Reklama

Reklama

Most - Série 4

(série)
Krimi / Thriller / Mysteriózní
Švédsko / Dánsko / Německo, 2018, 7 h 48 min (Minutáž: 58–59 min)

Tvůrci:

Hans Rosenfeldt

Hrají:

Sofia Helin, Thure Lindhardt, Mikael Birkkjær, Sarah Boberg, Julie Carlsen, Thomas W. Gabrielsson, Sandra Yi Sencindiver, Rafael Pettersson (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Čtvrtá řada dánsko-švédského seriálu Most začíná šokujícím případem vraždy, kdy je šéfka úřadu pro cizince ukamenována a zahrabána do země. Kdo mohl něco tak brutálního provést? A jaký k tomu mohl mít motiv? To se opět snaží zjistit dvojice detektivů – Švédka Saga Norénová a její dánský partner Henrik Sabroe. Kromě samotného spletitého případu pak série nabídne také celou řadu pozoruhodných linek. Především Saga, jedna z vůbec nejpopulárnějších a rozhodně nejsvéráznějších televizních vyšetřovatelek vůbec, se musí popasovat s celou řadou pro sebe nezvyklých úkolů, kdy je nucena začít uvažovat o mezilidských vztazích jinak než doposud... Scenáristka Camilla Ahlgrenová a scenárista Hans Rosenfeldt v diskuzi pro Britský filmový institut uvedli, že se jedná o poslední řadu mimořádně úspěšného seriálu, který se dočkal i několika remaků. Podle Rosenfeldta je jen velmi málo seriálů, jež si udržely vysokou úroveň i po odvysílání čtvrté řady. A právě tvůrci a tvůrkyně Mostu nechtějí být podle vlastních slov těmi, co jen nastavují úspěšný koncept. Ahlgrenová pak zdůrazňuje, že Most nebyl nikdy pouze kriminálním seriálem; pro tvůrce byla vždy důležitá současná společenská témata. Ve čtvrté řadě se tak řeší migrace, předsudky a také to, jestli a případně jak lze obcházet pravidla, která tváří v tvář konkrétním případům nefungují. (Česká televize)

(více)

Recenze (74)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takhle nějak bych si představoval závěrečnou řadu seriálu. Bavil jsem se u ní skvěle, stejně jako ve všech třech předchozích případech, užíval jsem si tradiční propletenec, který často uváděl vyšetřovatele do slepých uliček, ale i osobnostní vývoj jednotlivých postav, to vše doplňovala všudypřítomná tísnivá atmosféra a velmi dobrá práce s napětím. A když už jsem si myslel, že to lepší být nemůže přišlo dokonale zpracované zakončení, po němž mi bylo opravdu líto, že seriál už nebude mít další pokračování. Skvělá práce. ()

Fr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„OBA JSME PĚKNĚ V PRDELI, CO?“ ... „MYSLÍM, ŽE SE NÁM CELKEM DAŘILO, VZHLEDEM K NAŠIM PSYCHICKÝM POTÍŽÍM…“ /// Poldové Saga a Henrik řeší svoje problémy – Saga větší, protože smrdí v lochu za vraždu máti. Ale třeba... kurva, ten první díl má ale překvapivej konec! Kromě problémů je tady samozřejmě i případ. A zaplejtá se do něj čím dál víc osob. Někdo kladně, někdo míň a je tady celkem dost dětí. Ve čtvrtým díle (teprve? Nebo - už?) začíná bejt jasný, kam tenhle krimi propletenec směřuje. Zajímavý je, jak ty jejich osobní problémy táhnou celej seriál a vyšetřování je tady jakoby náhodou (říkám jakoby...). A jelikož se tentokrát propíraj spíš kostlivci z Henrikovi skříně, dojde k rozluštění jedný velký tajenky. Prostě paráda. A kdyby ses Sago chtěla vrátit, klidně zavolej... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když se řekne „severská krimi“, vybavím si „MOST“. 2.) Münchhausenův syndrom? Neznám... 3.) Thx za titule ,, jaCUBE“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná nejsilnější série, ale přesto tomu k dokonalosti něco schází. Potvrdil se ale naštěstí trend z trojky, že seriál přece jenom postupně nabral širší záběr a postavy konečně vykresloval komplexnějc a líp než v prvních dvou sériích - ale i po konci Mostu jde říct, že kvalit Killingu seriál aspoň podle mě nedosahuje. Drama se už sice odehrává i jinde než (téměř) jen v tý detektivkový linii, ale na druhou stranu jde pořád téměř výhradně o dvojici Sagy s Henrikem - osudy zbylejch postav jsou líčený jen podle potřeb děje. A kdybych chtěl bejt hnusnej, tak i tohle, ta nejzajímavější rovina seriálu, byla vlastně tak trochu převzatá z Killingu = problémová policajtka a její spolupráce s nejbližšim kolegou (to by mi ale samozřejmě vadilo ze všeho nejmíň - oba seriály na to jdou samozřejmě dost jinak). Líbilo se mi i to, že se tady objevilo pár zajímavejch nápadů, který mi přišly, že už konečně jsou nosný a že maj přesah (za mě narozdíl třeba od snahy Jense z první série vyvolat společenskou debatu poukazováním na podle něj nejpalčivější civilizační problémy), zas ale ne vždy byly dotažený - nápad s projektem utopicky komunitního Města, zajímavý postavy "ředitelky" města i občas trochu děsivýho a nevimcosioněmmyslet Franka, závislost "pomoženejch" Christophera a jeho matky na jejich (asi ne tak nezištnym) zachránci, ukázkový vytrestání a vyjebání s gangsterem/otcem tý holky v nemconici, problematická úloha policie jak v příběhu s do kouta zahnanym Tommym bojícím se o život, tak v situaci s do kouta zahnanym Tariqem ze všeho nejvíc děsící se deportace atd. Třeba linie se Sagou a její wtf matkou by si podle mě zasloužila víc prostoru, dobře uzavřená mi naopak přišla linka se zmizením Henrikovy rodiny - a to včetně (POZOR, TROLEJ) komplikovanýho Henrikova znovusbližování se s Astrid. Ze tří pro mě největších závazků tvůrců z předchozích sérií (vrah Gertrud z konce s02, inscenovaná vražda Saginy matky a zmizení Henrikovy rodiny ze s03) se tak se ctí vyřešila cca polovina - totiž Henryk a jakž takž Sagina matka; zato k vrahovi Gertrud se už nikdo nevracel a přesto, že samozřejmě neni třeba objasňovat vše, tak tady to na mě spíš než jako zajímavej záměr působí jako tvůrčí bezradnost a alibismus při vytváření provoplánovýho tajemna. Skvěle vybraný mi ale přišli herci - jak v celym seriiálu, tak předevšim v týhle poslední sérii (psycho pseudoaltruista Frank, kluk Christopher, vozejčkář Kevin, ale i ta ajťácká švédsko-dánská dvojka z policejní kanceláře...) - a to samozřejmě s dokonalou trojicí Saga plus Martin/Henrik v čele. Celkově je to super seriál, ale k aureole pomalu toho nejlepšího, co kdy vzniklo, to za mě má přece jenom daleko - ten smysluplně a hezky otevřenej konec mě ale v zásadě potěšil: Henrik začíná znovu budovat vztah s Astrid a Saga se byla konečně schopná postavit otázce, jestli se s M. syndromem matky náhodou nespletla - a osvobozená od týhle nejistoty uzavírá celou životní kapitolu (rodinnou a z ní vycházející i tu policejní) s tim, že se za Henrikem nejspíš vrátí... ale kdo ví, co bude. WTF moments: Nemůžu a nechci dát 5* sérii, ve který třeba k jednomu z hlavních průlomů ve vyšetřování dojde kvůli nevěře odhalený údajně díky barvě očí cca ročního dítěte (že barva může bejt v roce ještě neustálená, to radši pominu rovnou) - tvrdit s absolutní jistotou a už v první vteřině vizuálního kontaktu, že otcem ten nebo onen bejt jednoduše nemůže kvůli barvě očí jeho vs. dítěte a tečka, to je něco tak hloupýho, že u takhle vymazlenýho seriálu je to fakt na facepalm - zvlášť, když je to v seriálu umocněný roztomilou větou "Škoda, že lidi nerozuměj biologii". Škoda, no. (Reálná je v zásadě jakákoli varianta a dědičnost očí je kurva složitá a nejednoznačná - a to vim i já jako laik, nebiolog a negenetik). Jasně, když to nejdřív vypadalo jako menší scénáristická berlička, tak jsem si řkal, že je to jen zbytečný, ale dejme tomu, ale když se to tam pak propere ještě pětkrát a když to ve výsledku znamená skutečnej a pro celej policejní sbor nezpochybnitelnej průlom ve vyšetřování, tak to už je trochu moc. Další wtf bylo třeba mateřský znamínko toho inteligenta, kterej si vezme kuklu, aby ho nebylo poznat, ale nějak si neuvědomí(?), že má vlastně u nosu znamínko jako kráva, který mu čistou náhodou pokrejvá pětinu odkrytý části obličeje(??). Hloupě vyznívající zkratkou byla i situace, kdy gangster konečně sehnal protijed pro údajně otrávenou dceru, a jal se ho bez jakýkoli diskuze s doktorem (kterej byl od něj pár kroků) sám od sebe bodat dceři do břicha - bez pochybností, jak to udělat, kam to píchnout, kolik toho dát atd. atd. Zbytečně šroubovaný taky bylo prohlášení Sagy hledající Henrikovu rodinu, že se nedá nic dělat a že musí přestat, protože "Vyšetřování nikam nevede" (po tom, co jenom oslovila Anitiny mužský kolegy a tý jí po osmi(!) letech kupodivu(!) nic konkrétního neřekli) - nakonec se to bohužel potvrdilo jako účelový odložení kvůli tomu, aby na tom o pár chvil pozdějc mohla začít s o to větším patosem dělat znovu. Plus samozřejmě takový ty klasický detektivkový nešvary typu příhodnejch odhalení zrovna v době, kdy u zjištěnejch pachatelů je někdo z detektivů (Susanne Winter se Sagou, Henrik s Kevinem...) atd. () (méně) (více)

