Režie:
Siao-sien ChouKamera:
Mark LeeHudba:
Giong LimHrají:
Qi Shu, Chen Chang, Yun Zhou, Satoši Cumabuki, Ethan Juan, Dahong Ni, Wen Jiang, Fan Xu, Chun Shih, Shao-Huai Chang, Nikki Hsieh, Holly Weston, Mei Yong, Fang MeiVOD (2)
Obsahy(1)
Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena - svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (78)
Ázijské snímky nepatria zrovna medzi moje obľúbené, ak nepočítam - Kurosawu, a tento, je vskutku, poriadna emocionálna, vyčerpávajúca nálož ! Strašná nuda !!! Nikdy viac ! Kamera zachraňuje celkové dojmy, ale vizuálna stránka - nie je všetko ! , inak nikdy v živote sa už viac na to nepozriem, ďakujem, nič ma nepresvedčí ! Doslova a do písmena, filmové UTRPENIE ! ()
Pro milovníky meditace a filmu jako malířského umění 120 minut nejhlubší extáze. Geniální práce s mizanscénou, nadpozemské využití výjevů z plenéru, svébytné přepsání pravidel žánru wuxia, jak je definovaly hollywoodizované opusy posledních let, a filmařská vize, za níž fyzicky cítíte každou vteřinu těch sedmi let, které mistr Chou filmu věnoval. [Cannes 2015] ()
Vizuálně je to většinou skutečně moc pěkné a kamera si s tím vyhrála, zbytek mě ale bohužel tak naprosto minul, že už po poměrně krátké době jsem netušil proč se vlastně kdo s kým má mlít a mele a honí se... Příliš moc artové hezky vypadající ticho, které jsem nedokázal pojmout. Mallick je proti tomu přímočarý ukecaný brepta. ()
"Framing heaven" alebo ako filmové obrázky menia precítenosť a ako ich vystavané rámčeky ovplyvňujú i samotný dôraz na atmosféru filmu, ktorá je kľúčovou (ak nie tou najvýznamnejšou) zložkou filmu. Prekrásne kostýmy a stojatý rytmický tón času je taktiež uhladený pomalým a úsporným prerozprávaním, kde sa nevenuje toľko konštrukcii a systému zápletky, ako jej priamej a fantazijnej rozmarnosti. Rezervy vidím určite v premárnení epickosti potenciálnych vykreslení charakterov a ich celoplošnému vymedzeniu (stret smrteľnosti a odpustenia), pretože spoliehať sa len na tú neustálu pomalosť a dopremýšľanie nad dejom je pasé, pokiaľ nie je prehĺbené s ďalšími motívmi, gradáciou a motiváciami postáv, odhaľovaniu zákutí a dôvodov ich konania. Trošku sa vyhrať, nech to umenie má rozvité a forsírované rysy vo všetkých fragmentoch, nie len tých, "do očí bijúcich"! ()
Mená, činy, motívy sa nejakým prazvláštnym spôsobom splietali do seba a úprimne povedané doteraz som nepochopil výskyt niektorých postáv a význam niektorých scén. Vizuál bol ale krásny. Množstvo statických záberov na nádhernú krajinu, kde postavy a dej boli iba krovie. Oceňujem ešte bojovú choreografiu hlavnej hrdinky. Keď chcela zabiť zabila jedným pohybom, keď sa iba bránila, dokázala to holými rukami. Ale na komplexný zážitok bolo tých pozitív málo. Nadšeným ohlasom z Cannes a nominácii na BAFTA nerozumiem. 50% FCH052016/3 ()
Reklama