Režie:
Hoon JangScénář:
Sang-yeon ParkKamera:
Woo-hyung KimHrají:
Ha-kyun Shin, Soo Ko, Seung-soo Ryoo, Chang-seok Ko, Ok-bin Kim, Je-hoon Lee, Seung-ryong Ryoo, David Lee, Jin-woong Cho, In-gi Jeong, In-ho Jang (více)Obsahy(1)
V posledních dnech korejské války, kdy již probíhala mírová jednání, přijíždí armádní komisař k jednotce, která nadále svádí boje o strategický bod, jenž má rozhodnout o nové hranici mezi Severem a Jihem. Zatímco vyšetřuje okolnosti zabití velitele, poznává komisař vztahy mezi vojáky uvnitř jednotky, ale i napříč frontovou linií. Podobně jako ve svém druhém filmu, akčním thrilleru Secret Reunion, se režisér Jang Hoon věnuje otázce rozdělení Korejského poloostrova. Ačkoli hlavní atrakcí tohoto válečného eposu představují spektakulární sekvence ukazující peklo války, hlavní silou vyprávění jsou působivě vykreslené charaktery na obou stranách bitevního pole. (Filmasia)
(více)Videa (1)
Recenze (74)
Toto je jeden z najlepších vojnových snímok, aké som kedy videl. Je to už dlhšie, čo som tento vojnový snímok videl, ale stále ho mám v pamäti. Opäť tu sme svedkami vojnového pekla v 50.rokoch medzi oboma Korejskými štátmi a je tu vklinený motív vyšetrovania zrady či spolupráce s nepriateľom a tak na front vyráža v utajení vojak, ktorý tomu má prísť na kĺb. Inak tu je ešte tiež motív lásky a ostreľovača - viac prezrádzať nehodlám. Inak veľmi solídne natočená vojnová dráma s dobrou kamerou, strihom, hercami, postavami, kostýmami, hudbou, ako aj vojnovými scénami. ()
Velmi naturalisticky podaný pohled na to, jak to vypadá, když už jsou kluci na dně a bojiště se mění v pole mrtvých a kde se slévají obě strany, ale už bez boje. Film, který si vyžádal obrovské množství komparsistů, kteří vytvářeli zem, po kterém ještě chodilo a bojovalo pár těch zbylých a to ke konci už zcela zbytečně. Korejci si ve skutečnosti užili té války moc. Četla jsem o třech a půl milionech mrtvých, možná na jiném místě, možná dohromady, ale je to zoufalost sama, pomyslet jen na to, že k tomu ve většině případech nemuselo vůbec dojít. Ta trochu patetická struna jim budiž odpuštěna, protože u nich je téměř samozřejmostí. ()
Příběhově poměrně přímočaré, ale co do postav a vizuálu velice kvalitní válečné drama z ne tak okoukaného prostředí korejské války. Příběh skupinky sympatických vojáků, u nichž oceňuji poměrně propracované prokreslení charakterů, takže mi tentokrát úplně nesplývali, ačkoli si byli všichni podobní jak vejce vejci. Tu trošku chlapáckého humoru velice záhy přeruší válečný masakr, který možná šetří na krvi a laciné brutalitě, ale i přesto bitvy působí velice surově a drasticky. ()
V poslední době jsem si dal za úkol opět o kousíček dál pokročit ve sledování jihokorejské filmové tvorby. Tato země již za minulé roky vyprodukovala pár poctivých snímků z tohoto žánru, proto jsem se na Gojijeon velice těšil. Téma Korejské války odehrávající se v 50.letech 20. století opět nezklamalo, člověk se dozví nějaké nové informace, líbilo se mi, že film dokáže nabídnout kromě strhujících válečných scén i slušnou řádku dialogů, jež vás donutí k zamyšlení. Celkový zážitek umocňuje krásná hudba, na to je vždy u Korejců spolehnutí. A ten adrenalinový nášup na konci, to byla slast sledovat, jen očekávejte, že se nebude konat žádný happyend. V porovnání s jinými snímky z těchto končin (Mai Wei, Pouta války, Pohwa seguero) to trošičku ztrácí, pořád se ale jedná o něco, co může nabídnout nesporné kvality. 7,5/10 ()
Kvalita výpravy u korejských filmů je asi jeden z mála důvodů, proč vlastně sleduji jejich tvorbu. Občas se stane něco příjemného a dokáží vytvořit perfektní záležitost - Pouta války / Taegukgi hwinalrimyeo. Ostatní tvorba na tom ale je trochu složitěji. Přední linie / Gojijeon je trochu komplikovanější záležítostí, má více postav, takový nějaký zmatenější příběh s několika flashbacky, které jsou na filmu asi nejzajímavější částí. Jako vždy je válka vyobrazeno příkladně, ale těchto několik pozitiv nedokáže vynahradit fakt, že se jedná o přetaženou "nádheru"! ()
Galerie (31)
Photo © Showbox/Mediaplex
Reklama