Reklama

Reklama

Američan

Trailer 2

VOD (1)

George Clooney (nar. 1961) je jedním z mála herců, kteří dokázali přetavit televizní popularitu (díky postavě dr. Rosse ze seriálu Pohotovost) v plnohodnotnou kariéru oblíbené filmové hvězdy. A nejen to. Začal se věnovat produkci a neméně úspěšně také režii. Jeho postavení mu umožňuje pečlivou volbu rolí i spolupracovníků. Američan (2010), natočený podle románu Martina Bootha "A Very Private Gentleman" (1990, Velmi uzavřený pán), není typickým thrillerem. Co mu schází na akčních scénách, ovšem bohatě vynahrazuje přesvědčivým zachycením poklidné atmosféry italského venkova a melancholickým příběhem unaveného muže, který ví, že se ocitl na konci své cesty. Jack je nájemný zabiják a zručný výrobce zbraní, který se po dramatickém prologu v zasněženém Švédsku ukryje v italském městečku, kde se vydává za fotografa architektury. Spřátelí se s místním knězem (Paolo Bonacelli) a zaplete se s prostitutkou Clarou (dcera známého herce Violante Placidová). Jeho snaha skoncovat se svou profesí však nemá naději na úspěch. Musí čelit nejen svému zaměstnavateli, ale také švédským zabijákům, kteří ho vystopovali... Režisérem snímku je uznávaný nizozemský tvůrce Anton Corbijn (nar. 1955), který získal řadu cen za své předchozí dílo, životopisný hudební snímek Control (2007). Vedle umírněného výkonu George Clooneyho se režisér v tomto minimalistickém thrilleru nejvíc opírá o schopnost vyjadřovat se důsledně obrazem a o působivou hudbu dobrého přítele, německého rockového muzikanta Herberta Grönemeyera. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (588)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zatímco rovnice o dvou neznámých jsem nikdy neměl rád, filmy o mnoha neznámých doslova zbožňuju. Stejně jako uživatelce Rogue i mně snímek přípomněl stará dobrá 70 léta. Úplně jako kdybych v titulcích četl, režie: Pierre Granier - Deferre, v hlavní roli: Alain Delon, ještě to chtělo, aby hudbu složil někdo jako Philippe Sarde a bylo by to dokonalý. Opravdu skvělá práce, vynikající "letecký" záběry kamery, Clooneyho jsem viděl letos ve třech naprosto odlišných rolí a se všema si poradil na výbornou a že tahle role byla mimořádně těžká. Opravdu jsem netušil, že američani jsou vůbec ještě schopni natočit film bez efektů, s minimem keců ale přitom s maximem tajemství a poslat ho jako hlavní chod do sítí světových multikin. Bravo ! ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že po zdejším hodnocení jsem byl mírně rozladěn a zaskočen, protože tento snímek jsem již dlouhou dobu s netrpělivostí vyhlížel. Přesto jsem si říkal, že G. Clooney by nekývnul na " obyčejný " snímek a je pro mě dostatečnou zárukou kvality. Stejně je tomu i v případě Antona Corbijna, byť jde teprve o jeho druhý počin. Již jeho prvotina Control na mě totiž nesmírně zapůsobila. Jestli to půjde nadále touto křivkou a tempem, tak se max u čtvrtého Antonova počinu " udělám " hned po úvodních titulcích. Je mi smutno z faktu, že tento snímek zde má tak nízké hodnocení. Není se však co divit, je to odrazem dnešní doby. Faster and faster, more and more, to je oč tu běží. ANO, i já mám rád pojetí alá Bourne (jsem velkým fanouškem této trilogie), nicméně tento snímek vydávající se zcela jinou cestou je mi bližší. G. Clooney pronáší " na pikniku " ke svoji klientce, (když ji na rameno usedne motýl) větu: je to OHROŽENÝ DRUH. Snad nejvíce tyto 2 slova vystihují tento typ snímků ( hrdinů ). Pomalu ale jistě jim odzvonilo. O to více potěší a já za to tvůrcům posílám vřelé díky, když se někdo rozhodne oprášit myšlenky na " staré dobré časy ". Tohle je totiž skutečná pocta filmům staré školy. Na A. Corbijnovi se nezapře, to co ho ve světě doposud proslavilo nejvíce a to sice portrétní fotografie. Každý záběr je jako jednotlivá dokonale vypiplaná předpřipravená fotografie. Je tak nesmírným zážitkem pozorovat na velkém detailu jak např. George sestavuje zbraň, milování se s prostitutkou, či " pouze " jak si dopřává v kavárně šálek kávy..... Jako velkého nadšence hist. památek ( a býv.studenta architektury - Obnovy památek ) je pro mě nesmírným zážitkem pohybovat se ( díky Antonovi ) zapadlými italskými uličkami, kochat se tou nádherou a závidět Georgovi, že sedí v zastrčeném baru ( kavárničce), usrkává kávu a je zabořen do novin. Vždy, když letím na dovolenou, nevyhýbám se také centrum, nicméně vždy navštívím alespoň jedno malé městečko, (vesnici) a s vekou radostí se toulám zastrčenými uličkami, s bary a kavárnami a plnými doušky do sebe nasávám zdejší vůně a v mnohých případech i pálenky :o) Zpět k filmu. Úplně jsem se tetelil blahem při odkazech ke starším snímkům a scéna, kdy v kavárně v TV běží Leoneho Once upon a time in the west ve mně probudila vskutku vlnu nostalgie. To byla přímo Tsunami. Anton udělal obrovské terno, když se mu podařilo zlanařit do hlavní role G. Clooneyho. Zabil tím tak dvě mouchy jednou ranou. Nedovedu si představit lepší alternativu(Ten chlap má charisma, to musím konstatovat i já ). V druhé řadě potom zejména díky němu si otevřel cestu k americkým velkým sálům. Těžko by jinak v Americe hledal distributora pro velká kina . Za to náleží oběma pánům můj velký dík. Možná bych mohl mít výhrady k úplnému konci- až uvidíte pochopíte, nicméně v tomto případě ( motýl stoupá k nebesům ) mi to kupodivu výsledný dojem nepokazilo. Za určitých okolností bych snad i uvažoval nad 4* ohodnocením, ale když vidím to místní, rád snímek " pošlu " o něco výš - 5*. p.s. všichni vy, co snímek sledujete v pochybné kvalitě na svých noťasech zasloužíte kulku do hlavy, protože tento snímek si o VELKÉ PLÁTNO jednoznačně říká a vyžaduje ho! Přicházíte tím jednoznačně o největší přednost snímku a výsledný zážitek troufám si tvrdit nemůže být ani třetinový. p.p.s. vždy když objevím u někoho v profilu věty na téma: komentáře delší než 8 řádků nečtu ( ztrácím se v nich ). Vám všem takovým, co přečetli v životě max časopisy typu man and healt chci říci jedno: díky za každý takový komentář ke snímku, co zde napsal uživ. Sobis87. Tam je napsáno téměř vše a zcela výstižně. Chtěl bych vidět kteréhokoliv z vás vyplodit něco podobného a navíc to zhustit do 6 řadků. Pokud se vám to podaří, smeknu a osobně se vám omluvím. " 70 léta nejsou mrtva, díkybohu za to! " () (méně) (více)

