Reklama

Reklama

Domov aneb Kam směřuje naše cesta

  • Česko Home (více)
Trailer 2
Dokumentární / Drama / Rodinný
Francie, 2009, 95 min (Special Edition: 118 min, Director's Cut: 120 min, Televizní verze: 2x55 min)

Obsahy(1)

Úchvatný portrét našej zeme - nafilmovaný zhora, z pohľadu pomaly letiacej kamery. Autori dokumentu zároveň upozorňujú na ničenie životného prostredia, v dôsledku konzumnej politiky ľudskej spoločnosti. (RTVS)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (585)

emma53 

všechny recenze uživatele

Trochu mě mate, co kdo vlastně viděl. Někdo chválí dabing Zdeňka Svěráka, jiný zase dabing Alfréda Strejčka. Já viděla dvoudílný dokument dabovaný A. Strejčkem. Úžasný projekt, který nám předložil Yann Arthus-Bertrand stojí rozhodně za to, abychom si na něj našli čas, protože mnoho záběrů je nejen dechberoucích a nádherných, ale současně i silně alarmujících. A jestliže je v žánru zahrnuté i drama, věřte, že je to tentokrát stoprocentně namístě. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ako ľudstvo svojim pachtivým spotrebným štýlom života útočí na tie najcitlivejšie miesta matky Zeme, tak tento film zaútočil na tie divákove. Veľa dokumentov na ekologické témy porovnáva fakty minulosti a súčasnosti v podobe: ropa vznikala milióny rokov, ľudia vyčerpali väčšinu jej zásob s priebehu jedného storočia. Ja by som to pretransformoval do filmového priemyslu: filmy sa točia viac ako jedno storočie, no počet dokumentárnych filmov, ktoré upozorňujú na ekologické témy, v posledných rokoch exponenciálne rastie. Obidve tvrdenia sú fakty, ktoré navzájom súvisia a asi na tom niečo bude. Otázkou je, čo s tým. Tento dokument je len ďalším doplnením skladačky, ktorej celkový obraz dotvára nepríjemný pohľad na problémy, ktoré čakajú ľudstvo v blízkej budúcnosti. Človek má po jeho skončení pocit, že naša planéta je krehká ako porcelán a že stačí nepatrná chybička v manipulácii a roztriešti sa na miliardy kúsočkov. Film spočiatku začína trošku pomaly a pripomína nezáživnú hodinu dejepisu spojenú a biológiou. Ale aj to bol zámer, pretože potom si divák lepšie uvedomuje následky, pred ktorými nás tvorcovia varujú. Divákovi ako (čiastočne) bezradnému článku v tomto reťazci počas sledovania neostáva nič iné, len vyroniť slzu a so zatajeným dychom a malou dušičkou dúfať v nemožné. Pre lepšie doplnenie si kompletného obrazu o situácii vo svete odporúčam pozrieť si filmy 'An Inconvenient Truth' a 'A Crude Awakening: The Oil Crash'. 90%. ()

Reklama

FFilipCZ 

všechny recenze uživatele

"Chtěl jsem být vědcem a stal se ze mě fotograf a kameraman", říká Yann Arthus Bertrand. "Z horkovzdušného balónu se stal ideální prostředek pro natáčení. Jeho pomalý let poskytuje dostatek času na nalezení nejvhodnějšího záběru. Nejdříve se zvolna přiblížíte a pak začnete pomalu stoupat. Přitom se před vámi pozvolna odkrývá celá krajina až k horizontu. Při fotografování a natáčení zvířat z výšky jsem objevil tvářnost zemského povrchu, ale i úsilí člověka při jeho činnostech, ať už jsou jakékoliv. Uvědomil jsem si důležitost teritorií. Když jsem se vrátil po čase do Keni, abych natáčel tento film, mimo hranice rezervace už nebyla prakticky žádná volně žijící zvířata. Za třicet let zde zmizelo 95 procent žiraf. V době, kdy jsme natáčeli tyto záběry, byli hroši opět zařazeni na seznam živočichů, kterým hrozí vyhubení. Létám už třicet let. Tyto cesty mě naučily vše, co vím. Objevil jsem při nich, jak lidé pracují, poznal jsem jejich archaická gesta, jejich políčka. Dodnes většina z nich pracuje holýma rukama. Např. čajové plantáže v Keni nabízejí neobyčejně bohatou paletu zelených barev. Na záběrech z výšky vypadají jako obrovité malířské dílo. Musím přiznat, že tyto obrazy miluji. Při své profesi se ale téměř každý den setkávám s neřešitelnými paradoxy. Jako jsou například skleníky u jezera Naivasha. Pěstují se zde květiny, které se vyvážejí do Evropy vzdálené více než 6000 kilometrů. To vyžaduje letecký transport a pesticidy na pěstování. Výsledkem je znečištění jezera a to nemluvíme o vodě spotřebované na zavlažování. Z ekologického hlediska je to hrůza. Keňané tu ale nacházejí práci. Sice špatně placenou, ale aspoň nějakou. Výsledkem je růst slamů. Ten v Nairobi je největší na světě. Když jsem kdysi opouštěl tuto zemi, nikdy by mě nenapadlo, že jednou budu natáčet lidi a města. Ale pokud se dnes zajímáte o přírodu, musíte se zajímat i o člověka a jeho vliv na tuto planetu. Změny klimatu jsou totiž patrné všude po světě. Po mnoha letech přemýšlení jsem se o tyto myšlenky chtěl podělit s ostatními. Proto jsem před nedávnem do mnoha zemí vrátil a natočil film 'Domov', který už zhlédlo na 150 miliónů lidí pěti kontinentů prostřednictvím mnoha médií." ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Po prvej časti: Zem zhora a zároveň zblízka. Chvíľu sme v Kostarike, strihom zase v Indonézii a v zápätí v Himalájach. Ako podnet na zamyslenie osožné, informačne samozrejme povrchné. Ide o to, ak vás niečo zaujme, naštudujte si. Vizuálne nádherné, až mi pripadá, že ten komentár je tam navyše. Z jedného uhľa pohľadu je, z iného je to vlastne práve o ňom. ()

Sifaka 

všechny recenze uživatele

Výborný dokument nám ukázal, jak vyjimečný máme domov - naši Zemi a jak jí neskutečně rychle a bezohledně ničíme a vyčerpáváme, mám z budoucnosti celkem obavy. Komentář není tak špatný, jak tady většina píše a člověk se dozví plno zajímavých věcí. Myslím, že by tento snímek měli povinně všude pouštět, ať už se společnost vzpamatuje a začne něco dělat, aby jsme za pár desítek let neměli jen dokumenty, jak to tady vypadalo. Opravdu nádherné záběry shora, které berou dech ... Vím , že s naší planetou to není moc dobré, ale , že je to tak špatné jsem opravdu nečekal, hodně lidem by shlédnutí filmu otevřelo oči. Kde budeme žít, až se vše zničí a vyčerpá ... ()

Galerie (142)

Zajímavosti (10)

  • Emise plynů vytvářejících skleníkový efekt, které vznikly při natáčení snímku Home, byla vyrovnána podporou projektů na ochranu životního prostředí. [Zdro: SPI] (POMO)
  • V roku 2009 získal Michael Brennan Gold Award od austrálskej kameramanskej spoločnosti Victoria & Tasmania v kategórii Divočina a príroda a v roku 2010 bol film nominovaný na cenu César za najlepší dokument. (Marek1991)

Reklama

Reklama