Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Moderní Argento mi dal přesně co jsem od něj nevědomky vždy očekával. Pomalá vyprávění zaměnil za příběh, který slušně odsýpá, film drží diváka v pozornosti, závěr filmu je sice naprosto nečekaný, ale pro mne velice přitažlivý. Celé to kolem dětské sadistické říkanky nahání po celý film husí kůži. Vraždy naprosto perfektní, Argento si tentokrát nebere servítky. Herecké výkony velice dobré, velmi mne potěšil Max Von Sydow v roli komisaře Morettiho. Bohužel se téměř vytratila Argentovská zasněná obrazová kamera, několik pěkných a zajímavých pohledů a záběrů se sice najde, ale je jich poskrovnu ... Každopádně perfektní giallo. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Argento má i lepší filmy, ale propracovaný start i závěr jsou logickou mozaikou a nedělají giallo stylu ostudu. Mnoho nelogických souvislostí už tu bylo diskutováno, ale Argentovi se dají odpustit. Je pravdou, že by se člověk raději podivoval nad překvapivým vyzněním situace, než nad tím, že je to prostě nemožné. Začátek filmu pro mě bylo klasické giallo sedmdesátých let s dvojicí zmatených a pomateně se chovajících krásek. Dál už mi snímek přišel přeci jen ovlivněn dobou, ale jak už jsem psal, závěr je zajímavý a já do poslední chvíle podezříval Glorii. ()

Reklama

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Najlepší Argento po roku 2000, možno od Opery. Veľmi dobrý príbeh, ktorý svojich fanúšikov šteklí nostalgiou po starých giallo časoch, tu pripomenie autorov vlastný Deep Red, tam zasa niečo iné. Stvrdia to fantastické Stivalletiho gore efekty a zacementuje fantastický soundtrack od Goblinov. Nevšimol som si ani záblesk CGI, je to sebavedomá, osobitá jazda s dušou, neušitá horúcou ihlou, čo mi trochu chýbalo pri Mother of tears. Za to tu hviezdičku, vzhľadom ku starším kúskom, rád prihodím. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Není to úplně špatný film, příběh ujde, kamera je občas příjemně nápaditá (vlak, koberec...) smrt je občas spektakulární (třeba postupně odhalovaná smrt z úvodu filmu) kvůli soundtracku se dal dohromady Goblin... Sleepless je ale pocitově dlouhý film,  ne všechny části fungují (pořád dokola debilní říkanka) a některé věci (třeba chování některých budoucích obětí nebo anglický dabing některých postav) by nejspíš prošly i jako parodie na giallo. Max von Sydow je tady spíš na obtíž. 7/10. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Zrejme najlepší Argento poslednej dekády. V podstate klasické giallo s dodržanými pravidlami žánru (vraždy nevyšetruje klasický policajt, na prevedenie vrážd je kladený väčší dôraz než na logiku príbehu a pod.). Problém je že je tu už moderné prevedenie (bez farebných orgií) a tak niektoré logické prešľapy sú až do očí bijúce - napr. ako sa mohol vrah tak rýchlo ocitnúť vo vlaku, keď obeti volal ešte z izby, a tá vtedy už vo vlaku sedela... Našťastie to ale celé zachraňujú skvelé scény, jasne dokazujúce Dariov rukopis - nájazd kamery po koberci v divadle s hudbou Goblins, alebo rozhovor s odrazmi tvári na skle pohára). Taktiež koniec môže byť pre neznalého diváka sklamaním - taký expresný koniec sa dnes nenosí, teraz je v móde dlhý finálny súboj zo zloduchom. Na to Dario vždy kašlal, zaujímavé že tu mi to opäť nevadilo, zato u Tretej matky (Matka slz) už áno... celkovo som presvedčený že Vrah prichádza v noci je vydarenejší a viac "argentovský" film než La Terza Madre (2007) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)
  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)

Reklama

Reklama