Režie:
André ØvredalScénář:
André ØvredalKamera:
Hallvard BræinHrají:
Otto Jespersen, Glenn Erland Tosterud, Johanna Mørck, Tomas Alf Larsen, Robert Stoltenberg, Urmila Berg-Domaas, Hans Morten Hansen, Knut Nærum, Eirik Bech (více)Obsahy(5)
Ačkoli zbytek světa zná troly především jako figury z fantasy či malé roztomilé skřítky s velkými bříšky a naježenými vlasy, v Norsku jsou postavami národního folkloru, vystupujícími v báchorkách, které čtou rodiče dětem před spaním. Mají vlastní propracovanou mytologii a existují v různých podobách, od dobrotivých bytůstek po gigantická krvežíznivá monstra. Jenže co když trolové opravdu žijí a norská vláda jejich existenci tají? Tříčlenný tým studentů se vydává po stopách bizarních medvědích útoků v horách a lesích Norska a setká se s podivínem, jehož pomlácený džíp se smradlavým karavanem je vždy poblíž podobného incidentu. Muž, jehož mají v okolí za pytláka, o sobě tvrdí, že je lovec trolů, a dovolí štábu, aby ho doprovázel. Důmyslně vystavěný mystifikační pseudodokument se vedle samotných trolů zaměřuje také na otázku, jak by dnes žili bájní rekové bojující s monstry. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (613)
Hodně podobné svým pojetím asijskému The Host a také Čapkově knize Válka s mloky. Velmi netradiční příšery (obří norský trol opravdu jinde není!) jsou spíš vedlejší linií v dokuhororu, kde tou hlavní myšlenkou je vládní zatajení jejich existence. Trikům pomohlo právě ta dokumentární kamera a fakt, že trolové "sociálně" žijí jen v noci, kdy si logicky něco natočíte leda na infrakameru. Takže ty asi 3 minuty s norskými mazlíky nejsou trapné a občas i lehce vyděsí. Hraní si navážno zabírá víc než ve většině hokusduchpokusů ala Blair Activity, takže proč ne. ()
Ocenila bych více toho kittelsenovského vizuálu a méně Blair Witch. I ta interní logika dost drhne (nač se obtěžovat poněkud za vlasy přitaženým "vědeckým" vysvětlením fenoménu petrifikace trollů na slunci, když příběh operuje s tím, že troll "vycítí křesťana"). Přes všechny svoje nedostatky je ale Trolljegeren ohromně sympatický počin - a už jen kvůli těm parádním trollům stojí za vidění. ()
Sklamanie (ako keby Cloverfield skončil v polovici). 80 minút prepierania mytológie, ktorá barličkuje na pár vtipných chvíľkach a 10 minút prekvapivo kvalitnej akcie je pomer, ktorý som pri všetkej snahe fakt nedával. Únavné na druhú a s nadhľadom hodným trollých parametrov (je to veľké ako kostol a nikto to nikdy nevidel). 50% ()
Norská found footage fantasy pahádka pro dospělé, která mi vyrazila dech. Čekal jsem suchou devadesátiminutovou napínačku s jediným finálním záběrem na digitalního obra, načež jsem dostal velmi svižnou a příjemnou podívanou na to, jak pár studentů s kamerou ve snaze chytit pytláka, narazí na regulérní světový unikát - lovce trolů. Toho už jeho tajná práce pěkně sere, tak kupodivu svolí s natáčením své denní rutiny. Manévrovací prostor je obrovský, norská zimní příroda krásná, šance jsou velmi slušně využité a zpracované. Proč to neocenit? 90% a velmi příjemné překvapení. ()
Veľmi príjemné prekvapenie. Trolljegeren je naozaj zaujímavý a dokázal film o Troloch ukázať aj z iného než len s detského či komediálneho uhlu. Vážny film na spôsob moderného dokumentárneho trendu, ktorý zaujme hlavne svojou netradičnosťou, dokáže diváka zaujať aj krásnou Nórskou prírodou a samozrejme napätím, ktoré sa každým posunutím sa hlbšie do lesa stupňuje. Samotní Trolovia mi priši trochu komický, ale to je zrejme jediná negatívna vec, ktorú môžem spomenúť. Síce to nie je žiadny The Blair Witch Project či REC, ale pri niektorých scénach sa dá napätie ozaj cítiť a to je počuť len zvuky. Strach z neznáma tu funguje ako švajčiarske hodinky. Ukážka dokonalého využitia skvelého nápadu a malého rozpočtu, tak ako nie až tak starý a rovnako kvalitný Monsters. Po filme som mal chuť zobrať tú svoju kameru a vbehnúť do najbližšieho lesa a len tak natáčať. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (9)
- Film obsahuje niekoľko odkazov na historický škandinávsky folklór. (misterz)
- Dle režiséra André Øvredala se tým okolo natáčení snažil celý projekt držet v tajnosti. Název filmu a herecké obsazení tajili do premiéry a místo klasické propagace využili tzv. virálního marketingu. (Dzegr)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
Reklama