Reklama

Reklama

Desetiletá Charlie se od narození s rodiči (Zac Efron a Sydney Lemmon) neustále stěhuje z místa na místo. Nomádský způsob života ji neskutečně rozčiluje, ale rodiče netuší, jak jinak ji ochránit. Charlie je totiž „jiná“. K zapalování věcí nepotřebuje sirky ani zapalovač, stačí, když se rozhodne, že mají hořet. Horší je, že svou schopnost nedokáže úplně ovládat, a když je rozhozená, může být sobě a svému okolí pořádně nebezpečná. Tajná vládní agentura, která se specializuje na vyhledávání a ovládání podobně mimořádných lidí, po Charlie samozřejmě jde, a to je důvod, proč rodina permanentně utíká. Stačí jeden malý incident a Charlie se objeví na jejich radaru a zmizet z něj není snadné. Tihle lidé se navíc neštítí používat násilí, ani vražda pro ně není nijak zásadní problém. Proti sobě však mají zoufalé rodiče, kteří jsou pro ochranu svého dítěte ochotní obětovat cokoliv, a holku, kterou opravdu rozčílit nechcete, pokud na sobě nemáte protipožární oblek. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (126)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Na první pohled jde jen o další průměr. Však na ten druhý, je to již vcelku sympatické dílo. Žhářka sice disponovala mnohem větším potenciálem, ale i takové provedení si mne na konec získalo. Přičemž bylo radost sledovat onu finální nemilosrdnou řežbu. Hudba byla skvělá, efekty ucházející a postavy zajímavé. Jediné co by potřebovalo trochu okořenit, byl tuctový zapomenutelný příběh. Je to týden co jsem to viděl a již si nevzpomenu cíl celé této výpravy a jen mlhavě si vybavuji jednotlivé scény. 50% ()

jefff 

všechny recenze uživatele

Neviděl bych to úplně tak zle. Ano, je to béčko a moc nechápu kinodistribuci. Asi že King. A Efron. Ale jinak je to jasný nízkorozpočtový biják. Jediné co je jasně áčkové je skvělá hudba, kteoru má mimo jiné na svědomí John Carpenter. Až je škoda, že je vyplácaná na tenhle průměrný kousek. Má ale i světlejší okamžiky. Občas funguje napětí, zvlášť ke konci a občas je tu náznak strašení, ale jen opravdu občas. Efron je jinak prkenej a scénář dost pofidérní. Režie pak téměř televizní. Ale úplně nudné to přesto není. Jo a triky jsou jak z devadesátek. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S adaptacemi Stephena Kinga je to jako na horské dráze. Některé stojí za to (Osvícení, Mrtvá zóna, Zelená míle, Nadaný žák, Doktor Spánek), některé zase tolik ne (Cell, Ve vysoké trávě). Jeho kniha Firestarter se poté dočkala adaptace již v roce 1984 (Ohnivé oči) v režii Marka L. Lestera, zahrála si v ní tehdy mladá Drew Barrymore. Po téměř 40 letech byl ovšem nejspíš po vzoru To či Řbitovu zvířátek čas na novou adaptaci, která skutečně vznikla v režii Keitha Thomase. Ten již nyní tvrdí, že se na nové adaptaci Žhářky plánuje potencionálně vystavět celá franšíza, přičemž je možné, že dojde na pokračování, prequel i televizní seriál. Vše by ovšem především potřebovalo solidní základ. A Žhářka silnou půdu kdovíjak nepřipravuje. Nejedná se jen o nejhorší adaptaci knih Stephena Kinga o delší dobu. Žhářka totiž dokáže obstát i jako obstojný příklad toho, co je s adaptováním Kingových knih většinou špatně. Stěžejní háček je i tentokrát v tom, že se hodinu a půl dlouhý film snaží adaptovat 426-stránkovou knihu, přičemž se na jednu stranu snaží spousty věcí vměstnat právě do hodiny a půl, především si poté nová adaptace Žhářky jde výrazně svou vlastní cestou. V tom by pochopitelně nebyl problém, existuje několik filmů, kteří dokážou obstát jako dobré filmy, ale i špatné adaptace. Háček ovšem spočívá v tom, že tento ústup stranou vlastně žádné ovoce nepřináší. A vedle studia Blumhouse Marvel Studios přestává působit jako fabrika. Jedním z aktuálně nejmocnějších mužů Hollywoodu je rozhodně Jason Blum. Hlava studia Blumhouse, které je schopné ročně dodat klidně 10 snímků. Některé přitom pochopitelně stojí za to (Whiplash, Uteč, BlackKkKlansman, Halloween z roku 2018, Neviditelný muž), Blumhouse jde ovšem především zaznamenat jako fabriku na levné a ve velké míře spotřební horory. I Žhářka vyšla pouze na 12 milionů dolarů, i tady se ovšem tedy sázelo na to, že diváci si zajdou do kina na nový horor, ten se díky nízkým nákladům dokáže snadno zaplatit. Žhářce tak v tomto případě podráží nohy jen simultánní premiéra na streamovací službě Peacock, která nejspíš plánům Keitha Thomase na širší filmovou franšízu zlomí vaz. A právě po samotné Žhářce to škoda vůbec není. Knihy Stephena Kinga si rozhodně nezaslouží takové zacházení, rozhodně nejsou materiálem pro nízkorozpočtovou podívanou. Snadno se dá namítat, že nejsou důležité peníze, vždyť schopný tvůrce dokáže i z drobných udělat velkou show (jako Sam Raimi u prvního Evil Dead). Jenže to se právě nedá říct o Keithu Thomasovi. Žhářka by do velké míry měla stavět na postavách, i kvůli krátké délce je ovšem prostor především pro dohánění děje kupředu, není čas na ničem moc stavět, především právě na rozvoji postav. Postavy? Ty tam vlastně jen jsou. Zac Efron dokáže, že i s plochým scénářem dokáže předvést slušný herecký výkon, zrovna na tento film je ovšem víceméně škoda. Mladá Ryan Kiera Armstrong je také v rámci zadání fajn. Následně je jen těžké v průběhu dále chápet motivace jednotlivých postav, především vyvrcholení vztahu dvou postav rázem přijde odnikud. A snadno přitom vyvstanou myšlenky na vaření z lejn. Díky rozpočtu jsou víceméně slabé i akční sekvence, při definitivním použití pyrokinetických schopností i zobrazení základny hlavních zlosynů se definitivně projeví produkční limity. Jen díky šikovnému kameramanovi Karim Hussainovi to sem tam má nějaký ten pěkný vizuální nápad, nejvíc poté vyniká především hudba, za kterou z 1/3 stojí legendární John Carpenter, z 1/3 jeho syn Cody Carpenter a z 1/3 Carpenterův kmotřenec Daniel A. Davies. Osvědčená trojice z posledních dvou Halloweenů i tentokrát stojí za povedeným hudebním soundtrackem, který dokáže připomenout právě ty nejlepší hudební motivy z posledních dvou Halloweenů. A skutečně platí za jedno z mála, co lze na nové Žhářce chválit. V součtu jde skutečně dost možná o jednu z nejhorších adaptací knih Stephena Kinga, která vždy vznikla. Žhářka možná dokáže obstát jako snaživé béčko, režie Keitha Thomase je ovšem v součtu nezajímavá a prokazuje, že tady ten cit k původní látce dvakrát není. Na závěr si nedokážu odpustit ještě jedno rýpnutí: Dá se přeci jen snadno uvěřit tomu, že v Marvel Studios by ze spin-offu Pyra z X-Menů vymlátili brutálně víc..... () (méně) (více)

Trevor 

všechny recenze uživatele

Ako veľký fanúšik Stephena Kinga som tajne dúfal že tento film by mohol byť prekvapením roku 2022, čo sa bohužiaľ nestalo. Na druhej strane jeho hodnotenie pod hranicou 50% sa mi zdá pomerne kruté. Dobrá hudba, pomerne vydarená atmosféra, úplne nesklamali ani herci ale celé to mohlo byť podstatne lepšie. Teší ma však fakt že sa nejedná o najhoršie spracovanú novelu tohto autora napriek tomu že film za očakávaním značne zaostal. Opäť ma teší rozhodnutie neísť na film do kina, v poslednom čase sú buď filmy čoraz horšie spracované alebo rastú nároky nás filmových fanúšikov. ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Nejsem obeznámený s originálem, no knihou už vůbec ne. Čekal jsem nějakou dětskou, Hororovou podprůměrnost, lákadlem byl pro mě jenom Efrónek (nezklamal), ale ve výsledku jsem příjemně překvapen. Neskutečný tempo od samého začátku, nenudil jsem se a film mi strašně rychle utekl. Největším kamenem úrazu, mělo být pro mě to dítě, ale musím uznat, že mě vůbec ničím nesralo a dost jsem té milé, nažhavené holčině nakonec fandil. Potěšila výborná, Hororová hudba, několik skvělých scén a parádní finále. 3+ (336. hodnocení) ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • Scéna v budove firmy, kde Charlie odpáli jedného z agentov a následne mu zoberie kartičku, bola k ničomu, pretože neskôr Charlie otvára dvere bez pomoci kartičky. (peetrejr)

Reklama

Reklama