Reklama

Reklama

Auschwitz

  • Německo Auschwitz
Trailer
Kanada / Německo, 2011, 70 min

Obsahy(1)

Na nástupiště přijíždí vlak. Místo oken ostnatý drát. Vystrašení lidé uvnitř hledí ven. Vlak vjíždí do stanice, koleje dál nevedou. Stanice se jmenuje Osvětim. Němečtí vojáci na peronu odemykají zamčené dveře a lidé začínají vystupovat. Jsou rozdělováni do skupin. Jedni vlevo, ti co můžou pracovat vpravo a děti nechávají u dozorců. Velká část lidí je odvedena do budovy označené písmenem E. Svlékají se a vcházejí do "sprch". Zatímco umírají, němečtí vojáci rozdělují a počítají získané cenné předměty jako jsou zlato, hodinky a šperky. Mrtvoly jsou vynášeny a spalovány. Do vlakové stanice Auschwitz přijíždí další vlak. (Terva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, v čem je Bollův Auschwitz lepší a etičtější než Schindlerův seznam od Spielberga. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, proč jezdí tolik lidí do Osvětimi. Osvětim, což je takový symbol celého Holokaustu (ne snad kvůli počtu obětí, ale protože se na rozdíl od jiných táborů zachoval a nebyl Němci zplanýrován), navštíví každoročně skoro milion lidí. Dokonce se jednu dobu uvažovalo o omezení počtu návštěvníků. Proč tam ty lidi ale jezdí? Typická odpověď zní, že kvůli pietě, vzpomínce, aby se historie nezopakovala, nicméně skutečnost je taková, že převážná část lidí tam jede spíš ze zvědavosti, často z takových až bulvárních pohnutek zhlédnout a pocítit místo, kde zemřelo přes milion lidí. Tudíž Bollův přístup, který pojal Auschwitz jako exploataci lákající diváky na šokantní podívanou, odpovídá vlastně mnohem víc pravdě než pietní přístup Spielberga, jehož Schindlerův seznam je takovým tím typickým památníkem Holokaustu. Fakt, že je ten Bollův film dosti žalostně zrežírovaný, nevěrohodný (po vhození cyklonu se vždycky zhaslo a mrtvoly nebyly po otevření komory rozházený všude kolem po podlaze, ale na jedný hromadě ap.), že je vzhledem k rozsahu tragédie až komicky komorní a hlavně ani trochu šokantní, na celé věci nic nemění. Převážná většina lidí jezdí do Osvětimi přesně kvůli tomuhle. Schindlerův seznam je vlastně dosti kuriózní v tom, že i když jde o celkem progresivní film, natáčený dokumentárním stylem a se zajímavě zvolenou postavou na pomezí, jakmile dojde na scénu transportu, film se zásadně mění a nabízí sled konvenčních záběrů jak z nějaký příručky: exteriér s vlakem, vagon uvnitř, rampa s esesáky, pohled na komín, cesta do sprch, napětí uvnitř komory. Boll to uchopuje trochu jinak, a i když vzhledem k jeho režisérským limitům vyznívá film nakonec dost krotce a jalově, odpovídá tomu, co od návštěvy Osvětimi většina lidí ve skutečnosti očekává. ()

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Boll je hroznej retard. On měl nakročeno k tomu, aby z něj byl solidní béčkovej režisér a on samou sebestředností nemá problém zajít dál, dál než jsem vůbec kdy tušil. Zajímalo by mě, jestli v dnešním muzeu Osvětimi vůbec o tomhle filmu vědí. Já bych ho tam rozhodně nikdy nepouštěl. Nejenom, že vůbec nic nenabídl, on taky vůbec nic neobsahuje. Ze začátku bláboly režiséra, kterej si mastí pupek nad tím, co Němci všecko provedli, a jelikož on je Němec, tak by to měl ukázat. Pak záběry na německou mládež, která ví uplný hovno a pak záběry na transporty, komory, pece. Po půl hodině opět záběr na debilní studenty a opět režisér, kterej si myslel, že tím filmem něco ukázal. Ukázal ledatak hovno a mě akorát tak nasral, protože jsem si osobně myslel, že až takovej magor není. A co mě ještě víc udivuje, tak fakt, že za jeden rok..ale co rok, cca měsíc, natočil na stejný kulisy v Chorvatsku tři filmy. Nejdřív vážnou Osvětim, pak fantasy film z druhý světový války a pak parodii na tenhle fantasy film z druhý světový války. On je fakt magor. ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

Jak asi může dopadnout hraný dokument o holocaustu, když ho točí takový neumětel s hypertrofovaným sebevědomím a s egem větším jak Tři soutěsky jakým je Uwe Boll. Není to natočené kvůli památce, ani z nějakých citových pohnutek (ačkoliv by to Boll rád pojal jako vysoce angažovaný film), ale s jediným prostým účelem - šokovat. Což by nebylo na škodu, kdyby to mělo čím šokovat. Věnovat se po většinu filmu věcem, který ostatní filmy o holocaustu přehlíží nebo zkracují nebo rovnou vynechávají, je záslužné. Ale nepotřebuji vidět několikaminutové scény z plynové komory plné starých nahých lidí umírajících v agónii, aby na ně vzápětí naběhlo sondernkomando a vytrhávalo jim zuby v detailních záběrech. To je prostě tuctové gore, bez jakékoliv přidané hodnoty. Auschwitz pak netvoří nic jiného než selekce a plynová komora. Nejvíc wtf jsou pak prostřihy na studenty, kteří mají vykládat, co vědí o Třetí říši (Hitler byl dobrý řečník. Neměl rád židy, protože měli víc peněz než ostatní... COŽE PROSÍM?). Je to zmetkovitý naturalistický shit, který vznikl, jen aby si na něm Boll mohl mastit ego. ()

SaNcHeZ_cz odpad!

všechny recenze uživatele

Trochu nechápu smysl tohohle celého filmu. Po vizuální stránce to alespoň u hraných sekvencí není taková hrůza jako je u Uweho obvyklé, nicméně několik rozhovorů a k tomu jedna hraná sekvence a pár archivních záběrů? Sorry ale myslím, že i televizní produkce mohou nabídnout více, než tahle snaha o to být šokující, která se míjí úplně účinkem. ()

Ivoshek odpad!

všechny recenze uživatele

Nechci do toho Němcům mluvit, ale čekal bych teda něco lepšího. Někdo níže o autorovi napsal označení "neumětel" a s tím se mohu jedině shodnout. Kombinace režisérova proslovu, ankety s omladinou a špatně natočeného vyhlazování vytváří smrtící koktejl nudy a studu. Myslím, že pokud někoho téma zajímá, může si najít filmy výrazně přesněji zobrazující realitu, jako je Šedá zóna, Saulův syn, Útěk ze Sobiboru a celou řadu dalších. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama