poster

Shun Li a Básník

  • Itálie

    Io sono Li

  • slovenský

    Shun Li a básnik

  • anglický

    Li and the Poet

Drama / Romantický

Itálie / Francie, 2011, 98 min

Režie:

Andrea Segre

Kamera:

Luca Bigazzi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Katullka
    ***

    Výborná poetika, která je zabita posledními patnácti minutami filmu. To si vůbec tento film nezaslouží. // 16. MFDF Ji.hlava(28.10.2012)

  • Eodeon
    ***

    rozpačité dojmy budí tento film z prostoru na pomezí umělecky hodnotného výrazu a stereotypní festivalové ohavnosti. lyrizující hudba a hluché snahy o navození meditativní nálady v okamžicích "zmraženého" děje, při nichž kamera obdivuje krásy "pohlednicových" záběrů krajin, svědčí spíše o kýčovitosti. stejný postoj bych mohl obhajovat i odvoláváním se na přemíru patosu. při empatičtějším zkoumání ale vyjde najevo, že přítomný patos je dvojího druhu, krom prvoplánových útoků na diváckou sentimentalitu a simulovaných konfliktů jde i o onen základní pocit "krásné bolesti", bez kterého se nemůže obejít žádné zdařilé umělecké dílo. ve filmu nescházejí ani potřebné obsahy, které dávají popsaným prostředkům hodnotu a ospravedlnění, upřímně předložené motivy sblížení navzdory společenskému systému, xenofobie, naděje a náplně života. mezi hlavní přednosti filmu patří především chvályhodný, minimalistický i místy umírněně expresivní herecký výkon Tao Zhao a práce s hudbou i práce s tichem. pomalé uplývání triviálních dějů dovoluje v začátcích filmu vystihovat citové stavy postav, zatímco v jeho druhé půli znásobuje útrpnost dramatických chvil. ordinérní formální koncepce civilního příběhu dává vyniknout jedinečnosti místa, drobných dějů i jednotlivých postav. každá postava je přitom nezastupitelná, má sice své pevné místo ve zdánlivě velmi realistickém fikčním světě, ale také nepostradatelnou, unikátní funkci, která nemusí být zjevná. Až se nabízí otázka: čí je to vlastně příběh?(25.10.2012)

  • ScarPoul
    *****

    Krásny film o strete dvoch rozdielnych kultúr. Pre mňa sa jednalo o najpríjemnejšie filmové prekvapenie tohto dňa. Sila nevypovedaného tu bola v priamom kontraste s tým vypovedaným. Herecké duo Tao Zhao a Rade Šerbedžija predviedli citlivý, smutnoveselý pohľad do dvojice charakterov, ktorým naozaj výborným spôsobom vdýchli život. Film má veľmi príjemný humor a zároveň je kritikou na spoločenské hodnoty a spôsob života, ktorý rozdelí dvojicu ľudí, ktorý sa navzájom potrebovali. More a básne sú potom len povestnou čerešničkou. Segre vytvoril komorný, ale pritom veselý film, ktorý je bohatý na myšlienky a detaily spôsobu života jednej sociálnej vrstvy v opozite k tej druhej a ktorý má veľkú šancu po skončení zanechať ten najkrajší pocit. Pre mňa sa tak rozhodne stalo. Pobavil ma, dojal ma a túžim si ho pozrieť znova.(9.11.2012)

  • bubblebobble
    ***

    Celkom dobrý pokus vytvoriť good feeling, v podstate nič neriešiaci mini film s peknými obrázkami kde príbeh Shun Li a Bepiho tvorí len kulisu pekným fotečkám z dovolenky v Taliansku. No a tvorcovia točili, točili keď tu zrazu zistili, že už by to aj stačilo a treba to nejak aj ukončiť. Vybrali si ten najdebilnejší spôsob, ktorý už dojme akurát tak divákov Burlívého vína a aj to iba po piatom pohári Márie.(10.10.2014)

  • FlyBoy
    ****

    [ITFF 2012, Sydney] Festivalový doják ktorému som podľahol. Je tam síce zas ten jemne vydieračský apel na ľútosť nad vykorisťovaním prisťahovalcov s ktorými je tu zaobchádzané tak, aby z časti spĺňali predpoklady na vyobrazenie odvratenej strany migrácie (Li),samoty/dobrotivosti/utrpenia (Bepi) a takisto účelovo uspokojovali túžobné očakávania v mene filantropie (spolubývajúca Li), ale cez to všetko sa jedná o citlivú drámu krehkého priateľstva, ktorému nebolo dopriane ani šťastia, ani pokoja. Vzťahy medzi postavami sú modelové, ale čo sa týka romantickej línie predsa krásne, všade prítomné predsudky/opovrhnutia/malomeštiacke ohovárania sú len univerzálne nadhodené, no napriek tomu zväčša pravdivé a ono splynutie recipročných poézií, personifikácia lagúny (female - calm and mysterious) a mora (male - restless), to neafektované, jasne vypovedajúce objatie na móle - je iba žiarivé. Punc nezanedbateľnosti dodáva zázračná ruka Luca Bigazziho a jeho talent na ovládanie hracieho priestoru kedy sa miesi metóda mediatívnych jázd s vypilovanou kompozíciou statického záberu. Na činorodého dokumentaristu, po prvý krát dotknutého feature formátom, je debut Andrea Segreho úctivý a do pamäte prenikajúci.(29.9.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace