnímám Dolpha Lundgrena v roli Andrewa Scotta, který mě jako nasraný filozof prostě dokonale uspokojil, jaká škoda, že ho diletant Victor Ostrovsky nechal tak brzo umřít, byť opravdu hodně stylově, a poskytnul mu tak málo času a prostoru.. Navíc už se zřejmě nedozvím, na co že se chtěl vlastně Van Dammova Deverauxe zeptat, stejně jako zřejmě nikdy nepochopím, jak se upocený Michael Krassner dostal k filmové hudbě, ten soundtrack se mu totiž znovu hrubě nepovedl.. Když navíc pomineme, že se univojáci i ti ostatní chovají jako totální kreténi, zřejmě mi uniká Ostrovského geniální ostrovtip, což sem tam vyznívá směšně i v momentech, kdy by rozhodně nemělo, akce se mi veskrze svojí reálností a brutalitou opravdu moc líbila, především ta část od okamžiku, kdy Van Damme napíchaný buhvíjakým svinstvem vyběhne do akce v závěrečné fázi filmu.. Takže v konečném zúčtování velká spokojenost s akční jednohubkou s dvěma borci, o nichž jsem si chvíli myslel, že už se z té filmové břečky nevydrápou.. () (méně) (více)

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Kulturní zážitek století!! Na megalomanské bulharské produkci je znát každý utracený dolar / leva. Vycizelovaný, precizní scénář je prvotinou geniálního Viktora Ostrovského, kterého museli těžce přeplatit, aby opustil lukrativní místo obsluhy kopírky u Asylum films! Příběh nejen dokonale vykresluje komplikovaný vnitřní svět hlavních postav, ale bravurně jej kombinuje s fantasticky napsanými akčními scénami. Uchu lahodící hudba je nesporně počinem druhé dcery bulharského majitele cementárny / hutě, které filmaři dali příležitost za to, že jim papá dovolil na svém pozemku postavit "dokonalou!!!" repliku Černobylské elektrárny. V neposlední řadě je nutno zmínit také vynikající casting. Oskarová kreace hlavního záporáka téměř zastiňuje neuvěřitelné výkony dvou hlavních megastar 80 let, kteří, pokud chtějí hrát v nějakém filmu 21. století, nezbývá jim než rozbít prasátko s, od roku 1985 deflovaným dolarem, a sami si ho zaplatit! JVCD, jak je jeho dobrým zvykem se zase nenechal dublovat v dechberoucích kaskadérských scénách a opět se praštil do čela o kameru z půjčovny. DL ve svém cameu "Mumie se vrací 6" zajisté ještě ovlivní nominace na vedlejší roli. Hlavním šalamounským počinem produkce však zůstává volba režiséra. Emmerich sice na kolenou škemral, aby tohle mohl natočit, ale studio bylo neoblomné. Slavný John Hyams stihl totiž za svou bohatou tvůrčí kariéru neuvěřitelné dva dokumenty, tři kraťasy a čtyři díly nesledovaného seriálu. To se projevilo zejména skvělou práci s herci a oscarovým komparzem, který byl najat po úmorném desetiminutovém castingu v bulharských slumech. Vážení filmofilové, toto je více než důstojný nástupce vynikajiciho Universal soldiers - The Return z roku 1999. Modleme se, aby to vydali na Blue Ray, protože tohle nesmí chybět v žádné kompletní vinotéce jako podtácek!!! ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Jasně příběh je jedno velký béčko a rozpočet minimální. Jenže mě to stejnak bavilo. Prostředí zničený elektrárny je správně depresivní a nějak mi udělalo radost vidět, jak se spolu Van Damme s Lundgrenem zase řežou. Van Damme je sice už zkrachovalej (i ta jeho postava se tam furt dopuje nějakym sajrajtem) a moc tam neni, ale Lundgren to od něj koupí parádně. Nejvíc ze všeho mě tam iritovalo to nesmyslný chování Univerzálních vojáků. Vždycky tam jen naběhnou a tupě se nechaj kosit. Kdyby měl někdo z oponentů nějakej těžkotonážní kvér, tak je smaže. V jedničce tak tupí nebyli. 70% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Hlavní slabinou filmu je paradoxně obsazení Van Damma a Lundgrena, tedy hlavních atrakcí filmu. Z jejich přítomnosti na plátně opravdu lze cítit jakousi zhrzenost z vlastní kariéry, která je přivedla zpět do bodu „Univerzální voják“, který kdysi pro ně byl vrcholem (přesněji řečeno pro Lundgrena to byl opravdu vrchol a pro Van Dama začátek krátkého pobytu v první lize – pokud za ukazatel vezmeme tržby filmů). Na obou se navíc nepříznivě podepsalo stáří a to nejen co do vzhledu, ale také z hlediska schopnosti točit kontaktní akční scény. Filmaři se totiž rozhodli plně využít schopností dvou do filmu angažovaných MMA šampiónů a akci koncipovali v silně fyzickém stylu. To znamená že místo úhledné choreografie a ladných pohybů zde dochází především na hrubé narážení těly protivníků o okolí, páčení údů a tvrdé údery lokty a pěstmi. Právě ve scénách, kde proti sobě jakože jdou Van Damme a Lundgren je příliš často vidět, že se kamera marně snažili skrýt fakt, že si do těla dávají jejich dubléři, což ale současně vede k omezení intenzity akce – stačí srovnat se sekvencí, kde do sebe buší Andrei Arlovski a Mike Pyle. Při tom film ukazuje, že tvůrci v čele s debutujícím Johnem Hyamsem rozhodně nemají malé ambice a dokáží je realizovat navzdory evidentně nuznému produkčnímu zázemí. Film je ryzí laciná brakovka starého ražení, takže se z větší části odehrává v prostorách opuštěných továrních komplexů. Přesto v některých akčních sekvencích vykazuje až nečekané kvality. Tvůrci často akci řeší v dlouhých kamerových jízdách, které postavy sledují v logisticky náročných situacích s několika plány pohybu, případně v kratších záběrech, které se drží postav v pohybu. Již úvodní adrenalinově pojatá honička naznačuje, že zde je béčko o řadu úrovní kvalitnější než jaké obě hlavní hvězdy v posledních letech natočily. Bohužel rodokmen filmu také diktuje, že akce je v zásadě pomálu a převládají úmorné dialogové sekvence rozvíjející naprosto absurdní příběh. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k mizivému očekávání asi nejlepší možný výsledek. Akce IMHO nebyla na laciné béčko vůbec špatná (vévodí úvodní únos a bitka JCVD s Lundgrenem), akorát nechápu tu absenci hudby u většiny scén. Ta mohla zásadně dodat na dynamice a opojnosti. Prostředí Černobylu je dost slabé a divák si tak jeho zásluhou neustále musí uvědomovat lacinost danou nízkým rozpočtem. Lundgren je sem nastrčen strašně křečovitě a je zde vážně jenom proto, aby tu byl (a odbyl si ten jeden fight). Jestli někdo věřil tomu, že střetnutí těch dvou bude vyznívat nějak osudově, tak se onen dotyčný zmýlil vskutku šeredně. Ti dva nehrají (a ani se o to moc nesnaží) ještě víc než obvykle a jejich ztuhlé a stárnoucí (chátrající) obličeje vyvolávají posměvačné úšklebky, popřípadě lehký pocit studu za oba dotyčné. Podstatný problém je také v tom, že film v podstatě nemá hlavního hrdinu, se kterým bysme mohli od začátku sympatizovat - Van Damme začne hrát stěžejní úlohu až v posledních cca 20 minutách (do té doby je tam spíš do počtu). Zajímavé je porovnání tohoto pokračování s předchozími díly. Takto nesourodou sérii aby člověk pohledal. Každý díl disponuje jinou zápletkou, atmosférou, lokacemi, vizuálním a režijním pojetím atd. Jedinou nezpochybnitelnou spojitost všech tří snímků tak vidím pouze v postavě Luca Deveraux, který je ovšem také v každém díle vlastně úplně jiný... 50 % ()

Galerie (65)

Zajímavosti (12)

  • Jaderná elektrárna Černobyl je ve filmu vyobrazena jako chátrající a opuštěné místo. Ve skutečnosti však i 20 let po katastrofě pracovaly v objektu stovky lidí, kteří se denně dostávali do kontaktu s radioaktivním materiálem. Podobně pak její vyobrazení mezi chátrajícími domy není příliš přesné. Nachází se totiž ve volném prostranství a nejbližší město je téměř 1,5 kilometru vzdálené. (Conspi)
  • Speciální armádní oděv s veškerou výzbrojí byl navržen scenáristou Johnem Fasanem a jeho synem. (Conspi)

Související novinky

Seagal vs. Van Damme?

Seagal vs. Van Damme?

17.04.2009

Jean-Claude si přečetl pár pozitivních recenzí na svou usoplenou zpověď JCVD a nabyl dojmu, že je opět na vrcholu a může si dovolit odmítnout Slyovu nabídku na účast v The Expendables. Vzápětí… (více)

Reklama

Reklama