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Výborný film pro všechny začínající nájemné vrahy, mohou zjistit, že jejich budoucí řemeslo je prodchnuto romantikou, poznáváním nových končin a radostných flirtů. Bezva přípravka taky pro ty, kteří jsou již otráveni z hlavních hrdinů, kteří zachraňují svět jako lékaři, či neústupní strážci zákona. Dost smutné je, že jsem se nechala nalákat některými komentáři, jež slibovaly podobnost s režijní prací zvučných jmen z Francie. Ale prdlajs, je to americký film do morku kosti. Snaží se to jít nad běžný standard, dokonce to i předstírá lehounkou artovost. Což v případě amerického filmu značí tíživou nudu. Naštěstí to až tak moc americký art není, takže ta nuda nikdy nepřekročí hranici snesitelnosti. Americké to je, když nevíme, čím zaplácnout díru ve scénáři, fikneme před kameru zvířátko, dítko, nebo souložící dvojici. Tady se souložilo. Ale když překonáte prvních cca 90 minut, čeká vás excelentní závěr. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Amík jako by nebyl ukotvený v čase. Mohl by se odehrávat klidně někdy mezi 70tými a 80tými léty a v pohodě by fungoval. Prostě stará škola. Krásná kamera, solidní Corbijnova režia a výborný Clooney. Violante Placido je krásná až běda. Velký problém jsem ale měl s tím jak zaměnitělně celý snímek působí. Ve skutečnosti je to někde mezi 3 a 4, možná si to ještě při druhém shlédnutí rozmyslím. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Jde o poměrně slabý a tuctový film na téma Citový život necitelných vrahů, který je zpestřen krásnou kurvou, krásnou vrahyní a krásnou přírodou. Kdyby rejže místo vypráskaný Tempry hodil do placu třeba něco s koněm nebo bejčkem na kapotě, dal bych možná 3 hvězdičky, takhle je to jen za dvě, a to jen proto, že mám pro Klony slabost:-) ()

Galerie (58)

Zajímavosti (14)

  • Když Jack sedí v baru a pije kávu, v rádiu hraje píseň "Tu vuò fà l'americano" („Vydáváš se za Američana“) – italská píseň o Italovi, který si přisvojí americké způsoby. (HellFire)
  • Jack (George Clooney) ve filmu používá pistoli Walther PPK. Stejnou zbraň používal britský agent s povolením zabíjet James Bond. (Krouťák)
  • Německý hudební skladatel a režisérův dobrý přítel Herbert Grönemeyer se v Američanovi vrací k filmové hudbě po více než dvaceti letech. (Krouťák)

Související novinky

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Clooneyho „bokovka“

Clooneyho „bokovka“

04.11.2009

George Clooney začne tento pátek v amerických kinech zírat na kozy a to je čas, kdy je potřeba upozornit na jeho osobu novinkou o nějakém dalším projektu. Král hollywoodských sympaťáků právě v těchto… (více)

Reklama

Reklama