Reklama

Reklama

Vzpoura

  • Japonsko Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Hrdinou příběhu je stárnoucí samuraj Isaburo. Žije poklidným životem, dokud mu jeho pán nepřikáže aby oženil svého syna Yogora s konkubínou, jež upadla v nemilost i přesto, že vládci porodila syna. Ačkoliv se Isaburo zprvu zdráhá, Yogoro přijme Ichi za ženu a zakrátko se mezi nimi probudí silný cit. Jijich láska starému samuraji vrátí síly a tak když zemře vládcův starší syn a on pošle pro Ichi, aby mu stanula po boku jako matka jeho dědice, Isaburo se pánovi postaví na odpor. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

kitano 

všechny recenze uživatele

Skvele znazornenie toho, v com spociva kodex bushido (tj hlavne bezmedzna oddanost svojmu panovi) a o tom co to znamena tomuto kodexu sa vzopriet. Na tejto zapletke je postavena posobiva drama s velmi citlivym dorazom na detaily a dolezite okamihy, co podporuju hlavnene bezchybne herecke vykony vsetkych zucastnenych. Celemu filmu samozrejme kraluje Pan herec Toshiro Mifune a tento film je ukazkou aku siroku paletu emocii a vyrazov dokazal famoznym sposobom podat. Riesit to, ze vo filme chyba viac akcie je podla mna uplne zbytocne, pretoze akcia nikdy nebola hlavnou naplnou klasickych samurajskych filmov. Naviac, v zavere je akcie viac ako dost a sledovat rozzureneho Isabura ako si podava desiatky protivnikov je naozaj velmi posobive. Levnym kniham by sme mali byt ponizene vdacny, ze nam vsetky tie samurajske klasiky priniesla a predava ich za tak nicotne ceny. (10/10) ()

kinej 

všechny recenze uživatele

I když se jedná vlastně o takový malý příběh několika postav, nechal jsem se jím strhnout. Je to díky skvěle propracovaným postavám. Přesto, že mezi asijskými a evropskými zeměmi jsou obrovské kulutruní rozdíly, tento film dokázal úžasně přiblížit neevropské motivy hlavních postav tak, že víc to snad ani nelze. Jejich zcela pochopitelné pohnutky pak nezvratně vyústí v dramatický a dojemný závěr. Toshiro Mifune tentokráte svému samuraji, vdechnul jemnější civilnější ráz. Jeho otcovsské strasti nelze díky jeho herectví nepochopit. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Kiežby bolo v dnešnej dobe takých ´´samurajov´´, ako v tomto snímku. Bojovníkov proti nespravodlivosti, proti nezmyselným zákonom, ktoré ľudom život neuľahčujú, ale práve naopak slúžia na to, aby im ich žitie strpčovali, ako sa len dá. Vyvolať v dave strach a hrôzu. Toširó Mifune dokazuje, že je pán herec ( hlavne záverečné minúty sú jeho hereckým skvostom ) a aj ´´křoví´´ okolo sa nenechá len tak zahanbiť. Komorný, herecký film, ktorý svojím ´´ľahkým´´ rozprávaním paradoxne nenudí. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Láska, česť a statočnosť. Ako červená niť sa vinú tieto slová celým filmom. Nejde však o nejakú samurajskú klasiku plnú obratných súbojov a bojových umení, v tomto prípade sa tvorcovia sústredili na psychologickú sondu do rodiny vyhoretého samuraja, ktorý začne brániť vzťah syna a jeho ženy. Komorný prístup je možno na túto minutáž príliš, ale snímok si dokáže udržať napatie do konca. A Toširó Mifune je úžasný ! ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Může být stodvacetiminutový komorní samurajský snímek, který se v zásadě celý odehrává v sedě ve třech až čtyřech místnostech, dobrý? Odpověď je, že může být a dokonce je více než-li pouze dobrý či pouze nadprůměrný. Je to celé o spřádání intrik, samurajskému smyslu pro zodpovědnost, vazalství, příslušnosti k rodovému klanu a především o lásce. Ač to celé vypadá jako záznam divadelní inscenace, tak to nijak nevadí, jelikož především díky hercům vám na jednotlivých charakterech bude záležet. Třešničkou na dortu je samozřejmě Toshirô Mifune, z kterého sálá charisma na všechny strany v doslova každém záběru. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (3)

  • Tóru Takemicu složil hudební doprovod výhradně pomocí tradičních japonských nástrojů, jako jsou šakuhači, biwa nebo taiko. (Terva)
  • Natáčení probíhalo převážně ve studiu Toho v japonském Tokiu. (Terva)
  • Väčšinu samurajov vo filme možno vidieť, ako nesú dva meče. Toto bola prax v Japonsku známa ako daisho. V preklade to doslova znamená „veľký-malý“. Väčší meč bola katana, ktorá sa všeobecne používala na boj a súboje. Krátky meč bol buď wakizashi alebo tanto, z ktorých posledné sa najčastejšie spája s rituálnou samovraždou seppuku alebo Harakiri. (Bilkiz)

Reklama

Reklama