Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harold Lloyd přjíždí do velkoměsta s ambicemi stát se někým, aby získal ruku svojí dívky. Stane se však pouhým prodavačem a když mu hrozí vyhazov, rozhodne se udělat obchodu nečekanou reklamu - nechá svého přítele vylézt na vrchol mrakodrapu. Protože má ale jeho přítel problémy s policií, rozhodne se první patro vylézt sám s tím, že v dalším patře se nenápadně vymění za svého přítele. Kam až bude muset Harold vylézt? (Rosana)

(více)

Recenze (103)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Již to zde bylo stokrát řečeno - první dvě třetiny filmu jsou vlastně standardní groteskní taškařicí, záměny, omyly, pády a kopy do zadnice. Závěrečný výstup na mrakodrap mi ale hned několikrát nepříjemně sevřel žaludek, což jsem u 90 let starého filmu rozhodně nečekal. Mým oblíbencem sice stejně zůstává Buster Keaton, ale ... klobou dolů, Harolde. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Trpím klaustrofobií, proto na závěrečný výstup hodně dlouho nezapomenu :) Tato scéna je zjevným vrcholem filmu, ale najdou se tu i další úchvatné momenty, díky kterým jsem se bavil, nebo byl překvapen jejich originalitou. "O patro výš" tedy není jen záležitostí jedné (respektive dvou) geniálních scén (jako je tomu například u "Friga na mašině"), ale komplexní groteskou na nejvyšší úrovni. Dechberoucí! 9/10 ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Skvělý film a zároveň výborný filmový zážitek ještě ze skvělejším akrobatickým komikem Haroldem Lloydem (ON-jeho známá přezdívka). Tato americká komedie-groteska je zároveň jeho čtvrtým filmem v němž se snaží zdolat výškovou budovu, vystaven však všem nástrahám a protivenstvím, při nichž se mě doslova tajil dech a vstávali mi vlasy hrůzou na hlavě. Díky vhodně voleným úhlům záběrů působí mnohé scény ve filmu ještě hrozivěji než ve skutečnosti. Ve většině záběrů, byť i sebevražednějších, vystupoval prý úplně sám. Podobně jako o mnoho let později třeba polokaskadér J.P.Belmondo. Dvojníkem se nechával nahradit jen v některých velkých úsecích a celcích. H.Lloyd ztělesnil ve filmu-grotesce stejně jako ve svých jiných filmech po roku 1921-takového optimistického kariéristického maloměšťáčka, obdařeného však komicky směšnou snahou přizpůsobení se, který se pokouší nalézt navzdory všem protivenstvím a vlastní nešikovnosti uplatnění ve velkoměstské džugli. Po všech svých útrapách nakonec ale dosáhne svého kýženého úspěchu. Nikdy nezapomenu na scénu kdy se drží jen nějakého lana na věži výškové budovy jen nad těmi velkými hodinami. Nebo na tu jeho legrační uniformu (šaty z konfekce) která se pro něj od roku 1921 stala typickou a ve které vystupoval. A na ty jeho velké černé okrouhlené kostěné brýle bez skel a slamák. Trošku mi to přípomínalo našeho už zesnulého komika Felixe Holzmanna. První film který jsem s tímto komikem zhlédnul mě naprosto uchvátil a proto dávám za 5*. Harold Lloyd N.1, Buster Keaton N.2, Charles Chaplin N.3 to je u mě pořadí hlavních hvězd němých grotesek po tomto filmu. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

90 let stará 70ti minutová němá groteska, která z největší míry stojí na scéně s lezením po zdi mrakodrapu? A mezi nejlepšími komediemi všech dob? Zcela jednoznačně - protože Harold Lloyd tu prokázal tak velký cit pro fyzický, přitom ale velmi milý humor, že je těžké s ním nesoucítit a nefandit mu... a zároveň díky ve své době unikátně invenční režii a komponování záběrů berou jeho eskapády dech i po bezmála století. Už proto že je každému jasné že v dnešní době by se to na plátně hemžilo digitálními efekty... kdežto tehdy do toho všichni šli natvrdo, bez zeleného plátna a digitálně odmazaných provazů. 9/10 ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Až do samotného zdolávání mrakodrapu je to perfektní, pak tempo trochu zvolní, ale stejně naprosto výborný film se spoustou úžasných triků, krása:) Hodně se mi líbil poslední záběr evokující Terminátora 2:) Potom také pohled na ulici v americkém velkoměstě roku 1922 a nebo samotný vis na hodinách parafrázovaný v Návratu do budoucnosti. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Americký filmový historik Jeffrey Vance v roce 2006 odhalil, že Harold Lloyd byl mezi léty 1921-1927 dublován Robertem A. Goldenem. Golden byl však vždy uváděn jako asistent režie. Podle Vance dubloval Golden Lloyda např. ve scéně, kdy Harold tančí na římse, když mu do nohavice vlezla myš. (Kulmon)
  • Tento film byl vybrán do Národního filmového registru v roce 1994. (Kulmon)
  • Za mrakodrapem se střídají různá pozadí. Jednou se dokonce za lezoucím Haroldem objeví velký billboard lákající na film "Harolda Lloyda". (Rosana)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno