Režie:
Hoon JangScénář:
Sang-yeon ParkKamera:
Woo-hyung KimHrají:
Ha-kyun Shin, Soo Ko, Seung-soo Ryoo, Chang-seok Ko, Ok-bin Kim, Je-hoon Lee, Seung-ryong Ryoo, David Lee, Jin-woong Cho, In-gi Jeong, In-ho Jang (více)Obsahy(1)
V posledních dnech korejské války, kdy již probíhala mírová jednání, přijíždí armádní komisař k jednotce, která nadále svádí boje o strategický bod, jenž má rozhodnout o nové hranici mezi Severem a Jihem. Zatímco vyšetřuje okolnosti zabití velitele, poznává komisař vztahy mezi vojáky uvnitř jednotky, ale i napříč frontovou linií. Podobně jako ve svém druhém filmu, akčním thrilleru Secret Reunion, se režisér Jang Hoon věnuje otázce rozdělení Korejského poloostrova. Ačkoli hlavní atrakcí tohoto válečného eposu představují spektakulární sekvence ukazující peklo války, hlavní silou vyprávění jsou působivě vykreslené charaktery na obou stranách bitevního pole. (Filmasia)
(více)Videa (1)
Recenze (74)
Technicky je film na skvělé úrovni a po téhle stránce není moc co vytknout. Bitvy jsou rovněž skvělé zpracované a hlavně přehledné. Trošku mi vadila zbytečně dlouhá stopáž, protože některé pasáže filmu jsou nudné a zbytečně natahované. Dialogy taky nejsou zrovna silná stránka, ale klady převažují nad záporama. ()
Proč? Nač? Jak? Nikdo, a to myslím opravdu vážně, neumí ukázat absurditu války tak jako Jihokorejci. Teď jsme dokoukali a já místo jedné dvojky vína musela dát dvě. Jinak bych to snad nezvládla. Poslední půlhodina mě zase jednou srazila do kolen. A první "nehistorická" role Lee Davida, v které jsem ho viděla, je nezapomenutelná. ()
Je docela jasné, proč má korejský film poslední dekády takový vřelý ohlas. Korejci jsou totiž bravurní řemeslníci, pouští se do atraktivních témat, umí své filmy napumpovat akceptovatelnou dávkou patosu a afektovanosti a jejich tvorba na západního diváka nepůsobí vyloženě exoticky. ______ Při hodnocení Přední linie se někde uvnitř mé hlavy přetahuje nenáročný divák, který si užil pulzujících emocí a výborně nasnímané válečné vřavy s tou druhou půlkou mého diváckého já, jenž nemůže přehlédnout, že Hung Jang do svého díla zahrnul de facto 100% kliše spojených s válečným žánrem a nenabídnul vůbec nic nad to, co už do svých snímků zapracovala kvanta filmařů před ním. Při hvězdičkování na CSFD ovšem většinou dávám o něco větší váhu samotnému diváckému zážitku, než racionálnímu zhodnocení, takže nakonec zůstávám u pěkných 70%. ()
Velmi naturalisticky podaný pohled na to, jak to vypadá, když už jsou kluci na dně a bojiště se mění v pole mrtvých a kde se slévají obě strany, ale už bez boje. Film, který si vyžádal obrovské množství komparsistů, kteří vytvářeli zem, po kterém ještě chodilo a bojovalo pár těch zbylých a to ke konci už zcela zbytečně. Korejci si ve skutečnosti užili té války moc. Četla jsem o třech a půl milionech mrtvých, možná na jiném místě, možná dohromady, ale je to zoufalost sama, pomyslet jen na to, že k tomu ve většině případech nemuselo vůbec dojít. Ta trochu patetická struna jim budiž odpuštěna, protože u nich je téměř samozřejmostí. ()
Těžko lze někde na světě najít dvě země, které mají podobně vyhrocené vztahy jako Severní a Jižní Korea. Pro mě šlo o docela neznámou kapitolu války a film, který mi byl doporučen jedním kolegou. K mému překvapení šlo o kvalitní podívanou, poukazující na nesmyslnost války a na vše utrpení, které sebou pro všechny zúčastněné nese, navíc se tu objevila celá řada dobře zapamatovatelných momentů...75%. ()
Galerie (31)
Photo © Showbox/Mediaplex
Reklama