forsythia 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak jsem se po pár letech dostala k poslední sérii Mostu. Když už mám v plánu se na ten most podívat, tak bych to měla vidět celé, že. No, nevím, jestli to ještě nepřehodnotím. Zdá se, že mezi Kodaní a Malmö se toho děje trochu moc a ne vždy jsou to věci, o něž by člověk stál. Jak mě ta třetí řada trošku nasírala příliš dotěrnou emotivností, tak ta čtvrtá, vzdor taky trošku prvoplánové emotivnosti, to seriálu vyžehlila závěrem. Přesto o hvězdu navíc nedostane, těch momentů, co se z vás snaží mačkat slzy, tam bylo přece jen trochu moc. Každopádně asi, pokud se na tu cestu na most vypravím, s sebou pro jistotu neberu svoje (byť už dospělé či skorodospělé) děti. Jistota je prostě jistota. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nebyť špecifických postáv, ich hereckých výkonov vrátane, no hlavne rozuzlenia, zrejme by som sa k štvrtej hviezde neodhodlal. Prvá séria bola pecka. Toto ma až tak nebralo, aj keď sa opätovne vyšetruje séria vrážd, vzájomne prepojených, vyvolávajúcich zmätok v hlave diváka. Spokojný určite, nadšený ani omylom. ()

Galerie (155)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno