Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletý Roman Kogler žije v nápravném zařízení pro mladistvé, má za sebou již půlku trestu a před sebou naději, že bude propuštěn na podmínku. Šance se však zdají mizivé, je samotář, nemá rodinu a vypadá to, že není schopen začlenit se do společnosti. Jednoho dne překvapí jak svého vychovatele, tak možná i sám sebe: získá zaměstnání ve vídeňské městské márnici. Setkání se smrtí a smutkem, které jsou přirozenou a stejně samozřejmou součástí života jako láska či zrození, mu pomůže dospět a vyrovnat se s minulostí zatíženou vinou. Režisér téma nezneužívá, diváka citově nevydírá, a navíc měl šťastnou ruku při výběru hlavního představitele, který svým autentickým herectvím snímek podpořil. Celovečerní režijní a scenáristický debut herce Karla Markovicse je úspornou a vizuálně podmanivou sondou do lidské psychiky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (30)

Marqta 

všechny recenze uživatele

Neobyčejně obyčejný syrový snímek. Děj plyne poklidně a realisticky, líbí se mi že v tomto případě tvůrci netlačili na pilu, byla by to škoda. Takhle dostává film daleko větší ponuře melancholické rozměry. Atmosféra je chladná, odtažitá, ale svým způsobem působí velmi přirozeně. Snímek je navíc dokreslen dobrou hudbou, takže mi z výsledného dojmu párkrát přeběhl mráz po zádech. Vše je zaměřeno na hlavní postavu Romana, tvůrcům se podařilo vykreslit jeho osobnost téměř beze slov (což mě celkem ohromilo), velkou část zásluh na tom má bezpochyby Thomas Schubert, který to zahrál vážně skvěle. Ve výsledném dojmu mi film připadal opravdu jako pomyslná "sonda do duše", jak je výstižně napsáno v Obsahu. Kamera je dobrá, prostředí jen umocňuje atmosféru a vůbec nevadí, že jsou často slova nahrazena záběry. Pro mě to byl hodně silný filmový zážitek - 4 silné hvězdičky. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já vím, že na tohle téma jsou mraky filmů, já vím, že mnohé z nich jsou určitě i lepší, ale já si nemůžu pomoct, dlouho jsem necítila takovou zvláštní empatii ke klukovi, jakým byl v tomhle případě Roman. Bylo mi ho líto v té jeho zoufalé osamělosti, při jeho dost kruté a silně deprimující práci jako je přepravování mrtvol a nebo při jeho striptýzových, ponižujících prohlídkách, když se vracel z práce zpátky do pasťáku. Ta jeho osamělost byla nejvíc zřejmá třeba ve scénách v bazénu a nebo i při rozhovoru z matkou. Těch situací bylo určitě víc a já jsem vděčná i za ten otevřený konec, který mi poskytnul malou jiskřičku naděje pro Romana do budoucna. Na tu první polovinu filmu bych trochu přitlačila, co se týká tempa, jinak nemám nejmenších výtek, spíš naopak. Za debut Thomase Schuberta a za prvotinu režiséra Karla Markovicse dávám určitě palec nahoru. ()

Reklama

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Námět je to super, ale to zprácování už je horší. Bylo to vcelku nudně zpracované. Chtělo by to větší spád a ne tak moc prázdných scén. Ale líbil se mi hodně herec v hlavní roli. Jen byl na můj vkus moc tichý. V druhé polovině filmu už se to trochu zlepšilo. Hodně jsem postrádala hudbu. Občas tam sice byla, ale málo. Trochu jsem i uvažovala o 80%, ale nakonec dám jen lepších 60%. ()

Hafran 

všechny recenze uživatele

Civilní příběh o klukovi z pasťáku a jeho každodenním živoření. Hrůza stálé bezvýchodnosti není nic proti důvodům proč se život hlavního hrdiny dostal tam kde je a proč ho práce s mrtvými dostane zpět mezi živé. Přes navenek tuctové nezávislé téma je film překvapivě jemně ztvárněn, bez zbytečného přehánění a moralizování. Palec nahoru pro rakouský debut herce proslaveného z Komisaře Rexe. ;) ()

bassator 

všechny recenze uživatele

46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Atmen / BREATHING / Dýchat) - Takto si představuji kvalitní festivalový film. Uvěřitelný příběh, pomalé až utahané tempo, jednoduchý nenáročný děj, mrazivá atmosféra, přirození nepřehrávající herci... - 8. 7. 2011 - kino Pupp - Karlovy Vary - 80% ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Před natáčením snímku museli herci projít kurzem, ve kterém se naučili zacházet s nebožtíky. Místa, kde se příběh odehrával, jsou skutečně prostory, ve kterých pracuje i pohřební služba. Všechny scény navíc kvůli autenticitě kontroloval zaměstnanec pohřební služby. (šalenka)
  • Režisér si přál přesně 18letého chlapce, aby mohl co nejpřesněji zachytit přerod v muže. (šalenka)
  • Základním předobrazem, který režiséra k natočení filmu inspiroval, byl pohled na mrtvou ženu ležící na zemi v pokoji. (šalenka)

Reklama

Reklama