Reklama

Reklama

Kraj je vesnice na Sibiři plná Rusů, již měli tu smůlu, že se za války dostali do německého zajetí, ne-li přímo s Němci spolupracovali. Do tohoto drsného a mrazivého prostředí přijíždí v roce 1945 válečný hrdina Ignát, aby zde řídil lokomotivu. Brzy pozná, že vavříny dnů minulých mu nebudou příliš nápomocny, zvlášť když vesnice má svůj nepsaný řád, skrytý systém vztahů a temnou minulost.
Ruský western plný samohonky, vlakových jízd na hranici možností stroje i člověka a hledání úniku z pomyslného pekla (Kraje) natočil jako svůj šestý celovečerní film Alexej Uchitel. (ZkuKol)

(více)

Recenze (22)

Fr 

všechny recenze uživatele

...schovaní před oprávněným hněvem lidí, díky soudruhu Stalinovi.... Ignác má zakázáno řídit vlaky, parta je samej práskač a zdáli to pozoruje medvěd, kterýmu se říká nesmrtelný. Gulag není koncentrák. Jsou tu ženský, jídlo a někdy je i veselo. A taky je to místo, kde se může odehrávat - pro mě - nezajímavej příběh plnej jízd parních lokomotiv, rusko-německého (ne)přátelství a medvěda, kterej je alergickej, když mu někdo chčije v revíru. Drama, které uchvátí každého sovětského opravdového člověka! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Vzruším se jen při pohledu na parní lokomotivu. 2.) Ještě jsem neviděl rvačku holek s bobrama. 3.) Gulag? O tomhle pionýrským táboře jsem ještě neslyšel.... 4.) Přemýšlím, jestli by Tony Scott mohl natočit film o nejlepším parním stroji na světě, Josifu Stalinovi . 5.) Chci si zkrátit čekání na Fishmana, kterej má přijet, aby nás potrestal. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Veľmi nesympatický a hrubý film. Najprv som myslel, že to bude film o gulagoch, no vykľul sa z toho film o živote, kde nie je núdza o vulgarizmy, nahotu, sex, zbytočné vraždy, avšak aj o tvrdú prácu, drsnú prírodu, psychológiu ohľadom Nemcov a Rusov a prekonávanie rýchlosti vlakov. Približne dve hodiny tohto filmu mi veľa poznatkov nedali, ba mi zväčšili smutnú náladu. Akosi mi nedochádza, čo chcel autor týmto filmom zdeliť. Ak chcel iba opísať tvrdé podmienky, bolo toho málo, ak chcel zasiahnuť niečo z psychologickej oblasti, bolo to ešte slabšie. Príde mi to ako obyčajný film o prežívaní, ale s dobrými momentmi ohľadom železnice a vlakov. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tento ruský film mi trochu pripomína iný tiež ruský - Franz a Polina. Tu má však láska medzi Rusom a Nemkou trochu iný priebeh. Mnohí kritizujú, že film musel točiť nejaký fanda lokomotív, ale mne to ani trochu nevadilo a mašiny ma bavili. Voľnejší režim v mnohých gulagoch naozaj takto mohol fungovať. Toto nie je koncentrák, tu sme stovky, tisícky kilometrov od civilizácie. Tu nebolo potreba toľko stráží, pretože nebolo kam utekať a ak náhodou aj, tak potrebuješ mnoho jedla, aby si nezdochol hladom...Zaujímavý príbeh o Nemke, ktorá celú vojnu prežila schovaná niekde v starej lokomotíve sa postupne mení v nevšednú love story. Jej spoločná stavba provizórneho mosta spolu s rušňovodičom je pre mňa najlepšou scénou. Celkovo solídny film po ktorých treba trochu pátrať, čo je škoda. 80%. ()

ghatos 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, hodně zvláštní film plný symbolů a odkazů. Divák se musí sice trochu orientovat v minulosti, ale i tak se to dá pochopit. Na první pohled složité následky mají jednoduché příčiny. Vše je postupně vysvětleno. Závěr si mi líbil. Náročnější snímek, který si na nic nemusí hrát - je opravdu filosofický a intelektuální (v pozitivním slova smyslu). 72%. EDIT: Velmi mě pobavil komentář od verbala111. Je klasickým případem toho, jak by lidé neměli hodnotit na csfd. On to nepochopil, takže by to ani neměl hodnotit (rozumněl bych, kdyby tu vznesl kritické připomínky a dal třeba tomu i odpad). Takhle tu vlastně předvedl jen rádoby vtipnou onanii sám na sebe, která má jakože shodit tenhle film. Je to velmi neoriginální a hloupoučké. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2011) KRAJ je přesně ten typ "definitivně účtujícího" filmu, který potřebuje každá národní kinematografie, jež se potřebuje vyrovnat s napjatými poválečnými vztahy mezi dvěma národy. (U nás tomu tak je v případě HABERMANNOVA MLÝNU, který má stejně jako KRAJ potřebu se vyjadřovat k poválečné situaci poněkud zpozdile.) Na jedné straně je patrná snaha pojmout danou problematiku komplexně ve smyslu snahy zahrnout úplně vše, což vede k značnému zjednodušování, dramaturgické roztříštěnosti a nedostatečné profilaci řady postav (flashbacky příliš nepomáhají); na té druhé - vzhledem k časovému odstupu - lze určité věci pojmout jako žánrovou podívanou, kterou si lze v několika scénách díky jejich zdařilému inscenování patřičně užít. Jsem rád, že jsem tohoto ruského "vyslance" na Oscara mohl zhlédnout na velkém plátně, protože několik scén je vskutku impozantních (přejezd mostu, závěrečná honička dvou lokomotiv), ale pokud filmu dávat nějaké ceny, tak leda ty "technické" (opojná kamera, která pojímá řadu scén v dlouhých a promyšlených jízdách, velkými celky dává vyniknout přesné, syrově působící výpravě, akce je zase umocněna dominancí zvukových efektů). ()

Galerie (47)

Související novinky

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

17.01.2011

Tak jako každý rok, i letos, nám hollywoodští zahraniční novináři připravili nejedno (ne)příjemné překvapení. Pod letošním moderátorským vedením Rickyho Gervaise se stal neúspěšnějším filmem The… (více)

Královské i sociální Zlaté glóby

Královské i sociální Zlaté glóby

15.12.2010

Osmašedesáté udělování „oscarových předskokanů“ se odehraje v lednu, nominace známe od včerejška. Co se týče počtu nominací, vede britské drama s údajně excelentním Colinem Firthem The King´s Speech… (více)

Reklama

Reklama