poster

Zakázaná zóna

  • Velká Británie

    Monsters

  • Slovensko

    Zakázaná zóna

  • Slovensko

    Monsters

    (festivalový název)

Sci-Fi / Drama / Thriller

Velká Británie, 2010, 94 min

Režie:

Gareth Edwards

Scénář:

Gareth Edwards

Kamera:

Gareth Edwards

Hudba:

Jon Hopkins
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ****

    Ve své komornosti v podstatě originální a sympatické. Připomíná to Darabontovu Mlhu s ještě větším důrazem na zbavení se základních klišé monster-movies.(5.6.2012)

  • Morien
    **

    (1001) Tak jo, když se film o ufounech jmenuje "Příšery", tak by jeden očekával, že to ve skutečnosti bude o tom, že ty opravdové příšery jsou lidé. Potom jsem taky předpokládala, že současní post-postmoderní autoři by to mohli nějak rafinovaně otočit. Inu, pan Gareth Edwards mě překvapil tím, že je to o ničem. (A možná tedy o tom, že ani příšery nejsou příšery, ať nejsem příliš protivná.) To souvisí s tím, že hlavní náplní filmu jsou postavy - a ty jsou kompletně nezajímavé. Použití takových herců může "fungovat" v Paranormal Activity, kde je hlavní atrakcí formální stránka, ale tady ne. A proč byla ta hudba tak šťastná? Taky je úžasné, jak se ústřední dvojici, která spolu v reálném světě v té době chodila a teď jsou dokonce manželé, podařilo před kamerou dokonalé ukrýt všechny náznaky společné chemie. A proč se pořád tváří, jako kdyby byli v indie road movie? Na druhou stranu právě takovýhle film je asi opravdově nefalšovaná hipster road movie, ale stejně se divím, že na nich není vidět strach nebo nějaké pnutí. Ano, když vidí chapadla, tak se schoulí do klubíčka, ale kdyby si člověk pustil jenom ty scény mezi tím, tak z jejich body language pravděpodobně nepozná, v jaké situaci se nacházejí. Dále mi přišlo, že fotky, které fotil hlavní hrdina fotograf nejspíš nebudou moc dobré fotky, podle toho, odkud ty věci snímal a celkově jak se kolem sebe díval. A taky si říkám, že ujít třináct kilometrů po rovné silnici bez překážek by jim mělo trvat dvě a půl hodiny a rozhodně ne tolik času, kolik je vidět ve filmu. Takže, abych shrnula své myšlenky: Teze je přijatelná a ve spojení s vyprázdněnou narací a romantikou vlastně geniální, ale skoro všechno na faktickém provedení mě odpuzuje.(24.6.2015)

  • Radek99
    ****

    Monsters, výrazně nízkorozpočtový celovečerní debut režiséra Garetha Edwardse, jsou patrně jednou z nejosobitějších romancí poslední doby, která je ovšem velmi sofistikovaně maskována mimikry sci-fi, a to tak, že dlouho není poznat, že o nějaké křížení žánrů vůbec jde. Postapokalyptický nádech asi nejvíce upomíná k Darabontově Mlze, jenže namísto bezvýchodnosti fatálního konce je celý příběh právě naopak o naději. Jestli je romantický prvek záměrně korigován, o to více vystupují do popředí různorodé významové přesahy - Monsters jednak alegoricky popisují neempatický vztah americké supervelmoci, obehnané neprostupnou zdí, k zemím třetího světa, interpretovat to však lze i jako americkou reflexi 11. září a následné uzavření se do sebe, posílení izolace a odříznutí od zbytku světa, tedy potenciálních agresorů a nepřátel, které jen zvyšuje paranoiu a akcentuje spirálu odcizení a nepochopení. Stavění zdí spouští ještě hlouběji sociální kotvu Američanů. A není náhodou, že jedním z křížených žánrů tohoto filmu je i road movie, neboť právě cestování a styk s jinými kulturami může onu sociální kotvu opět povytáhnout. Lakmusovým papírkem smyslu odříznutí se od zbytku světa jsou opakující se otázky ohledně pocitu bezpečí. Tvůrci naštěstí neservírují odpovědi divákovi polopatě, mnoho věcí zůstává nevyřčených a každý si může odpovědět sám, na jaké straně gigantické hraniční zdi je vlastně ne/bezpečno. Velmi silnou devizou snímku je pak naprosto čistě fungující chemie mezi dvěma hlavními představiteli, ta civilnost a uměřenost jejich projevů mi pomohla sžít se s osobitým přístupem britského self-made mana, který si celý film dělal doslova doma na koleně. V dnešní době a v podmínkách panujících napříč velkými kinematografiemi postup naprosto unikátní a neuvěřitelný. Stejně jako naprosto nepochopitelné podhodnocení tohoto originálního britského sci-fi filmu...(28.12.2012)

  • Xmilden
    ***

    Zajímavý film, který rozhodně není tak monstrózní jak by mohl naznačovat název. Docela pochopím že je spousta lidí, kteří očekávají variaci na District 9 a tak budou zklamáni absencí akce. Místo toho zde probíhá jakýsi milostný příběh dvou lidí, kteří se chtějí dostat přes infikovanou zónu v Mexiku zpět do USA. Film u mě bezproblémově bodoval, vyjímkou je ovšem hluché místo asi 20 minut před koncem. Samotný závěr sice opět vše napravil, ale to už přicházejí titulky. Gareth Edwards v budoucnu může jistě dokázat ještě zajímavé věci. Prozatím nechám své hodnocení na 70%.(16.11.2010)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Gareth Edwards | Hudba: Jon Hopkins | Produkcia: Allan Niblo, James Richardson | Distribúcia: Magnet Releasing (US), Vertigo Films (UK) | Štúdio: Vertigo Films | Rozpočet: 500,000 $ | Tržby: 4,242,978 $ || Tento malý zázrak má presne toľko dokonalých prvkov ako ťažko nedotiahnutých. Pôvodne som dal za 3, ale domácne vyrobené záležitosti sa musia podporovať, takže za 4. Predsalen, režisérov, ktorý si film aj sami napíšu a vyplnia vizuálnymi efektmi - takých asi veľa nie je :) Ps: 15 minútová suita Jona Hopkinsa ako soundtrack je najsilnejším elementom celého filmu, ktorý z neho robí to extra viac.(13.2.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace